Ga naar inhoud

Vuescan


Aanbevolen berichten

Bij de ene geïnstalleerde versie heb ik er per ongeluk GEEN last van, bij een andere weer wel: Na het scannen het grote scherm aan de linkerkant met oa: Wat wilt u doen ....\nBlijkbaar toevallig.\nNu heb ik het weer wel met versie 9.4.24 NL., heel irritant.\nHeb al heel wat uitgevinkt, maar het blijft vrolijk terug komen.\n\nWeet iemand waar je dat definitief kunt uitzetten?\nHet is dus NIET: bij Voorkeuren; aktiveer popup tips.
Link naar reactie
[QUOTE=stroke33;652026]Vink onder output automatische bestandsnaam aan en één van de extensies Tiff, Jpg of Pdf.[/QUOTE]\nDat is hem niet, die staan altijd al aan.\n\nIk bedoel het linker plaatje hier: [url]http://downloads.netmediaeurope.de/3542/vuescan-defj41/[/url] \nDit is alleen een Engelse versie, ik heb NL.
Link naar reactie
Wat heb jij in het eerste scherm staan bij automatisch opslaan??\n\nIk heb overigens even een pro versie 9.2.24 gedownload uit de news groepen met registratie maar niet het scherm wat ik zie in de link die je geeft en ook niet in de download en install van de versie 2.2.26 deze kon ik niet registreren en kopen is mij te duur omdat de scan mogelijkheid en software die bij de scanner word geleverd hetzelfde doet.
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;652051]Vertel eens wat het \'juist werkende\' programma daar dan laat zien ?\n\nDie keus laat eigenlijk zien dat het programma (nog) niet weet wat jij met die scan wil.[/QUOTE]\nDan zie je dat scherm helemaal niet.\nBlijkbaar start het programma dan gelijk door en slaat dit over.
Link naar reactie
[QUOTE=stroke33;652052]Wat heb jij in het eerste scherm staan bij automatisch opslaan??\n\nIk heb overigens even een pro versie 9.2.24 gedownload uit de news groepen met registratie maar niet het scherm wat ik zie in de link die je geeft en ook niet in de download en install van de versie 2.2.26 deze kon ik niet registreren en kopen is mij te duur omdat de scan mogelijkheid en software die bij de scanner word geleverd hetzelfde doet.[/QUOTE]\nIk koop hem ook niet meer, om de haveklap hebben ze weer een nieuwe versie.\nDat schreef ik, de ene versie laat dat niet zien en de andere weer wel.\n\nBij automatisch opslaan heb ik alle drie geprobeerd, maakt niets uit.\nGeen, Preview en Scannen.\n\nBij dat scherm komt hij steeds op Volgende, terwijl het eigenlijk Geavanceerd zou moeten zijn, dat hadik tenminste meestal, dan wordt dat scherm overgeslagen.\nHet moet dus ergens \"aan\" staan.\n\nVreselijk irritant.\nIk was overigens op zoek naar een juist ingrediënt voor de .26 versie, kan hem niet vinden, een nummertje werkt daar niet op bij mij.:D
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;652060]Waar wil jij \'naar toe\' scannen ? Heb je dat ooit al eens gekozen, en dan gescant, en dan het programma afgesloten ?[/QUOTE]\n\nIk zit wel draadloos.\nMaar met het Samsung programma werkt het wel gewoon.\nHet moet automatisch naar de computer toe, dus niet afdrukken.\n\nHeb nu weer zoveel zitten te proberen dat hij niet auto opslaat, ben het nu even kwijt.\nDenk dat ik deze versie maar vergeet en op zoek ga naar wat anders.\nMaar het zou handig zijn als ik wist welke instelling het was, dan kon je het even uit zetten, niet dan?\n\nZijn er eigenlijk ook andere handige scanner programma\'s (NL) al die uitgebreide instellingen gebruik ik nooit, wil het scannen naar een gewenste map, is mij meer dan genoeg, al dan niet in kleur.\nUiteraard wel in pdf of jpg.
Link naar reactie
Ik weet niet of bewerking van het plaatje tot de wensen behoort.\n\nToen ik net scanners had (flatbed en negatief) was ik zo enthousiast dat ik de meegeleverde software gebruikte om een zo mooi mogelijk plaatje te verkrijgen, en dan nam ik het plaatje naar Photoshop, en ging het nog mooier proberen te krijgen....\nFout, ik weet nu beter. Ik gebruik nu de meegeleverde software (b.v. VueScan, of Cyberview, of een merkgebonden software zoals Canon) uitsluitend op de standaard instellingen (zeg maar alle regelaars in het midden of op nul), stel alleen in of het kleur of zwart/wit moet worden (hoeft eigenlijk ook niet), en scan het zo naar Photoshop (via TWAIN). En daar begin ik pas een eerste bewerking uit te voeren.\n\nBij Burgkop gaat het om het scannen naar een bestand, en dat moet eigenlijk een standaard handeling zijn waarvoor je één maal een instelling doet. Misschien lukt dat inderdaad beter met de meegeleverde (of te downloaden) software.
Link naar reactie
[QUOTE=Desperado;652064]Meestal is de bijgeleverde software toch voldoende. ik gebruik zelden iets anders.[/QUOTE]\nUiteraard, maar sinds ik HP printers gebruik met die meegeleverde programma\'s, die ik absoluut niet handig vond, gebruik ik al Vuescan omdat het aardig werkt.\nVandaar, ben je er aan gewend.\nNu gebruik ik weer even het Samsung programma, maar ik kijk rond naar wat anders ;)
Link naar reactie
Je wilt natuurlijk Nederlandstalig....\r\n\r\nIk heb het zelf niet geprobeerd, maar ik lees hier namelijk een simpele in het Engels, of er kan ook een Duitse taal bij gedownload worden:\r\n[url]http://icopy.sourceforge.net/[/url]\r\n\r\n[url=http://icopy.sourceforge.net/?page_id=174]\"Compatible scanners\"[/url]\r\n\r\nAls je scanner er niet bij staat betekent niet dat het niet werkt.\r\nHet programma hoeft eventueel niet geïnstalleerd te worden, je kan een portable versie downloaden en op een USB stick zetten om van daaruit te proberen.
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;652082]Je wilt natuurlijk Nederlandstalig....[/QUOTE] Bedankt.\nDeze is overigens ook Nederlands.\nHad hem gisteren al geprobeerd.\nMaar zodra je op de knop drukt maakt hij een kopie op papier, dat is niet de bedoeling.\nWeet niet of het verder is in te stellen, was gisteren onnodige prints kwijt.\nhad hem opgeslagen, net als EasyScan, ook NL.
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;652110]Ik denk dat je de PDF knop moet drukken:\n[ATTACH]17974[/ATTACH][/QUOTE]\nNog even geïnstalleerd om te kijken.\nHij kan geen draadloze printer vinden.\nAlleen aan de draad.\nOf er moeten weer instellingen veranderd worden, was ik niet van plan te doen omdat Vuescan en Samsung software het wel gewoon doen.\nAls ik bedraad op pdf klik gebeurd er overigens niets.\nKlik ik op de blauwe knop, maakt ie weer een kopie.\nDeze gaat hem dus niet worden.\n\nBedankt voor de genomen moeite :D
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;652142]Jammer.\n\nScanner zul je bedoelen, want printer vindt hij wel.... telkens weer zo\'n velletje :D\nSnap het soms niet meer.[/QUOTE]\nNee hoor, ik bedoelde Printer, het scherm gaf draadloos aan: geen printer gevonden.;)\nPrinten alleen als hij aan de draad hangt, tenminste zover ik nu weet :razz:\n\nBen wat zuinig met printen en heb de pest in als dat onnodig is, met die peperdure toners.\nSnel onderbreken lukt ook niet altijd en de stekker eruit trekken - ik heb hem aangesloten op draadloos stopcontact - is ook niet gezond, zal het toch weer in het geheugen plijven en verder printen als hij weer is opgewarmd :confused:\n\nIk heb het overigens zo aangesloten omdat de printer na een aantal minuten in de stand-by stand gaat.\nWil je hem daadwerkelijk uitzetten, dan moet hij eerst weer opwarmen, waarna je hem pas kunt uitzetten.\nNu schakel ik hem uit , van het stroom af, als hij in stand-by staat.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...