Ga naar inhoud

Open Office


Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...
[QUOTE]Vraag: Is het mogelijk een Excel bestand in Calc te openen dat beveiligd is met een paswoord?\r\n\r\nAntwoord: Het is niet mogelijk om een beveiligd Excel bestand direct in Calc te openen. Zo\'n bestand kan alleen in Calc geopend worden als het paswoord verwijderd wordt in de originele applicatie.[/QUOTE]\r\n\r\nBron: [url]https://www.openoffice.org/nl/faq-calc.html#24[/url]\r\nDe informatie in die bron is echter voor het laatst gewijzigd in oktober 2003. Kan zijn dat er intussen wat gewijzigd is.\r\n\r\nProbeer gewoon eens een met wachtwoord beveiligd Excel document te openen in Calc, zou ik zeggen....
Link naar reactie
Ik verwacht niet dat wachtwoord-beveiligde MS Office bestanden in andere pakketten gelezen kunnen worden. Nu niet, maar in de toekomst ook niet. Microsoft heeft weliswaar de MS Office bestandsformaten vrijgegeven, maar dat is voornamelijk de basale informatie, niet alle extra\'s.\n\nOn a related note, ik kan met goed geweten niemand nog OpenOffice aanraden, Apache or otherwise. Sinds de fork naar LibreOffice heb ik het idee dat OO behoorlijk ligt te verstoffen, terwijl bij LO grote stappen zijn gemaakt. Ik zou dan ook zonder meer voor LO gaan.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...