Ga naar inhoud

Excel: variabel aantal checkboxen (via VBA(?)


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik heb een Excelbestand (zie bijlage). Hier staan diverse \'rollen\' genoemd (bestuur, commissie 1, commissie 2, etc).Elke rol heeft bepaalde rechten (categorie).\r\n\r\nHet is mij gelukt om op basis van de gekozen rol de categoriën te tonen (keuzerondje activeert macro).\r\nNu wil men graag dat er achter elke [B]getoonde[/B] categorie een checkbox komt te staan.\r\nHet aantal checkboxen varieert echter o.b.v. de gekozen rol.\r\n\r\nIn het voorbeeld is er één categorie (Documenten 4) en heb ik handmatig 1 checkbox toegevoegd; ik zou dat graag automatisch zien gebeuren. En daar schiet mijn kennis te kort; hoe kan ik (in kolom K) één of meer checkboxen tonen als er in kolom I een waarde (categorie) staat? \r\nIk vermoed dat het gezocht zal moeten worden in VBA.
Link naar reactie
Denk het niet...\n\nAfgaande op je verhaal en het document vraag ik me wel af of Excel de juiste toepassing is hier. Het lijkt iets database-achtigs en dan denk ik eerder aan Access. Daarin kun je zoiets wel maken, maar wel met een hoop VBA. Je moet namelijk dynamisch formulieren samenstellen en dat ondersteunt Access niet; dat moet je er dus zelf in programmeren.\n\nHoe het in Excel zou moeten, ik heb geen idee. In ieder geval niet zonder VBA lijkt me.
Link naar reactie
Met alleen installeren ben je er niet: je moet mensen ook bekend maken met Access (in ieder geval 1 iemand die het geheel uitwerkt / weet hoe het werkt). \nIk begrijp jullie voorkeur voor Access, maar men is van mening dat het via Excel moet/kan (al weten ze niet hoe.......).\n\nDat het makkelijk(er) kan in Access bestrijd ik niet, maar de vraag/opdracht vanuit de organisatie is of het in Excel kan. Als het niet kan, dan is dat het antwoord.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...