Ga naar inhoud

2x1 tb, hoe te splitsen


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Antwoord op 1 vindt je ook in het bios. En als je nu W7 erop hebt staan is dat al juist ingesteld. \n\nIk vermoed dat je de Bootloader bedoelt. \n\nAls je eerst 7 en daarna 8 installeert (andersom gaat niet) zorgt 8 gewoon voor een mooi menu, waar je 30 sec de tijd krijgt om voor 8 of voor 7 te gaan. Doe je niets dan loopt tie door naar 8. Die tijd van 30 sec. kan je standaard in korten.\n\nAls je het anders wilt: Google dan even op easybcd. \n\nNiek
Link naar reactie
Ik baal vreselijk.\r\nHeb ik een originele samsung herstelschijf gekocht bij de door samsung geadviseerde partij. Krijg ik een alles behalve Nederlandstalige versie van wd 7 home premium.\r\nHeb ik nog extra gevraagd of alle samsung software er ook op staat, antwoord ja, dus g......................... helemaal niets. start dat ding ook niet automatisch op dus moet ik buiten de bootmgr om de disc starten op de gebruikelijke manier run setup exe.\r\nHeb ik net de alles opnieuw geinstalleerd is alles engels omdat duits frans en it voor mij geen keuze is.\r\nen tot treurens aan toe heb ik dat gelazer met opstarten nog steeds.\r\nje zet hem aan, eerste scherm:\r\nbootmgr ontbreekt, druk ctrl-alt-del.\r\ndaarna onder in scherm F2 voor setup en F4 recovery.\r\nwerken allebei maar bij F4 geeft hij aan dat er iets is veranderd met de hardware??????????????(moeilijk lezen scherm snel weg)\r\nkies 1 met herstelschijf heeft het al gedaan en begint gewoon opnieuw\r\nkies 2 geen schijf neem contact op met leverancier, die sturen mij juist door voor de aanschaf herstelcd\r\nkies 3 repareer doet het niet.\r\nF2 kom je in het bootmenu.\r\nde enige manier om dat ding dus aan het kletsen te krijgen is \r\naanzetten\r\nwachten op de tekst bootmgr ontbreekt druk ctrl alt del\r\ndruk ctrl alt del en meteen rustig F12 en wd7 start op zoals hij het dus deed voor de herstelschijf.\r\n\r\nbootmgr file staat wel apart op cd en op C in map windows boot pcat, dan krijg je een hoop mapjes met talen en dan uiteindelijk bootmgr file. Geen exe dus.\r\nbij C op windows, system32, boot, staat de-de, en-us, fr-fr, it-it, winload.efi (efi file), winload (application) winresume.efi (efi file) en winresume (application)\r\nverder staat bootmgr dus als bestand en bootmgr.efi als efi bestand op de herstelschijf.\r\nop de herstelschijf in de map boot staat oa bootsect en memfest als aplication.\r\nop de herstelschijf in de map efi microsoft boot staan alleen maar normale bin en efi bestanden.\r\nHelaas nu ik geen samsung software heb kan ik nog steeds niet de laptop up to date krijgen omdat ik geupdate basisbestanden niet heb en krijg. Zo kan ik bijv niet de recovery tool installeren omdat de vanuit de fabriek gecreerde recoveryruimte niet aanwezig is.\r\nIk hoop dat het voor jullie een beetje duidelijk is en hoop dat jullie mij ook verder kunnen adviseren om dit ding normaal, volgens de fabrieksnormen aan het kletsen te krijgen.\r\nalvast weer bedankt
Link naar reactie
Wat een moeilijke dingen allemaal, terwijl het zo eenvoudig zou moeten zijn. \nTen eerste zou ik de dvd terug sturen en een Ned. versie aanvragen.\n\nJe bent toch wel vanaf de dvd opgestart, met de installatie. ? \nIk vermoed van niet, want anders kan je geen \"run setup.exe\" tikken.\n\nDus ik het bios instellen dat je vanaf DVD wilt starten en de dvd plaatsen. Dan geef je F10 om de bios instellingen op te slaan en de laptop start opnieuw op, vanaf de dvd. \n\nNiek
Link naar reactie
Goedemorgen,\r\nOm een lang verhaal kort te houden, het is allemaal niet gelukt.\r\nNa wat spontane acties die door ik weet niet wie de 64 bit had veranderd in 32 bit waardoor het geheugen ook meteen gehalveerd was heb ik met pielen dit weer gerepareerd gekregen.\r\nnu kon ik ook weer installeren omdat daarvoor alles werd afgewezen vanwege het niet herkennen van de 32 bits versie.\r\nHet automatisch opstarten van dvd gebeurd nog steeds niet, wat ik ook in de bios verander, het is iedere keer ctl alt del + F12 en dan doet de pc het als een zonnetje. \r\nDe recovery sectie is niets geworden en is ook niet terug gevonden. als iemand nog een tip heeft omdat zelf te maken, ik hou mij aanbevolen. ieg terug naar fabrieksinstellingen is er niet meer bij.\r\nna contact met Samsung zeggen zij dat er een minimaal misstandje kan zijn in een 1 of 2, of ander programma of een stroompiek die dit kan veroorzaken.Verder vertelden zij mij dat het terugbrengen van de laptop naar uit de doos installatie niet onder de garantie valt. Dat begrijp ik dan ook wel weer.\r\nNu heb ik uiteindelijk wd7 U kunnen installeren maar op de een of andere manier, je raad het al heb ik bij Program Files en Program Files (x86) allemaal dezelfde mappen staan met dezelfde inhoud waarbij ik bij Program Files Diskeeper corporation, intel corporation, microsoft games, synaptics, dvdmaker, windows journal heb staan die niet bij (x86) staan \r\nen bij (x86) staat Atheros, Cisco, dvdmaker, microsoft net, die niet in Programfiles staan.\r\nKortom kan ik de dubbele verwijderen? De mapjes zelf hebben ook weer andere inhoud?\r\nNu vraag ik mij af of dit de bedoeling is, heeft iedereen dit of is het om de een of andere onduidelijk reden dubbel geinstalleerd en kan ik een van de twee verwijderen zonder dat de boel uit elkaar valt???\r\nheb maar even een fotootje van mapjes meegeplaatst.\r\nik begrijp het als jullie het ook niet meer weten. \r\n\r\nik lees het wel.
Link naar reactie
Hoi,\r\nik heb de mogelijkheid bij boot uit\r\n-touch pad mouse enabled disabled prevents installed touch pad mouse from functioning but free up IRQ12 enabled forces the touch pad mouse to be enabled.\r\n-uefi boot support disabled enabled means boots legacy os en uefi os disable means legacy os only\r\n\r\ninternal lan enabled\r\nandere keuzes zijn er niet\r\nen wat betreft de 32 of 64, ik heb er nu 64 bits wd7U op staan.\r\nbegrijpen doe ik het al niet meer
Link naar reactie
Hallo,\r\n\r\nEn daar zijn we weer met een vraagje of 2.\r\nnadat ik wd8.1 heb geinstalleerd op F kan ik voor een deel partities maken zoals ik wil.\r\nAls we kijken naar partitie D en F, de eerste krijg ik niet weg terwijl hij maar 100mb groot is.\r\nVraag 1\r\nWat zit hierachter en kan en mag deze weg en hoe dan?\r\nVraag 2\r\nWaarom kan ik partitie F, kleine 500gb groot, niet verkleinen tot 250gb?\r\nwederom pic bij gedaan voor de duidelijkheid.\r\nalvast weer bedankt.
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Heren,\r\nenige tijd niets gedaan maar wil jullie wel mededelen dat het allemaal gelukt is.\r\nAlleen snap ik een ding niet??? als op een laptop 2 systemen staan moet je dan ook alle drivers voor wd7 en wd8 installeren? Samsung heeft een aantal software drivers voor 7 en 8 bijv intelmanagement.\r\ndat komt toch op een item terecht. of voor usb poorten daar is toch maar een item voor die dat aanstuurt zo hoe kun je hier nu 2 drivers op installeren voor 7 en 8?\r\npuur nieuwsgierigheid, ik lees het wel.\r\n\r\ngroet,
Link naar reactie
Je moet voor elk besturing systeem afzonderlijk, zorgen voor de juiste drivers. Ze staan op afzonderlijke partities en hebben in wezen niets of weinig met elkaar te maken.\nDus als je onder w8 ingelogd bent doe je de drivers daar. En zo ook als je onder W7 inlogt.\nZo moet je ook programma\'s (bijvoorbeeld Office) 2 keer installeren. 1 x onder W7 en 1 x onder W8. \n\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...