Ga naar inhoud

partities


Anoniem2

Aanbevolen berichten

hallo !\r\n\r\nIk heb twee partities op mijn PC .\r\nD en C\r\n\r\nNu heb ik windows 7 home op parttitie D geïnstalleerd .\r\nIk wil dit ook doen met microsoft XP en nog andere .\r\nAlle documenten en dergelijke wil ik op C zetten .\r\nMaar nu komt het probleem waar ik geen raad mee weet.\r\n\r\nBlijkbaar als ik naar mijn documenten ga staat dit automatisch onder D , waarschijnlijk omdat dit een onderdeel is van windows 7.\r\n\r\nAls ik dus een document opsla en dit in mijn documenten zet word dit toch op schijf D opgeslagen en niet op schijf C .\r\nHetzelfde met de map mijn muziek , mijn video\'s enz .\r\n\r\nHoe los ik dit op ?\r\nOf is het mogelijk dit op te lossen ??\r\n\r\nDank U !!
Link naar reactie
Standaard slaat Windows documenten etc. op dezelfde partitie op als waar Windows zelf op geinstalleerd is. Je kunt dit wijzigen via de eigenschappen van de mappen Documenten, Afbeeldingen, Muziek, etc.\n\nOverigens kun je geen twee besturingssystemen op één partitie installeren. Dus Windows XP heeft z\'n eigen partitie nodig, net als ieder ander extra besturingssysteem.
Link naar reactie
Als je gebruik wil maken van meerdere besturingssystemen kun je ook overwegen om te virtualiseren. Je zou bv Windows 7 als (hoofd) besturingssysteem op jouw pc kunnen zetten. Vervolgens installeer je Virtualbox of VirtualPC of VMWare workstation. Daarna kun je de overige besturingssystemen als virtuele machine draaien.\r\n\r\nAls je jouw systeem multiboot wil maken en alle documenten op een aparte partitie wil hebben, dan zul je dus gebruik moeten maken van de tip van FooBar en heb je altijd 1 vrije partitie nodig voor alle documenten. Bv 1 partitie voor Win7, 1 partitie voor WinXP en 1 partitie voor de documenten
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...