Ga naar inhoud

Nieuwe Medion


Anoniem2

Aanbevolen berichten

De Medion met XP wordt vervangen, wil kiezen tussen:\r\n[url]https://www.medion.com/nl/prod/MEDION+AKOYA+PC+P5381+F/10018540A1?recommendationId=6bd1f6e0-9278-11e3-90b7-c86000be4267&wt_mc=nl.intern.recomm.productDetail.on-ma&wt_cc1=4&wt_cc2=10018540A1&wt_cc3=410018753[/url]\r\nEn\r\n[url]https://www.medion.com/nl/prod/MEDION+AKOYA+PC+E5007+E/410018770[/url]\r\n\r\nOmdat ik mijn huidige pc, m.u.v. mailen en internetten, blijf gebruiken, heb ik ook een beeldscherm, toestenbord en muis nodig.\r\nM.i. zit het verschil in het intern geheugen en de videokaart. Van de laatste heb ik geen verstand. \r\n\r\nMijn vraag: Is de 1e combinatie het verschil van 140,00 euro waard?
Link naar reactie
De duurste heeft naast 8 GB werkgeheugen ook nog een 64 GB SSD \r\n\r\nDaar staat dan Windows op en ja dat werkt snel.\r\n\r\nAlleen wel oppassen dat je niet alles op die 64 GB SSD zet want dan loopt de boel snel vast .\r\nDus de SSD schijf zoveel mogelijk alleen voor Windows gebruiken.\r\n\r\nDus het prijs verschil is wel redelijk uit te leggen
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[QUOTE=Desperado;651024]Alleen wel oppassen dat je niet alles op die 64 GB SSD zet want dan loopt de boel snel vast .\r\nDus de SSD schijf zoveel mogelijk alleen voor Windows gebruiken.\r\n[/QUOTE]\r\n\r\nInmiddels heb ik een enkele programma\'s geïnstalleerd maar kan niet altijd kiezen op welke schijf ze worden gezet.\r\n\r\nKan ik deze programma\'s van de mappen Program Files of Program Files (x86) op de Lokale schijf C: naar Data D: verplaatsen?
Link naar reactie
Het ligt eraan welke programma\'s je gebruikt. Is het klein spul, dan zet je het op de ssd. Heb je games die 20GB in beslag nemen, dan zet je ze op de gewone harddisk. Per programma bekijken dus. Of installeer gewoon alles op je c: schijf en kijk hoeveel ruimte je nog over hebt. Is dat te weinig, dan haal je er een paar grote af, en installeert die opnieuw op d:. Maak er ook vanaf het begin een gewoonte van, databestanden op de gewone schijf te zetten.
Link naar reactie
Programma\'s in die mappen, kan je bijna niet zonder problemen verplaatsen na installatie.\nMocht je ruimte gebrek krijgen is het misschien beter om de mappen \"Mijn Documenten\" , \"Mijn afbeeldingen\" etc op de juiste wijze te verplaatsen naar de data schijf. \nKlik daartoe op bijvoorbeeld de map \"Mijn Documenten\" en kies \"Eigenschappen\". Via het tabblad \"Locatie\" geef je aan waar de map heen moet en de rest regelt Windows. \nMaak wel even een backup van die mappen, want heel soms wil het mis gaan, als er al een map \"Mijn Documenten\" bestaat op de data disk.\n\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...