Ga naar inhoud

pc zo snel mogelijk maken


Aanbevolen berichten

Hallo,\r\nIk probeer een zo snel mogelijke pc samen te stellen:\r\nProcessor: i7 4770\r\nMoederbord: MSI Z87-G45 gaming\r\nVideokaart: gtx 760\r\nWerkgeheugen: Crucial 16gb ddr3-1600 kit\r\nSsd: Crucial M500 240gb\r\nProcessor koeler: Cooler master hyper 412s\r\nBehuizing: Enermax ostrog black\r\nVoeding: XFX Pro Series 550 watt core edition\r\nDvd speler: Lite-on IHAS124-04\r\nCardreader: Akasa USB 3.0 Superspeed Memory cardreader\r\n\r\nEn ik zou graag later meerdere os er op willen zetten maar ook met RAID willen gaan werken(dus nog zo\'n ssd) om de pc nog sneller te laten werken, dus hoe zou ik dat kunnen doen?\r\nEn hebben jullie nog meer tips om deze pc zo snel en toekomst gericht te kunnen maken???\r\n\r\n\r\nWant ik heb i7 4770 gekozen omdat programma\'s steeds groter worden en meer van de processor zullen gaan vragen en ook daarom 16gb ram. En ook daarom een ssd en misschien later nog een ssd erbij en dan een raid opstelling. Want dit zijn volgens mij de punten waarom oude pc\'s niet zo goed meer werken!!!! \r\nMaar ik heb hier graag commentaar en tips over want volgens mij ben ik nog een leek in de pc world.\r\n\r\nGr. Koen(comp123456)
Link naar reactie
SSD zou ik er wel in laten, want alles wat je opstart, laadt en tussentijds wegschrijft gaat veel sneller dan met een S-ATA HDD.\r\n\r\nMaar wat voor programma\'s draai je dan? Als het je vooral gaat om gaming, dan kun je liever een i5 CPU nemen en een krachtigere videokaart. In gaming heb je niets aan HyperThreading maar wel veel aan GPU kracht.
Link naar reactie
In de meeste gevallen betreft het een verziekte Windows installatie: Werkgeheugen zit vol met processen van allerlei (duistere) applicaties die bij het opstarten van Windows al ingeladen worden.\r\n\r\nWanneer het werkgeheugen vol zit, dan gaat de PC het wisselbestand op de harde schijf gebruiken om verdere processen uit te voeren en als die harddisk ook nog van een wat trager type is, wordt alles nog stroperiger.\r\n\r\nEen schone installatie van Windows doet meestal al wonderen voor een oudere PC: Zorg daarbij dat alleen het noodzakelijke opstart en dat je daarna de boel ook schoon houdt.\r\n\r\nZorg ook voor een goed Internet Security pakket (anti-virus, firewall en anti-malware) en kijk zelf ook goed uit met websites waar je malware kunt verwachten.
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;650703]Ik vermoed dat je zelf geen snelle ssd hebt, anders zou je deze opmerking niet steeds herhalen.\r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nEcht zinloze opmerking. Dus topic vervuiling.\r\n\r\nWat ik heb is niet belangrijk , wat ik wel heb kun jij niets mee. \r\n\r\nDat je hier loopt op te scheppen wat je allemaal wel hebt dat doet me echt niets.\r\n\r\nWij noemen die manier van groot doen kouwe drukte.
Link naar reactie
[QUOTE=Desperado;650705]Echt zinloze opmerking. Dus topic vervuiling.\n\nWat ik heb is niet belangrijk , wat ik wel heb kun jij niets mee. \n\nDat je hier loopt op te scheppen wat je allemaal wel hebt dat doet me echt niets.\n\nWij noemen die manier van groot doen kouwe drukte.[/QUOTE]\n\nHet is jammer dat je zo enorm negatief denkt waardoor de kern van de opmerking je kennelijk totaal ontgaat. Een ssd maakt je systeem allround enorm snel. Ik heb oude dualcores er sneller mee gemaakt, als de huidige i7 met normale schijf. Ik zeg niets over m\'n eigen situatie in heel deze thread niet.\n\nJe kunt ook gewoon zeggen: Ik heb er geen ervaring mee en klets daarom uit m\'n nek een beetje mee.\nAls je er wel ervaring mee had zou je beter weten.\nOver topic vervuiling gesproken.\nWat mij betreft einde discussie\n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;650707]Het is jammer dat je zo enorm negatief denkt waardoor de kern van de opmerking je kennelijk totaal ontgaat. Een ssd maakt je systeem allround enorm snel. Ik heb oude dualcores er sneller mee gemaakt, als de huidige i7 met normale schijf. Ik zeg niets over m\'n eigen situatie in heel deze thread niet.\r\n\r\nJe kunt ook gewoon zeggen: Ik heb er geen ervaring mee en klets daarom uit m\'n nek een beetje mee.\r\nAls je er wel ervaring mee had zou je beter weten.\r\nOver topic vervuiling gesproken.\r\nWat mij betreft einde discussie\r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nErg simpel je bent deze discussie zelf begonnen. \r\n:confused:\r\nAls je gewoon op het bericht van de topic starter [ jou visie ] had gereageerd was deze discussie nooit begonnen .
Link naar reactie
Nee, niet afgeraden, maar je doet er wel heel negatief over. \n\nEen SSD maakt je systeem wel degelijk sneller. Windows reageert sneller, je hoeft minder lang te wachten op het opstarten van programma\'s. Het voelt ook sneller aan. Het is een van de beste methodes om een oudere pc sneller te krijgen, samen met toevoegen van geheugen. \n\nJa, als je je pc alleen maar gebruikt voor het renderen van 3D animaties, of andere processorintensieve taken, dan merk je er niet veel van. Maar voor de doorsnee computeraar is het een van de beste investeringen die je kan doen.
Link naar reactie
Klopt. opstarten gaat razend snel maar even een programma openen net zo.\nMet email programma kan dat seconden duren, met een ssd is het er in flits.\nEn ja een HDD voor je foto\'s en andere data als downloads is natuurlijk nog steeds de beste oplossing want de grote ssd\'s zijn nog duur.\n\nHet typen duurt op elk systeem even lang. Dan kun je ook wel weer dos 3.11 en WP 5.1 gebruiken, ging als een speer. Veel meer wordt op veel pjuters niet eens gedaan.
Link naar reactie
Maar hoe zou ik mijn toekomstige pc nou sneller kunnen maken? En dat ik hem zo lang(5 jaar of zelfs nog iets langer) mogelijk zou kunnen blijven gebruiken!!! Ik dacht er zelf al aan om een raid \r\nopstelling te gaan gebruiken, alleen welke zou dan het beste zijn? En hebben jullie nog meer ideeën? En weet een van jullie waarom deze pc over 5/6 jaar niet meer goed zou functioneren, dus welke hardware zal dan verouderd zijn en waarom?
Link naar reactie
Ik wil graag dat mijn pc snel blijft dus dat ik de toemstige softwarr kan blijven gebruiken. Dus de hardware kan wel heel snel ontwikkeld worden maar of je het nodig zal hebben is eerder mijn vraag. Dus wat voor software zal er in de toekomst gebruikt gaan worden en wat voor hardware zal ik voor de komende 5 jaar modig hebben?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...