Ga naar inhoud

Excel: %20 i.p.v. spaties in bestandsnaam


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hoi,\r\n\r\nNu toch wel iets heel vreemds:\r\n\r\nOnlangs mijn computer met een XP installatie vervangen door een nieuwe computer onder Windows 7 (compleet nieuwe installatie).\r\nDaar vervolgens wel weer de \"oude\" Office 2007 Professional opgezet.\r\nAlles loopt weer prima, op één hinderlijke \"kleinigheid\" na.\r\nAls ik bestanden in Excel wil opslaan (\"Opslaan als\") wil Excel alle spaties in de bestandsnaam vervangen door \"%20\". Ik kan dit wel omzeilen door die %20 in het scherm \"Opslaan als\" in de bestandsnaam weer te vervangen door spaties of door een oude bestandsnaam te selecteren en die dan aan te passen, maar vervelend is het wel.\r\nEen ander manier om de %20 tekens weg te halen is door in het \"Extra\"-menu\'tje onderaan in het \"Opslaan als\" venster even \"Webopties\" of \"Algemene opties\" aan te klikken, zonder overigens iets te veranderen. De %20 tekens verdwijnen dan als sneeuw voor de zon en worden weer gewoon spaties.\r\nVoor zo ver ik kan nagaan gebeurt dit alleen bij Excel en niet bijv. met Word.\r\n\r\nOok op de oude computer, met dus dezelfde Office 2007 versie en zowel vroeger nog onder XP als (nu intussen trouwens ook onder Windows 7) kunnen met Excel bestanden met spaties gewoon worden opgeslagen.\r\n\r\nKan iemand dit verklaren? En is er wellicht een simpele oplossing voor?\r\n\r\nAlvast bedankt voor de moeite,\r\nSayChees
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...