Ga naar inhoud

Videokaart probleem (?)


Aanbevolen berichten

Beste lezer,\r\n\r\nSinds kort heb ik het probleem dat mijn video\'s zich haperig afspelen, ik merk dat het beeld niet vloeiend loopt en dat er dus om de paar seconden een hapering op het beeldscherm zich voor doet. Dit gebeurd bij zowel video\'s op het web, als video\'s afgespeeld in Windows Mediaplayer en VLC player. Het vreemde is alleen dat games verder wel prima draaien zonder hapering... \r\n\r\nIemand enig idee wat het zou kunnen zijn? Ik dacht aan videokaart problemen.Ik heb een ATI Radeon HD 4850. Ook heb ik al getest hoe warm die wordt bij het afspelen van video\'s, dan blijft die netjes rond de 63 graden.\r\n\r\nAlvast bedankt!
Link naar reactie
Da\'s best veel. Je zou eens na moeten gaat welke van de achtergrondprogramma\'s echt noodzakelijk zijn. De rest er af kieperen.\n\nIk heb nog eens zitten denken: het zou zomaar eens kunnen dat de harde schijf het te druk heeft om snel genoeg videobeelden te kunnen aanleveren.\nEn daarbij kan het best dat die achtergrondprogramma\'s de harde schijf volop bezig houden.
Link naar reactie
[QUOTE=Thomper;649943]Als ik alleen bureaublad open heb staan, incl. een aantal standaard programma´s die altijd op de achtergrond draaien geeft hij ongeveer tussen de 5% en 10% processor verbruik aan.[/QUOTE]\n\nDat haal ik, inclusief virusscanner en achtergrond meuk ook, maar dan wel met WinAmp actief, Thunderbird open, Firefox met twaalf tabs open, twee lopende downloads, een paar Windows Verkenner vensters, een lopende bestandsoverdracht tussen twee schijven, en dan nog zit ik gemiddeld rond de 10% CPU.\nGranted, het is een Q9650 en 8 GB RAM, maar toch lijkt me dat erg veel. Idle zou zo\'n processor hooguit een paar procent moeten pakken, meestal blijven ze onder de 3% of zo, afhankelijk van of de virusscanner zich gedeisd houdt.\n\nJe zou even kunnen kijken of video standaard via de GPU wordt gedaan. Dat wil niet altijd even lekker lopen, maar tegenwoordig hebben de meeste browsers en mediaspelers de optie om video hardwarematig af te spelen op de videokaart.\nEen interessante vraag is daarom wat je CPU doet terwijl je video\'s aan het bekijken bent. Ik zie bijvoorbeeld geen toename in CPU-gebruik als ik een videobestand afspeel, zelfs als dat 1080p is, omdat MPC-HC dat door de GPU laat doen.
Link naar reactie
Ik heb nog eens goed gekeken wat er allemaal gebeurd. Processor verbruik met alleen bureaublad open + virusscanner + spybot = ~ 0 - 2% processor verbruik. Blijkbaar was die de vorige keer net even bezig.\r\n\r\nZodra ik film (360p) afspeel schiet het processor verbruik even naar 90 - 100% en daarna blijft die rond de 40 - 60% hangen. Echter de haperingen blijven. \r\n\r\nBij een film van 1080p probeer af te spelen schiet het processor verbruik ook even naar 90 - 100% en blijft daarna rond de 70 - 90% hangen. \r\n\r\nDit geeft dus aan dat de processor te weinig kracht heeft?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...