Ga naar inhoud

netwerk detectie


Anoniem2

Aanbevolen berichten

  • Reacties 74
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Dat maakt voor je basis vraag ook weinig uit (welk modem etc.. bij de huisbaas staat).\r\n \r\nEen gratis firewall vindt je hier: [url]http://www.gratissoftware.nu/gratis-firewall-software.php?gclid=CLOXqYaLi7wCFSgTwwodnHMApQ[/url]\r\nZelf heb ik positieve berichten gelezen over Comodo. \r\n\r\nOver traagheid van de pc: Als het goed is, is het een laptop van een jaar of 5 oud. [url]http://www.ehow.com/list_7574948_latitude-d820-specifications.html[/url]\r\n\r\nStandaard met 512 MB geheugen. Ik lees dat er totaal 2 x 2 GB geheugen in kan. \r\nVista is al niet vooruit te branden op 2 GB geheugen, dus kijk even hoeveel geheugen erin zit.\r\n\r\nVerder is Vista een Windows versie die erg gemakkelijk \"vervuild\" waarbij een schone frisse installatie al wonderen kan doen. \r\nTraagheid kan verder veroorzaakt worden door een versleten harde schijf. Dus controleer die even met HDTune. \r\n\r\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=stroke33;649989]iemand85,\r\n\r\nType in een DOSbox (zoek evt op cmd dan krijg je de dosbox) in Vista een IPconfig /all en plaats die uitslag eens hier.[/QUOTE]\r\n\r\nbij deze:\r\nIPconfig /allIPconfig /allMicrosoft Windows [versie 6.0.6002]\r\nCopyright (c) 2006 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.\r\n\r\nC:\\Users\\Gebruiker>IPconfig/all\r\n\r\nWindows IP-configuratie\r\n\r\n Hostnaam . . . . . . . . . . . . : PC_van_Gebruike\r\n Primair DNS-achtervoegsel . . . . :\r\n Knooppunttype . . . . . . . . . . : hybride\r\n IP-routering ingeschakeld . . . . : nee\r\n WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee\r\n DNS-achtervoegselzoeklijst. . . . : sonnaville.nl\r\n\r\nEthernet-adapter LAN-verbinding:\r\n\r\n Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: sonnaville.nl\r\n Beschrijving. . . . . . . . . . . : Broadcom NetXtreme 57xx Gigabit Controlle\r\nr\r\n Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-15-C5-A8-DC-78\r\n DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : ja\r\n Autom. configuratie ingeschakeld : ja\r\n Link-local IPv6-adres . . . . . . : fe80::94fb:f6cb:c67b:2544%8(voorkeur)\r\n IPv4-adres. . . . . . . . . . . . : 192.168.158.243(voorkeur)\r\n Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0\r\n Lease verkregen . . . . . . . . . : maandag 20 januari 2014 9:21:22\r\n Lease verlopen. . . . . . . . . . : maandag 20 januari 2014 21:21:22\r\n Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.158.1\r\n DHCP-server . . . . . . . . . . . : 192.168.158.1\r\n DHCPv6 IAID . . . . . . . . . . . : 201332165\r\n DHCPv6-client DUID. . . . . . . . : 00-01-00-01-15-95-FF-BE-00-15-C5-A8-DC-78\r\n\r\n DNS-servers . . . . . . . . . . . : 192.168.158.1\r\n NetBIOS via TCPIP . . . . . . . . : ingeschakeld\r\n\r\nTunnel-adapter LAN-verbinding*:\r\n\r\n Mediumstatus. . . . . . . . . . . : medium ontkoppeld\r\n Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: sonnaville.nl\r\n Beschrijving. . . . . . . . . . . : isatap.sonnaville.nl\r\n Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0\r\n DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : nee\r\n Autom. configuratie ingeschakeld : ja\r\n\r\nTunnel-adapter LAN-verbinding* 6:\r\n\r\n Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:\r\n Beschrijving. . . . . . . . . . . : Teredo Tunneling Pseudo-Interface\r\n Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 02-00-54-55-4E-01\r\n DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : nee\r\n Autom. configuratie ingeschakeld : ja\r\n IPv6-adres. . . . . . . . . . . . : 2001:0:5ef5:79fb:3084:2708:3f57:610c(voor\r\nkeur)\r\n Link-local IPv6-adres . . . . . . : fe80::3084:2708:3f57:610c%10(voorkeur)\r\n Standaardgateway. . . . . . . . . : ::\r\n NetBIOS via TCPIP . . . . . . . . : uitgeschakeld\r\n\r\nC:\\Users\\Gebruiker>
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;650004].\n \nEen gratis firewall vindt je hier: [url]http://www.gratissoftware.nu/gratis-firewall-software.php?gclid=CLOXqYaLi7wCFSgTwwodnHMApQ[/url]\nZelf heb ik positieve berichten gelezen over Comodo. \n\n\nNiek[/QUOTE]\n\ndan moet ik weten welke versie van vista ik heb: ik heb winver geprobeerd: dan krijg ik: Windows vista tm home premium, versie 6,0 service pack 2 maar er staat nog niet bij hoeveel bit. de andere dingen reageer ik nog op.\nk weet het al,32 bit, zal deze firewall downloaden, en windowsfirewall uitzetten
Link naar reactie
ik heb wel e.e.a. uitgevinkt bij het downloaden van commodo, maar er zijn ook een paar dingen meegekomen: \n* Geekbuddy\n*commodo dragon\n*virtual commodo dragon\n*shared space\n\nHeb ik dat nodig? als het vertraagd kan ik het er misschien beter afhalen?\n\nover het vervuild raken: c cleaner en MBAM ruimen dan niet voldoende op? alle programma\'s opnieuw instaleren is wel een erg groot karwei. \n\nik heb gecontroleerd met HD tune, zie bijlage, of moet ik met het programma een andere scan doen?\n\nthanx
Link naar reactie
[QUOTE=iemand85;650025]ik heb wel e.e.a. uitgevinkt bij het downloaden van commodo, maar er zijn ook een paar dingen meegekomen: \r\n* Geekbuddy\r\n*commodo dragon\r\n*virtual commodo dragon\r\n*shared space\r\n\r\nHeb ik dat nodig? als het vertraagd kan ik het er misschien beter afhalen?\r\n[/QUOTE]\r\nDat mag je er allemaal afmikken. Geekbuddy is een tool om hulp van buitenaf te gebruiken. Dragon is een webbrowser. Shares space spreekt voor zich zelf.\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
ik zie die shared space niet in mijn software lijst, kan ik gewoon die map deleten? ik zie in mijn software lijst wel een programma privdog? is dat hetzelfde? googelen op privdog kom ik ook bij comodo, nog wat googelen kom ik bij een shared space remover:[url]http://www.softuninstaller.com/Uninstall-Shared-Space-186192.html[/url] maar dan heb ik weer een apart programma, en misschien gaat dat over een ander soort shared space?
Link naar reactie
Om je huisbaas buiten te sluiten zou ik toch overgaan op een eigen router, die je tussen je aansluitpunt welke nu in je PC steekt en dus in de eigen router gaat en vanaf de eigen router naar je PC.\r\nNatuurlijk wel een Router met firewall. Bijvoorbeeld deze bij [URL=\"http://www.paradigit.nl/product/zpr-09net/01-wifirou/productdetails/20158175/linksys-wireless-router-e900/e900-eu/default.aspx\"]Paradigit Nijmegen[/URL]. En dan Draadloos gaan omdat je dan een WPA2 wachtwoord kunt ingeven die dus door je huisbaas (bijna) niet is te kraken, ik zeg bijna omdat natuurlijk op een bepaald moment met voldoende moeite en tijd alles te kraken is, maar tegen die tijd ben je allang afgestudeerd en getrouwd;)
Link naar reactie
[QUOTE=stroke33;650056]En dan Draadloos gaan omdat je dan een WPA2 wachtwoord kunt ingeven die dus door je huisbaas (bijna) niet is te kraken, ik zeg bijna omdat natuurlijk op een bepaald moment met voldoende moeite en tijd alles te kraken is, maar tegen die tijd ben je allang afgestudeerd en getrouwd;)[/QUOTE]\r\n\r\nVolgens mij is bedraad (achter een router) nog altijd veiliger als draadloos, ondanks wpa2 etc. \r\n\r\nNiek
Link naar reactie
ok, ga ik doen, ik vermeld hier maar even, over het onderwerp de staat van mijn schijf etc. ga ik door binnen een andere discussie. ik kreeg namelijk een blauw scherm, en het lijkt me handig die dingen dan uit elkaar te halen, ik was daar al eerder binnen een ander onderwerp over bezig, dus nu lijkt het mij verstandig om te splitsen. Ik vermeld het nu hier, anders zou het op crosposten kunnen lijken, en dat is niet de bedoeling.
Link naar reactie
weer staat bestanden delen aangevinkt, in het netwerkcentrum. ik heb het uitgezet, als het nog een keer gebeurd nu ik een commodo firewall heb koop ik zeker een router, tot die tijd laat ik het er even van afhangen:\r\nin hoeverre vertraagd een router? op de link die ik kreeg eerder in deze discussie zag ik routers in heel veel soorten, waar moet ik op letten? een aantal dingen spreekt voor zich: ik heb geen glasvezel, etc. maar welke snelheid ik nodig heb weet ik niet. \r\nik heb nu een scan gedaan met Commodo, MBAM had ik vorige week mee gescand, vond niks, en vond de vorige keer nadat ik die optie\'s uit had gevinkt ook niets, Commodo vindt 8 onbekende bestanden, oa:\r\n:\\windows\\assembly\\nativeimages_v4.0.30319_32\\system\\79f6324a598a7c4446a4a1168be7c4b1\r\nC:\\windows\\assembly\\nativeimages_v4.0.30319_32\\system.windows.forms\\05ca0ca95b6fcc0d710b63b6200cc178\r\nC:\\windows\\assembly\\nativeimages_v4.0.30319_32\\system.drawing\\c4477b3ce64d0d612d1ab0dba425b77f\r\nC:\\windows\\assembly\\nativeimages_v4.0.30319_32\\system.deployment\\8527638d9c471f116ff277e4e774619d\r\nC:\\windows\\assembly\\nativeimages_v4.0.30319_32\\mscorlib\\045c9588954c3662d542b53f4462268b\r\nde an
Link naar reactie
[QUOTE=iemand85;650179]mooi, dank je, zou het ook kunnen dat doordat mijn computer een tijdje toegankelijk lijkt te zijn geweest er op andere plekken bestanden staan die er niet op thuis horen? en hoe spoor ik die op?[/QUOTE]\r\n\r\nAls je de periode weet dat je computer een tijdje toegankelijk lijkt te zijn geweest, dan kun je \r\n(door in bijvoorbeeld een map onder \"mijn Computer\") de inhoud via Beeld/details op \"Gewijzigd op\" te zetten,( door te links klikken op \"Gewijzigd op\" kun je de bestanden op laatste of eerste datum zetten) en dan kijken of er bestanden staan die vallen in die periode.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...