Ga naar inhoud

Vervangen schijven in Raid 0 aray


Aanbevolen berichten

In mijn w7 PC met 3 HD`s daarvan draaien er 2 van 250gb in Raid 0.\r\nMijn bedoeling is om deze 2 schijven te vervangen door 2 schijven van\r\n2 tb ook weer in Raid 0.\r\nMin vraag is nu hoe moet ik dit aanpakken zonder dat er vervelende dingen gebeuren.\r\nVan de Raid 0 heb ik al een backup gemaakt op een ext. schijf.\r\n\r\nGr. Nirvana
Link naar reactie
Raid 0 is een beetje tricky. Ik denk dat je het beste de twee nieuwe schijven in je computer er bij kunt hangen en in raid zetten. Als het opslagschijven zijn kun je de inhoud van de oude raid domweg naar de nieuwe kopieren. Dan de oude schijven er uit halen en de driveletters wijzigen.\nDraait je besturingssysteem op de raid configuratie, dan moet je na het plaatsen van de schijven met een clone-programma aan de slag.\n\nPersoonlijk zou ik liever niet kiezen voor raid 0. Als een schijf stuk gaat, ben je alles kwijt. Het is sneller dan JBOD, maar met JBOD heb je in ieder geval de helft van je data nog als een schijf kaduuk gaat.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...