Ga naar inhoud

Eigen cloudserver met Tonido


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Heb uit ComputerIdee nr. 1 Tonido Desktop gedownload om een eigen cloudserver te hebben. Staat allemaal prima op mijn desktop pc. Kreeg van Tonido ook keurig per mail\r\nmijn eigen url-naam door. Als ik deze url echter op de desktop of laptop wil openen komt de mededeling:\r\nTonido Server Unavailable. Moet ik misschien op de laptop (waar het programma Tonido niet opstaat) ook iets installeren?? Begrijp dit niet uit het stuk in ComputerIdee en ook niet uit de uitleg op Tonido.\r\nIemand al ervaring hiermee en wat doe ik fout?? Hoor graag.\r\n:confused:
Link naar reactie
[QUOTE=Desperado;649376]Tonido Server niet beschikbaar dus dan kun je er op dat moment niets mee.[/QUOTE]\r\n\r\nEn nu een zinvol antwoord? Je [I]hoeft[/I] niet te antwoorden als je geen oplossing hebt...\r\n\r\n\r\nOverigens heb ik Tonido in m\'n NAS zitten. Uit m\'n hoofd is er een instelling om de Tonido-servers als \"relay\" te gebruiken. Als je die inschakelt hoef je geen poorten te forwarden in je router. Anders wel. Allicht zit er een soortgelijke instelling in de softwareversie. Zorg verder ook dat de software actief is (op de desktop). Op de laptop hoef je in principe niets te installeren.
Link naar reactie
@Desperado, alweer mis:\nHet kan idd een melding van de server zijn dat \'ie niet bereikbaar is, maar het kan ook nog een melding van de software zijn, die de server niet kan bereiken. \nEn daarbij flik je het weer om een antwoord van jouw te verwijderen, behalve natuurlijk het geciteerde gedeelte. Grote jongen....
Link naar reactie
Bedankt voor reacties. Ben er nog niet uit, komt misschien door leeftijd (midden 70).\r\nIn het programma Tonido op mijn desktop zie ik het volgende: Relay Service : Actief / Verbinding status : Online / Netwerk : Ingeschakeld / Webserverpoort : 10001.Het gekke is (voor mij tenminste) dat ik op mijn tablet via een app wel de inhoud van mijn desktop zie! Maar via de laptop en de desktop \r\nkomt steeds :Tonido Server Unavailable. Voor verdere hulp ben ik zeer erkentelijk.
Link naar reactie
  • 1 maand later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...