Anoniem2 Geplaatst: 7 januari 2014 Delen Geplaatst: 7 januari 2014 Heb uit ComputerIdee nr. 1 Tonido Desktop gedownload om een eigen cloudserver te hebben. Staat allemaal prima op mijn desktop pc. Kreeg van Tonido ook keurig per mail\r\nmijn eigen url-naam door. Als ik deze url echter op de desktop of laptop wil openen komt de mededeling:\r\nTonido Server Unavailable. Moet ik misschien op de laptop (waar het programma Tonido niet opstaat) ook iets installeren?? Begrijp dit niet uit het stuk in ComputerIdee en ook niet uit de uitleg op Tonido.\r\nIemand al ervaring hiermee en wat doe ik fout?? Hoor graag.\r\n:confused: Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 januari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 7 januari 2014 Tonido Server niet beschikbaar dus dan kun je er op dat moment niets mee. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 januari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 7 januari 2014 [QUOTE=Desperado;649376]Tonido Server niet beschikbaar dus dan kun je er op dat moment niets mee.[/QUOTE]\r\n\r\nEn nu een zinvol antwoord? Je [I]hoeft[/I] niet te antwoorden als je geen oplossing hebt...\r\n\r\n\r\nOverigens heb ik Tonido in m\'n NAS zitten. Uit m\'n hoofd is er een instelling om de Tonido-servers als \"relay\" te gebruiken. Als je die inschakelt hoef je geen poorten te forwarden in je router. Anders wel. Allicht zit er een soortgelijke instelling in de softwareversie. Zorg verder ook dat de software actief is (op de desktop). Op de laptop hoef je in principe niets te installeren. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 januari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 7 januari 2014 Tonido Server Unavailable vrij vertaald niet bereikbaar / of beschikbaar.\r\n\r\nDe oorzaak is bij de topic starter schijnbaar niet bekend ,anders was zijn topic niet nodig. :-?:( Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 januari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 8 januari 2014 @Desperado, alweer mis:\nHet kan idd een melding van de server zijn dat \'ie niet bereikbaar is, maar het kan ook nog een melding van de software zijn, die de server niet kan bereiken. \nEn daarbij flik je het weer om een antwoord van jouw te verwijderen, behalve natuurlijk het geciteerde gedeelte. Grote jongen.... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 januari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 8 januari 2014 Bedankt voor reacties. Ben er nog niet uit, komt misschien door leeftijd (midden 70).\r\nIn het programma Tonido op mijn desktop zie ik het volgende: Relay Service : Actief / Verbinding status : Online / Netwerk : Ingeschakeld / Webserverpoort : 10001.Het gekke is (voor mij tenminste) dat ik op mijn tablet via een app wel de inhoud van mijn desktop zie! Maar via de laptop en de desktop \r\nkomt steeds :Tonido Server Unavailable. Voor verdere hulp ben ik zeer erkentelijk. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 januari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 8 januari 2014 Sorry onderstaand de juiste mededeling die ik ontvang:\r\n\r\nTonido Enabled Device Unavailable\r\n\r\nThe requested device is currently unavailable. \r\n The user\'s Tonido enabled device could be switched off or there could be a network connectivity problem. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 januari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 9 januari 2014 Niemand een idee?? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 januari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 10 januari 2014 In de router poort 10001 geforward naar de machine waarop de Tonido server is geïnstalleerd? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 januari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 10 januari 2014 Bedankt voor reactie.In mijn reactie van 7 januari staat: Relay Service : Actief / Verbinding status : Online / Netwerk : Ingeschakeld / Webserverpoort : 10001. Betekend dit niet dat de poort al geforward is? Zo nee, kunn je me op een zo eenvoudig mogelijke manier uitleggen hoe ik dat dan alsnog doe? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 11 februari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 11 februari 2014 Probleem bestaat nog steeds. Iemand nog oplossing?? Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen