Ga naar inhoud
  • 0

Bank Phishing achterhalen, hoe?


Anoniem2

Vraag

De banken waarschuwen je zoveel voor Phishing, dat snap ik.\nMaar die gasten die je willen verlokken om op een link te klikken, om een programmaatje op je computer te installeren komen er blijkbaar nog steeds mee weg, zo te horen van mensen die er ingetuind zijn.\n\nMaar die lui bedenken van alles, hoe weet je nu dat je wel of niet iets van die rommel op je computer hebt staan?\nIs dat te scannen?\n\nMalwarebytes en andere normale dingen gebruik ik regelmatig, maar vraag mij toch af waarmee je beter zou kunnen zoeken.\nIk kan mij voorstellen, in deze tijd, dat je ergens - bijv. in Startpagina.nl een website aanklikt, je al iets kunt binnenhalen op je computer.\nOngemerkt.\n\nNet zoals er al zoveel gebeurd op je computer waar je geen weet van hebt.\nEr kan van alles opkomen wat Phising betreft.\nHoe kun je daarop controleren, ben ik erg benieuwd naar.\n\nPer slot kan er al wat meekomen als je moet kiezen voor een cookie, dat weet je ook niet.\nHet is steeds linker om aan internet te hangen.\n\nIemand een idee waarmee dit is te vinden op je computer?\n\nZelf heb ik mijn bank wachtwoorden niet op de computer staan.\nMaar er staan zat dingen op waar een ander ook niets mee te maken heeft, zoals brieven etc.\nDaar ben je ook niet blij mee als die bij anderen terecht kunnen komen.\nHet zou mij niets verwonderen als zoekprogramma\'s dat inmiddels kunnen vinden, ondanks Firewal en Scanners.\n\nNu krijg je weer bericht van de Belastingdienst dat je online naar al je gegevens kunt kijken.\nDat vind ik al helemaal niets, hoeveel gespuis is er niet bezig om die gegevens boven tafel te krijgen, er wordt zoveel ingebroken online?
Link naar reactie

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Als je al iets binnen haalt door een phishing mail, dan valt dergelijke rommel in dezelfde categorie als andere malware. Als het bekende malware betreft, wordt dat dan ook opgepakt door de bekende programma\'s zoals Malwarebytes.\nMeestal linkt een phishing mail echter alleen door naar een website die heel erg lijkt op de website van bijvoorbeeld je bank. Met de bedoeling dat je daar je gegevens invult. Er wordt dan verder niks gedownload.\n\nAls je regelmatig scant met Malwarebytes, een goede firewall hebt en een bijgewerkte virusscanner en daarnaast ook gewoon goed oplet door niet zomaar alles te vertrouwen, dan heb je weinig om je ongerust over te maken.
Link naar reactie
  • 0
Als je Malware Bytes gebruikt dan zul je ook wel ADWCleaner gebruiken, deze vindt vaak ook meer dan Malware bytes, ook dingen die in browsers zitten.\n\nJe kunt het bijna niet tegen houden, als een site geinfecteerd is met iets nieuws en je bezoekt ze, dan kun je al het haasje zijn.\n\nNet zoals Foobar al zegt is de beste bescherming een goede up2date virusscanner en een goede firewall. Daarnaast een beetje gezond verstand en goed opletten. Minstens elke maand eens scannen met Malware Bytes en liefst ook ADWCleaner.\n\nIk gebruik zelf een versie van Emsisoft Anti-Malware die ik gewonnen had met een wedstrijd. Die is nog ruim een half jaar goed, maar ik ben er nu al sterk over aan het denken om tegen die tijd een nieuwe licentie te kopen.\nDeze let namelijk ook op malware, valse sites (soms teveel van het goede), processen die gestart worden etc. Toch vertraagt hij vrijwel niet. Dat is misschien ook een idee.
Link naar reactie
  • 0
Ik draai nu 18 jaar zonder firewall. (ja dat ding van Windows zelf sinds die er is).\nVerder altijd gratis antivirus (eerst AVG free en nu MSE Microsoft)\n1 per maand ongeveer een run met malwarebytes en dan worden er geen of 3 bestandjes gevonden.\nEn ja m\'n provider biedt een virus scanner op de email aan, die staat aan. \nNog never onbewust besmet met wat dan ook. \nEn ik surf heel wat af. \nHeb met virussen besmette schijven aan m\'n pc hangen etc. \nNou heb ik wel een \"neus\" opgebouwd voor de meeste onbetrouwbare sites, maar ik download zelfs veel van Cnet. \nAls je gewoon goed leest en oplet valt het allemaal wel mee. \n\nOf ze moeten al jaren onzichtbaar in m\'n pc zitten. :-) \n\nNiek
Link naar reactie
  • 0
Achteraf scannen met welk programma dan ook heeft weinig zin als het om phishing gaat.\r\nZelf controleren (in de statusbalk van je browser) of de links wel correct zijn is de beste remedie tegen phishing. \r\nVeel malware probeert heel stilletjes gegevens te stelen en als je die malware achteraf ontdekt heeft die malware allang kunnen doen wat het moest doen.\r\n\r\nEen aparte e-mail scanner is eigenlijk ook totale onzin. Je realtime Anti-Malware software zal de malware moeten detecteren, en dan maakt het verder geen bal uit of dat nu via e-mail, USB stick of drive-by download of lekke software op je systeem komt. \r\nDe betere Anti-Malware software controleert ook het gedrag van programma\'s die willen starten en als je het nog wat veiliger wilt is een firewall met HIPS aan te raden.
Link naar reactie
  • 0
En Ik draai nu 18 jaar zonder firewall. \r\n.................................................................\r\nja dat ding van Windows zelf sinds die er is).\r\n\r\n.......................\r\n\r\nWat zullen we daar van denken.:D;):)\r\n\r\nBanken adviseren om een antivirus programma en een Firewall te gebruiken.
Link naar reactie
  • 0
Hier net zo op de pjuter van vrouwlief. (zelf enkel Linux)\nNiks geen probleem mee en ze pjutert ook heel wat af.\nEmails met links over bankzaken stuurt ze steevast door naar de afdeling van die bank.\nMet een bedankje terug.\n\nHeb zelf geen ING en krijg maar zelden die emails.\nJa of met inhoud over een andere bank dan waar ik klant ben.\nMoet je wel erg suf wezen om je gegevens in te geven.\n\nOoit voor de grap wel eens gebeld naar zo\'n nummer uit zo\'n email.\nMoest ik de kaart in de reader steken, een code ingeven en zeg ik mevrouw laat u er dan nog wel iets op staat zodat ik nog wat eten kan kopen deze maand?\nWas het stil daar.
Link naar reactie
  • 0
[QUOTE=BlackTiger;649282]Even los van alles. Kun je niet beter terug naar AVG of Avast nemen ofzo? MSE heeft de laatste tijd wel erg vaak onderaan de test lijsten gestaan.\nIk zou ook eens ADWCleaner runnen en zien wat er dan gevonden wordt, just to be sure.;)[/QUOTE]\n\nAVG werd irritant door het constante gezeur van \"Koop me nou\". \nEn Adwcleaner zal best wat vinden. \nDe vraag is of ik me daar druk om moet maken. Pc\'s die ik aflever zijn virus en malware vrij, daar sta ik voor in.\n\nIk zal een kijken met ADWcleaner wat er gevonden wordt.\n\nEdit: 2 onschuldige dingetjes in het register\n\nNiek
Link naar reactie
  • 0
[QUOTE=Desperado;649301]:D:D:rolleyes::(;)[/QUOTE]\r\n\r\nEven door lezen wat er achter staat:[QUOTE] Ik draai nu 18 jaar zonder firewall. ([B]ja dat ding van Windows zelf sinds die er is[/B]).[/QUOTE]\r\nHet \"ding \"van Windows staat niet bekend als een echte firewall, daarom wil ik hem niet zo noemen, maar staat tie wel aan. \r\n\r\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...