Ga naar inhoud

HP laser printer op windows 7 werkt niet


Aanbevolen berichten

Hallo;\r\n\r\nSory, dat ik ff niet opgelet heb.\r\n\r\nIk ben zo druk geweest met dat bios gedoe, dat ik wel een keer gekeken heb,\r\nmaar niet gezien, dat er een pag. 3 erbij was gekomen met een reactie\r\n\r\nIk heb contact gehad met Asus, en ik moest maar W7 opnieuw installeren + eerst een update bios. ( met een usb stick via de spec. usb poort a.zijde pc.\r\n\r\nHet is een Z87 pro\r\n\r\nWe hebben gisteren v..a. het beging opgebouwd vlgs hun richtlijnen en W7 schoon geïnstalleerd, en daarna de update\'s/drivers\r\n\r\nDat ging even goed, totdat ik de Asus video kaart installeerde, en na een herstart was het weer een vastloper in de bios.\r\n\r\nZou je denken, dat dat het was. Dat geloof ik niet; omdat de keren dáárvoor\r\nde installatie v.d. drivers gewoon goed verliep, en nadat álles was geïnstalleerd, en alles goed werkte, totdat ik na de 6e herstart weer eer vastloper had.....\r\n\r\nIk ga morgen naar Informatique, dat is wel 250 km rijden voor mij e.r....\r\nMaar opsturen is ook geen optie. Want dan liggen de evt. gevonden fouten aan het opsturen.\r\n\r\nps Asus helpdesk laat tot nu toe niets meer van zich horen.....\r\n\r\ngrt\r\nDVD1
Link naar reactie
1) in het bios kan voor UEFI en andere boot gekozen worden zie plaatje, boot.jpg.\r\n\r\n2) Ondanks dat alle USB3 poorten ook compattible zijn met USB2 zijn er ook nog 8 USB 2/1.1 aansluitingen te maken zie plaatje, MB usb 2 poorten.jpg.\r\n\r\n3) Het bios manual staat in het manual op [URL=\"http://dlcdnet.asus.com/pub/ASUS/mb/LGA1150/Z87-PRO/E7832_Z87-PRO.pdf\"]deze site[/URL]\r\n\r\n4) Als het opstarten in de boot fase lang duurt betekend dit meestal dat er iets niet goed is gemonteerd bijvoorbeeld het geheugen of het besturingssysteem vraagt op te starten uit een gewone BIOS in plaats vanuit een UEFI Bios, wat betekend dat het Bios zelf aan de slag gaat in de post(power on self test) om dit recht te zetten wat even kan duren, het bios is niet het snelste deel van een MB, zeker niet als het niet goed staat ingesteld.
Link naar reactie
Hallo allebei\n\n@ Niek\nvwb het vastlopen: \nHij blijft óf in de 1e post hangen, dwz je ziet een zwart scherm met onderaan in witte letters\"Druk op F2 of del\" om in de bios te komen\nof na een her-start bleef hij hangen ook in een zwart venster, met bovenaan in rode letters:\n[COLOR=\"Red\"]\" Amirican megatrends \"[/COLOR]\n\nNormaal gesproken krijg je dan in witte tekst wat gegevens van de CPU / geheugen etc. Is dat goed, dat krijg je de opstart van W7\n\nBij een herstart zag ik alleen de tekst Amirican megatrends, en daar bleef het bij.\n\n@ Stroke\n Dank voor de handleiding. Deze is iets anders dan die ik bij de mobo kreeg.\nEn tech. engels is niet mijn sterkste kant.\nv.w.b de usb2; ja, ik had eea niet goed/ te snel getypt, misschien ook wel boosheid.\nJa, het zou moeten kunnen, maar alleen niet bij dit asus mobo z87 pro.\nEn dat weet ik zeker; kweste van uitproberen... Zodra ik een usb2 hub aansluit op een usb3 poort; krijg ik een vastloper.\nEn blijft hij hangen in de zg ( door mij genoemde) 2e post; dat zwarte venster met de tekst \"Amirican megatrends\" \n\nJe bedoelt, dat op het mobo ergens een usb2 aansluiting moet zitten ? , (nog niet gevonden), maar dan neem ik aan, dat ik een insteek kaart moet kopen + sata kabels + iets in het eufi bios aanpassen met de kans, dat er weer iets verkeerd gaat.\nDaar zie ik nu ff tegenop. Ik heb het nu wel ff gehad met dat asus eufi bios.\nHad ik het maar van te voren geweten...\n\nIk denk, dat een nw. usb3 hub sneller is, en tzt gaan die usb2 apparaten er toch uit. Als ik maar erop let, dat bij een evt. her-start die usb2 dingen van te voren verwijder.\n\nOp internet zijn er geruchten, wordt ook bevestig door een pc winkel, dat asus wat te snel deze bios heeft in elkaar gezet, kijk maar hoe snel en update\'s is uitgekomen, en een paar keer snel achter elkaar. \nDat is niet echt normaal voor een redelijk nw. Mobo.\n\nEn dat geeft allemaal niet, Eufi is redelijk nieuw; als je dat maar weet én door asus wordt erkent én asus aangeeft wat en waarom er een update is uitgebracht.\nIk heb alles v.a. begin gemeld aan asus. In begin paar keer redelijk snel antwoord gehad, maar niets meer gehoord van asus.\n\nGoed, Ik heb alle prog.\'s (weer) opnieuw moeten installeren en was vergeten om een backup van Outlook te maken.\nOok moet ik weer de HP laser printer installeren; maar daar w8 ik ff mee totdat ik een usb3 hub heb.(afst. printer pc net iets te groot)\n\nIk had wel een arconis image gemaakt, maar dat was bij \'t 1e Mobo.\nEn die terug zetten na een install. v.e. nw mobo? Heb je kans, dat je ook fouten mee terug zet.\n\nDat roept bij mij wel 2 vragen op: \nDat heeft niets te maken met de eigenlijke vraag ( HP laser printer)\n1e vraag\nKan ik in die acronis image 2014 niet ergens het achief en adressen bestand van outlook terug vinden?\n2e vraag:\n\nIk had na de schone install. van W7 op het bur.blad 3 gadget geplaatst\n- de kalender + de klok + de processor/geheugen \'klok\' \nNadat ik adobe CC en MS office 2013 had geïnstalleerd, waren de echte klok en de processor/geheugen klok verdwenen en ook niet meer terug te krijgen.\n\nZal ik hiervoor een apart draadje maken?\n\nalvast bedankt!
Link naar reactie
Wat hebben ze bij Informatique er aan gedaan of gezegd? \n\nAls ik mijn Asus P8Z77-V bordje warm herstart, blijft hij ok vaak hangen in een zwart scherm. Even de aan/uit knop indrukken en herstarten lost het probleem op. \n\nIk zocht de oorzaak altijd in het feit dan ik een dualboot heb met 2 ssd\'s (1 met W7 en 1 met W8) Maar nu ik dit lees, zou het best aan het MB kunnen liggen. \nVerder draait de zaak hier prima en wees wel, hoe vaak herstart je de pc nu? \n\nMaar als dat ding bij jou altijd op dat zwarte scherm blijft staan is er iets niet goed. \n\nEn UEFI bios is al een jaar of 4. Dus zo nieuw is dat niet.\n\nNiek
Link naar reactie
Niek;\r\n\r\nHerstarten gebruik je regelmatig bij nw.SW /nw drivers, zeker bij een nw. pc\r\nBij een vastloper moet ik eerst alle spanning v.d. oc afhalen, en dan pas kon ik de pc opstarten\r\n\r\nHet gaat mn het schrijven v.d. bios van dit mobo\r\n\r\nWat informatique heeft gedaan weet ik niet precies, mocht er niet bij zijn\r\nos toerental cpu fan aangepast; die stond te laag.\r\nMen heeft nog eea aangepast maar wat??? Ik heb een mail gstuurd, maar daar heeft men nog niet op gereageerd.\r\n\r\nBij mij lag het dus oa aan de usb2 hub, wel vreemd, omdat in begin de pc eerst 3-6x kon opstarten voordat hij vast liep.
Link naar reactie
@ Niek\n\nDat van \"legacy usb\" op disabled \" wist ik niet; zal eens naar kijken\n\n@ Stroke\n\nJa, dat bleek achteraf vermoedelijk \'t geval te zijn geweest.\n\nOmdat ik toen alle usb2 apparaten ( printer, scanner, ex HDD ed) afgekoppeld had,\nwas het opstart probleem opgelost.\nIk kan de HDD\'s wel gebruiken, maar ik eea afkoppelen bij een her-start\n\nIn den beginne... ( mooi gezegd hé?) kreeg ik na de installatie v.d. prog.\'s ( ook na de inbouw v.h. 2e Mobo,) vreemde W7 meldingen;\nw.o. Ik kon op een gegeven moment niet meer meer inloggen met mijn WW, heel vreemd. (alleen bij een herstart ! ) Gelukkig had ik een herstel password cd gemaakt.\nHet was een WW met bijz. tekens... Maakte ik een WW met alleen letters, was er niets aan de hand.\n\nHet valt mij de laatste tijd wel weer op, dat het bij een her-start wel het erg lang duurt voordat ik mijn WW kan invoeren; dat is niet het geval bij een normale afsluiten/opstarten v.d. pc.... \nDan kan ik gelijk typen...\n\nIk maakte gisteren, omdat alles redelijk goed werkt (áls eea goed wrrkt, dan gaat deze combinatie ook als de bekende speer...)\n\nTotdat ik gisteren weer eens probeerde om een bijz. WW te maken, en wéér ging het mis. Snapte er niets van.\nLater op de avond besefte ik , dat mijn draadloze tst boord/muis ook een usb2 type is....\nDus dat zou ermee te maken kúnnen hebben...\nBovendien hen ik als 1e monitor een Eizo met een usb2 aansluiting, en het valt me nu ook op;\ndat als ik de pc opstart, mijn 2e monitor gelijk beeld geeft, en de eizo 2 sec. later..\nGeen ramp natuurlijk, maar geeft stof tot nadenken...\n\nDan is de overweging een insteekkaart met usb2 poorten. Als ik het verhaal van Stroke?\ngoed begrepen heb. \nDan moet er op het Mobo een aansluiting zitten voor usb2, want op de a.zijde v.d. pc/mobo zitten deze niet.\nIk ben niet bekend met deze materie en werkwijze\n\nOf ik moet een nw. tstbord/muis/en een USB3 HDD kopen...\n\ngrt DVD1
Link naar reactie
[QUOTE=DVD1;650043]\r\n\r\nTotdat ik gisteren besefte, dat mijn draadloze tst boord/muis ook een usb2 type is....\r\n\r\ngrt DVD1[/QUOTE]\r\n\r\nYep, maar daar mag tie niet op blijven hangen. Het gaat puut om usb apparaten met een opslag ruimte, zoals sticks en Hd\'s. Ik heb het zelfs een keer gehad met een printen, waarin een sd card lezertje zat, dat een pc erop bleef hangen.\r\nHet \'hangen\" op usb is overigens erg moederbord en bios afhankelijk. \r\n\r\nNiek
Link naar reactie
Als het goed is zitten er aan het bord deze usb poorten:\n\n4 x USB 3.0/2.0 port(s) (2 at back panel, blue, 2 at mid-board)\nIntel® Z87 chipset :\n8 x USB 2.0/1.1 port(s) (8 at mid-board)\nASMedia® USB 3.0 controller :\n4 x USB 3.0/2.0 port(s) (4 at back panel, blue)\n\nMet \"mid-board\" bedoelen ze dat ze op het moederbord zitten als zeg maar stekker aansluitingen. Hier kan je bijvoorbeeld USB poorten die aan de voorzijde van de comp. kast zitten op aansluiten.\n\nHet bord heeft dus ook usb 2.\n\nMaar nogmaals usb 2 en usb 3 zijn volledig compatibel met elkaar.\n\nVerder: Je kan een pci insteekkaart inbouwen in een pci slot van het moederbord, zodat je aan de achterzijde was usb poorten erbij hebt. Ik vraag me alleen af of die nog te koop zijn als usb 2. \n\nOverigens USB 3 poorten zijn blauw. USB2 poorten zwart.\n\nNiek
Link naar reactie
Hallo Niek & Stroke\r\n @ Niek, fijn dat het zo duidelijk uitlegd. \r\nHet is nu duidelijk, ik ga nu met informatique aan de slag wat te doen.\r\n( als ze me nog helpen willen, want ook op dat front blijft \'t stil...jammer, want in het begin was geen moeite teveel )\r\n\r\nMisschien is een insteek kaart met usb2 die ik dan kan aansluiten op het mobo, een oplossing ( als dat kan, én nog te verkrijgen is..) \r\nOp de voorzijde is geen optie ( in dit geval dan )\r\n\r\nEn ja, het [I][U]zou[/U][/I] compatebel [I][U]moeten [/U][/I] zijn...\r\nmaar dat is echt niet het geval met deze mobo.\r\n\r\nHopelijk komt asus met een oplossing, als verwacht ik daar op moment niet veel van.\r\n\r\ngrt DVD1
Link naar reactie
Je hoeft die niet \"aan te sluiten\" op het moederbord. Je steekt zo\'n kaart in een pci slot. (meestal wit) \nHier een voorbeeld van de firma (men noemt het 5 poorts, maar je gaat er maar 4 gebruiken. De 5e is een interne, voor doorverbinding naar het front van de kast.\n[url]http://www.informatique.nl/445123/conceptronic-5-poorts-usb2-0.html[/url]\n\nEn Asus komt niet met een oplossing. Het bord bestaat al langer. Ik heb zelf nooit gelezen over typisch problemen met dit moederbord. (Lees elke avond 3 site\'s uit over hardware en andere itc zaken en mis niet zoveel.) En iets over een Asus moederbord zou ik zeker onthouden hebben. \n\nEr is ooit een probleem geweest met de chipsets van alle eerste moederborden uit de 8xxx chipset serie met socket 1150. Iets met usb en niet meer uit slaapstand komen, maar dat is allemaal intussen opgelost. \n[url]http://tweakers.net/nieuws/88291/intel-erkent-usb-bug-en-komt-met-nieuwe-stepping-haswell-chipset.html[/url] (bericht van april 2013)\n\n\nNiek
Link naar reactie
Dag Niek;\r\n\r\nDank voor de links;\r\n\r\nik heb inmiddels een insteekkaart besteld;\r\neen usb3 hub kost ook geld en dan kan ik voorlopig die oude usb2 apparaten gebruiken.\r\n\r\nIk heb ook het geld niet op de rug groeien; terwijl de apparaten nog goed zijn.\r\n\r\nAls de kaart er is , ga ik weer aan de slag met de HP printer & de scanner etc en dan is de kring weer rond.\r\n\r\nIk verwacht geen echte problemen dan.......\r\n\r\ngrt\r\nDVD1
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...