Ga naar inhoud

HP laser printer op windows 7 werkt niet


Aanbevolen berichten

Hallo;\r\nIk heb sinds kort W7 ( 64 bit ) en wil nu de printer aansluiten.\r\nEerst via config.scherp/printer toevoegen. Als W7 de driver niet kan vinden, gaat hij zelf op zoek naar een driver, die hij ook snel vond. Dit was een zip bestand, uitgepakt, maar daarna geen .exe kunnen vinden.\r\nVervolgens heb ik via de site van HP de driver opgehaald ( 64 bit) ( de 32 bit geprobeerd, werkt niet)\r\n\r\n[url]http://h20566.www2.hp.com/portal/site/hpsc/public/psi/swdHome/?sp4ts.oid=501045&ac.admitted=1388851867566.876444892.199480143[/url]\r\n\r\n( [url]http://h20566.www2.hp.com/portal/site/hpsc/template.PAGE/public/psi/swdHome/?sp4ts.oid=501045&spf_p.tpst=swdMain&spf_p.prp_swdMain=wsrp-navigationalState%3DswEnvOID%253D4063%257CswLang%253D7%257Caction%253DlistDriver&javax.portlet.begCacheTok=com.vignette.cachetoken&javax.portlet.endCacheTok=com.vignette.cachetoken[/url] )\r\n\r\nen geïnstalleerd, maar printen ho maar\r\n\r\nIk heb via Config.scherm > printers toevoegen > bladeren > naar de map v.d. driver hpc3600w ( = 64 bit) en de install. verliep goed\r\nDaarna kreeg ik de install. scherm van HP > installeren. Ook dit verliep goed.\r\nMaar geen test pagina,\r\n\r\nOp de install. cd van HP staat een verouderde driver, die niet werkt op W7\r\n\r\nDe test pagina blijven in de wachtrij staat; die ik iedere keer maar verwijder\r\n\r\nwie kan me helpen?\r\n\r\nalvast bedankt
Link naar reactie
[QUOTE=DVD1;649232]\r\nIk heb via Config.scherm > printers toevoegen > bladeren > naar de map v.d. driver hpc3600w ( = 64 bit) en de install. verliep goed\r\n[/QUOTE]\r\n\r\nIn het scherm printer toevoegen kan je kiezen voor netwerkprinter of lokale printer. Al naar gelang maak je een keuze en laat je de pc zoeken naar aangesloten printers. \r\nWindows moet dus de printer vinden, niet de install files.\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
@ Desparado\r\n\r\nJa dat dacht ik ook; inderdaad de 1e keer de fout gemaakt om de printer\r\naan te laten.\r\nDie installatie weggehaald, en met de printer uit opnieuw geïnstalleerd;\r\nhelaas. Ook werd er gek genoeg niet om gevraagd om de printer aan te zetten, wat normaal gesproken wel \'t geval is.\r\n\r\n@ Niek30\r\n Ja, dat klopt ook, zo heb ik het de 3e keer gedaan. \r\nPrinter toevoegen, lokaal, en hij vind de printer niet gelijk, ik moet bladeren naar het bestand waar het bestand ( hpc3600w ( = 64 bit) zich bevind.\r\ndan verloopt de install. goed, muv.... het printen op zich.\r\n\r\nNu was de install. bij de Vista ook een prob. als weet ik niet meer wat ik toenb gedaan heb.\r\n\r\nOp zich is voor mij een printer aansluiten echt geen probleem, maar bij deze wel.
Link naar reactie
Verwijder (deinstalleer) het apparaat (printer) bij apparaat beheer.\nVerwijder in het configuratie scherm > software alle software die met de printer te maken heeft.\nVerwijder in het printer scherm de eventuele printers die er wel staan.\nKoppel de usb kabel van de printer los\nStart opnieuw op.\nInstalleer de drivers voor Windows 7 voor de betreffende printer van de site van HP\nSluit op verzoek van de software de printer weer aan.\n\nAls je een lokale printer zoekt, heeft het geen enkele zin om te bladeren naar de printer driver. Die is dan al geinstalleerd, als het goed is. Windows moet NIET de software vinden, maar de printer.\n\nAls het goed is staat na de installatie de naam van de printer in het printerscherm. Laat op deze naam zoeken bij lokale printer zoeken.\n\nNiek
Link naar reactie
Dag Niek30\n\nIk ga het zo eens op deze manier proberen\nje hoort van mij\n\ngrt\nDVD1\nedit:\n\nIk kan de printer niet vinden bij apparaatbeheer, klinkt gek, maar ik heb echt bij alle items gekeken.\nevt. kan ik er wel een screen afb. van maken\n\nDe HP staat wel bij config/apparaten/printers als standaard printer; verder staan er de MS xps doc.printer, fax, en \'send to\'One note 2013\' (office)\n\nIn cong.scherm alles van HP weggehaald\n\nIk heb de HP niet in een netwerk zitten, puur met een usb aan de pc gekoppeld\n\nBij de oude pc zat deze wel in een thuis netwerk, samen met een vista.\nAls ik zoek op op netwerk, vind deze nw pc wel deze HP printer bij de vista. \ndwz hij \'ziet\' dat er bij de vista een HP is geïnstalleerd (geweest)\n\nDat is wel bijzonder, dat deze nw. pc ziet dat er een vista pc is, en waar een hp (printer) op aangesloten/geinstalleerd is\nterwijl ze beiden niet in een netwerk zitten.\nIk zit me af te vragen hoe dat kan...\n\nZe zitten wel beiden op dezelfde (int.) router ( Fritzbox )\n\nIk heb deze nw. pc niet gedeeld cq in een netwerk gezet, omdat ik daar eigenlijk geen gebruik (meer) van maak, behoudens dan de printer delen, en ook dat is niet echt nodig (meer)\n\nEen hoop werk (thuisnetwerk maken met 2 verschillende versies windows), en als 1 pc besmet raakt, is alles besmet.
Link naar reactie
Niek;\n\nPreciés stap voor stap gedaan zoals je zei\n\nop de Hp bestand geklikt, werd keurig uitgepakt, HP venster voor driver ed installeren verscheen, alles was afgekoppeld en uitgeschakeld.\n\nBij printer toevoegen stond de HP ook keurig in \'t rijtje, dit ook aangeklikt, op voltooien geklikt etc\nIk heb ook niet gebladerd naar dat bestand\n\nedit 2\n\nIk heb ook nog een Canon bubble inkjet i560\nHet zelfde probleem; hiervoor zal ik een apart draadje starten\n\nbij een test word doc. werd bij tabblad afdrukken ook keurig de HP aangegeven, edoch, geen print en hij stond weer in de w8 rij....
Link naar reactie
Niek;\r\n\r\nJa dat zou goed kunnen;\r\nik heb de printer via een usb2 kabel op de usb3 poort v.d. nw. pc aangesloten\r\nEr zit nl geen usb2 meer op\r\ndat zou geen probleem moeten kunnen opleveren... toch?\r\n\r\nIk heb wel enige W7 opstart problemen met de nw,. pc;\r\nhij blijft soms hangen in de boot fase\r\n\r\ngrt\r\nDvd1
Link naar reactie
Normaal zijn USB 2 en 3 volledig compatibel. Al merk ik hier ook wel, dat externe hd\'s gemakkelijker worden herkend op USB2.\nHet hangen in de bootfase kan aan de UEFI bios liggen. Mogelijk is de pc (en moederbord) voor Windows 8 gebouwd en heb je er Windows 7 op laten zetten. Ik heb daarover wat vaker problemen gelezen. Vaak is dat bij een herstart. (dus warme start).\nMaar kijk eens of je alle usb poorten/hubs kunt verwijderen in apparaat beheer.\n\nNiek
Link naar reactie
Hallo;\r\n@ Niek\r\nJa, daar dachten wij en de helpdesk ook ff aan. \r\nHet MB is inderdaad W8 geschikt en moet inderdaad op \"orther OS\' staan.\r\nProbleem is, dat is die functie niet kan vinden op de Asus Z87 pro.\r\nIk heb alles nagelopen met de help desk, maar niet gevonden.\r\n\r\nDe handleiding i s in \'t engels, ik kan redelijk engels, maar dit soort tech. engels is niet echt mijn ding.\r\n\r\nMisschien kunnen jullie mij hiermee helpen,\r\nIk heb de asus support om hulp/advies gevraagd, maar dat gaat alleen per email, en dat gaat niet zo snel, en het antwoord wat ik tot nu toe kreeg, werd ik niet echt wijzer van of ze hebben mijn vraag niet goed gelezen.\r\n\r\n@ Hans\r\nDat had inderdaad iets kunnen zijn, alleen ik heb net nog iets geprint via mijn Vista pc. Dus die staat wel aan.\r\n\r\nalvast bedankt\r\n\r\nDvd1
Link naar reactie
Ik heb zelf ook een Asus, met UEFI bios en zal morgen eens kijken. (Ding is nog net van voor W 8 ) Zag de keuze van de week wel voorbij komen op een ASRock moederbord waar ik W8 moest vervangen door W7.\nMaar die keuze moet goed staan, anders krijg je er volgens mij helemaal geen W7 op. \n\nJe print ook via de Vista op dat ding? maar dan is het toch een netwerk printer?\nDan moet je niet zoeken naar een lokale printer, maar naar een netwerk printer.\n\nNiek
Link naar reactie
@ Niek;\n\nDat zou fijn zijn als u dat wilt nagaan waar dat op dat MB te vinden is;\nde vraag werd me gesteld door de helpdesk van informatique; die zijn toch redelijk op de hoogte. Hij wist v..h.bestaan, maar niet exact waar te vinden.\nVlg hem zou het mogelijk moeten kunnen zijn, ( wat een zin) dat dit verkeerd staat.\n\nIk print met de vista (nu) via een directe usb kabel naar de Canon en/of HP.\nOp dat moment zit de HP en/of Canon printer niet verbonden met een usb met de nw. w7 pc\nSinds ik die nw pc met w7 heb, werkt dat oude netwerk niet meer, omdat ik de nw. pc niet in dat netwerk heb opgenomen\n\nHet enigste v.d. 2 pc\'s nog delen is de ethernetkabel naar/van de router om te internetten\n\nOok de HP laser printer is met een usb kabel met de nw.pc verbonden\nlet wel, ik heb dus n[I]iet[/I] tegelijkertijd beide printers op beide pc verbonden met een usb kabel.\n\n@ Hans\nWat bedoel je met de pcW7 op off line; de pc zelf of de printer?\n\nmvg\nDvd1
Link naar reactie
Hallo;\r\n\r\nvwb het MB:\r\n\r\ner komt een nw.\r\nAlles aangepast, nw. voeding, eindelijk gevonden waar je op een MB de OS kan instellen, een SSD test gedaan, een bios update gedaan;\r\nprobleem bleef; nl opstartproblemen.\r\nNu hoor ik, dat er meer problemen zijn met de asus Z87 pro MB\'s....\r\n\r\nv.w.b. de printer\r\n\r\nOok daar uren mee zoet geweest;\r\nEen blik op het tabblad (eigenschappen printer bij \'poorten\'bleek\' dat de printer op de LTP1 poort; wat dit MB niet heeft.\r\nUiteindelijk de DOT4 poort aangevinkt, wat wel werkte.\r\n\r\nVreemd vind ik, dat in de lijst geen USB poorten staat???\r\n\r\ngrt\r\nDvd1
Link naar reactie
Hoi Niek;\r\n\r\nIk kan het mij voorstellen...dat het verwarrend is; van het 1 vielen we in een ander probleem.\r\n\r\nHet begon met een nw. pc met als MB een asus Z87 pro\r\nDaar waren wat problemen mee; \r\noa opstart en herstart problemen, fan errors( in de bios) en blijven hangen in de boot fase.\r\n\r\nToen we dat een beetje onder controle handden,wilde we de printers wilden installeren. Dat bleek niet te kunnen, vandaar mijn vraag hierover op dit forum.\r\n\r\nNaar mate dat de tijd verstrek, kwamen we erachter, dat er toch iets aan \'t MB zou kunnen mankeren; wat ook bevestigd werd op het internet.\r\nEr zijn ook meerdere firmware update\'s geweest.\r\n\r\nUiteindelijk bleek dat het MB niet het printer probleem veroorzaakt had wel andere dingen, maar niet dit.\r\n\r\nHet printer probleem is nu opgelost;\r\nOp een gegeven moment keken we bij de eigenschappen, tabje \'Poorten\' enwe zagen, dat de HP printer een LTP1 poort had.\r\nDat vonden wij vreemd, omdat dit MB helemaal geen LTP.. poorten heeft ( welk MB tegenwoordig nog wel ?)\r\n\r\nWe kozen voor DOT 4 -poort, en dat werkte wel....\r\n\r\nBovendien viel het ons op, dat in die lijst bij de tab \'Poorten\' , er geen USB poorten vermeld staan; dat zou je wel verwachten in W7???\r\nEr is wel een mogelijkheid voor een virtuele usb poort; maar dat werkte niet.\r\n\r\nEn i.o.m. de winkel waar ik het MB had gekocht, wordt het MB vervangen. Een nw. bios werkte niet; de (her-) start problemen bleven Daar is het wachten op\r\n\r\nmvg\r\nDvd1
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...