Ga naar inhoud
  • 0

virus?


Anoniem2

Vraag

Hoi,\r\n\r\nSinds 3 dagen is mijn datum en tijd niet up to date, hoe kan dat ineens?\r\n\r\nKreeg gisteren dit bericht van mijn provider: KPN heeft een melding ontvangen waaruit blijkt dat uw internetaansluiting, buiten uw weten, onrechtmatig wordt gebruikt. Dit kan voor u en andere internetgebruikers vervelende gevolgen hebben. Het is daarom belangrijk dat u direct maatregelen neemt.\r\n\r\nEen of meerdere computers die gebruik maken van uw internetaansluiting zijn besmet met een Rootkit-virus. Een kenmerk van dit virus is, dat deze zich diep in het systeem nestelt. Dit maakt het soms lastig deze te verwijderen. Daarnaast merken veel virusscanners een besmetting met dit virus niet op.\r\n\r\nWij verzoeken u op alle aanwezige computers/laptops de onderstaande 2 stappen te doorlopen:\r\n\r\n1. Volg ons stappenplan om virussen te verwijderen op: [url]http://www.kpn.com/virusverwijderen[/url]\r\nNa het scannen maakt het programma een logbestand aan met de resultaten van de scan. U vindt dit logbestand in het programma onder het tabblad \"Logbestanden\". Graag ontvangen wij de inhoud van dit logbestand.\r\n\r\n2. Voer een scan uit met HitmanPro. U kunt dit programma downloaden via:\r\n\r\n[url]http://www.surfright.nl/nl/downloads/[/url]\r\n\r\nKies tijdens de installatie de optie: \"De computer eenmalig scannen\", zodat u verder niets hoeft te installeren.\r\nWacht tot HitmanPro de scan heeft voltooid. Kies daarna de optie om het logbestand op te slaan. U vindt deze optie naast de groene knop \"Nu kopen\".\r\n\r\nGraag ontvangen wij de inhoud van dit logbestand.\r\n\r\nHeb bovenstaande uitgevoerd maar krijg sindsdien op internet (explorer) steeds berichten over beveiligingscertificaatfouten!! \r\nWat is dit nou ineens voor gedoe en wat kan ik eraan doen????? Heb al jaren een abonnement op Norton internet securety, dus altijd update en scan wekelijks.\r\nWie heeft ideeën/oplossingen??\r\n\r\nBvd,\r\nAnne
Link naar reactie

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Als de datum en tijd niet meer goed lopen is het veelal de bios batterij die leeg is. \nDoor de onjuiste datum krijg je ook die beveiligingscertificaat waarschuwingen.\n\nAls het een pc is met een normaal moederbord is het een knoopcel type CR2032. O.a. te koop bij de hema. \nAls je de pc openmaakt zie je de knoopcel vaak in een \"bakje\" op het moederbord liggen. Door een lipje iets terug te drukken (raak niet het moederbord aan met gereedschap) wipt de knoopcel omhoog en kan je deze vervangen.\nDaarna nog 1 keer de tijd goed zetten, want je krijgt vermoedelijk een melding om een functie toets te drukken, bij het opnieuw opstarten.\n\nNiek
Link naar reactie
  • 0
Dat klopt die koppeling, maar als de PC/laptop [I]uit[/I] staat is het BIOS de enige die de batterij gebruikt, dus als je na een nacht uitgeschakeld te zijn gelijk bij opstarten het BIOS in gaat (geen Windows opstart doen) dan zie je of het batterijtje de oorzaak is als daar de tijd inmiddels achterloopt.\nGa je dat pas in Windows checken, dan kan er een andere oorzaak zijn, zoals een fout of malware.\nBest is het om na afsluiten ook even het BIOS in te gaan voordat je gaat slapen, dan weet je ook zeker hoe het staat vóór de nacht.\n\nDit is in dit geval meer van belang omdat die meldingen er waren van KPN.\nGelukkig was het tijdverschil er eerder dan de meldingen, dat geeft hoop.\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR]
Link naar reactie
  • 0
Oef... een hele overgang van een mogelijk leeg batterijtje naar een nieuwe laptop :-?\r\n\r\nWeet je hoe je in het BIOS komt bij opstarten ? (CMOS Setup) Zo niet dan weet iemand dat wel voor je.\r\nDaar zou ik dan even kijken nadat je vanavond de laptop hebt uitgeschakeld, en daar controleren of de tijd klopt[B];[/B] zo niet dan zet je hem daar eerst gelijk.\r\nDaarna [I]niet[/I] Windows opstarten, maar (misschien bij het inlogscherm) afsluiten.\r\nMorgenochtend ga je weer als eerste het BIOS in, en checkt weer de tijd.\r\nStaat die verkeerd, dan zou ik ik er toch een ander batterijtje in laten zetten. Wel van te voren vragen wat dat kost, dat weten ze je wel te vertellen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...