Ga naar inhoud

bluetooth luidspreker wordt niet herkend


Aanbevolen berichten

Op mijn uit 2009 daterende computer is geen bluetooth, maar via een zgn bluetooth-dongle (generic bluetooth radio) zou dat te ondervangen zijn.\r\nHet aangeschafte USB-gevalletje werd meteen herkend, stuurprogramma automatisch geinstalleerd, het is te vinden bij \'apparaten\' en \'werkt correct\'.\r\nMaar mijn Creative bluetooth speaker, die zo moeiteloos meteen werkt via tablet en laptop, blijft in velden of te wegen onzichtbaar op de desktop-computer. (Deze werkt met Windows 7.) Ik heb de speaker om te proberen maar vlakbij de computer neergezet, áángezet ook, ik heb de dongle al ge-installeerd en opnieuw geinstalleerd, maar het resultaat blijft hetzelfde: nihil\r\n\r\nWel is na inbrengen van de dongle het bluetoothtekentje zichtbaar op de computer, maar er wordt geen enkel apparaat gevonden; de speaker niet en evenmin een bluetooth-muis.\r\n\r\nIs er hoop op het wél werkend krijgen van bluetooth-apparaten?\r\nDank voor een suggestie.
Link naar reactie
In apparaatbeheer komt netjes die dongle tevoorschijn en \"werkt correct\" .\nBij bluetooth ( het bluetoothtekentje verschijnt keurig netjes en is aanklikbaar) : geen apparaat te herkennen. Luidspreker is aan en staat vlakbij, maar nee, geen een apparaat duikt op in het computerscherm. Ook niet de bluetooth muis die ik heb. Beide apparaatjes werken perfect op tablet en laptop via bluetooth.
Link naar reactie
Het enige wat te doen lijkt is de laatste driver vinden, of i.i.g. kijken of er een update is voor Windows 7 bij de fabrikant van de dongle.\nAls het een algemeen dingetje is kan je in Apparaatbeheer onder de \' [I]Eigenschappen - Extra - Apparaatinstantie-ID[/I]\' wel vinden wat het is, en waarmee je vaak wel wat verder kunt zoeken.\n\nVoorbeeld van een USB cam:\nUSB\\VID_045E&PID_00F7&MI_00\\6&209005D1&0&0000\n\nVID = Vendor ID (Fabrikant)\nPID = Product ID\n\n\nAls dat niks oplevert lijkt mij het ding kapot.
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;648880]Hmmmm te oud voor W7: Heb hier W7 draaien op een dual core uit 1997. \n\nNiek[/QUOTE]\nSorry Niekie, maar dat kan niet. Dual core technologie werd pas in 2005 op de markt gebracht. Hyperthreading een paar jaar eerder, nl in 2001.\n\n[URL]http://download.intel.com/pressroom/kits/IntelProcessorHistory.pdf[/URL]\n\n[URL]http://nl.wikipedia.org/wiki/Hyper-threading[/URL]\n\n[URL]http://nl.wikipedia.org/wiki/Multikernprocessor[/URL]
Link naar reactie
Sorry uit je eigen link van wiki\n\nUit je eigen link: \n[QUOTE][B]In 2006 kwam Inte[/B]l met zijn nieuwste generatie [B]dual-coreprocessors[/B]: de Intel Core 2 Duo (C2D), gebaseerd op zijn eigen \"Core micro architecture\". Zijn codenaam tijdens de ontwikkeling was \"Conroe\". Ook zijn er quad-coreprocessors van Intel, de Intel Core 2 Quad. Er zijn ook \"Intel Core 2 Extreme\" processors. Dit zijn vaak de high-endprocessors, vandaar de naam \"extreme\". Men kan aan de letters zien of het een dual-core is of een quad-core. Zo is een \"Core 2 Extreme X....\" een dual-core en een \"Core 2 Extreme QX....\" een quad-core. De X staat voor \"extreme\" en de Q uiteraard voor \"quad\".[/QUOTE]\n\nEdit: Oeps..... sorry 1997 moet natuurlijk 2007 zijn...... Ik zie die fout nu pas....\n\n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;648880]\r\nMaar dat kan wel betekenen, dat een net gekochte bluetooth dongle niet werkt toch?[/QUOTE]\r\nJa dat kan gebeuren, maar nu wel even aangenomen dat er door Pieters een passende driver gevonden is (#7), dan zou het toch moeten werken ?\r\n\r\nHet zou handiger zijn wanneer je het apparaatje op een ander systeem probeert, maar dan moet je wel de eventuele onboard bluetooth uitschakelen.\r\n\r\n\r\nKan je dit eens doorlopen ?\r\n[url]http://www.bluead.co.uk/Article.aspx?ArticleID=101[/url]\r\n[QUOTE=Niekie30;648882]\r\nEdit: Oeps..... sorry 1997 moet natuurlijk 2007 zijn...... \r\nNiek[/QUOTE]\r\nTja je wordt ook een jaartje (of 10) ouder :D
Link naar reactie
Ik vind het wel jammer dat wat ik graag wilde (muziek in een andere ruimte via de bluetooth-luidspreker) niet lukt, maar ik heb de dongle (die volgens mij écht wel werkt, maar heeft het meer te maken met een bepaalde instelling in de computer waardoor ze niet sámen werken) voor weinig geld gekocht (iets van vijf euro) bij miniinthebox.com.\nWellicht is goedkoop duurkoop gebleken, dit keer...Ik ga het nog proberen in de toekomst door er eentje te kopen in een échte winkel.\nErikdenHouter: ik ga die punten uit het artikel (BluAd.Co.uk)nog eens doornemen. Dank voor de site.
Link naar reactie
Bedankt erikdenhouter. Er is wel een nieuwe ontwikkeling te melden: de bluetooth-muis die voorheen niet verscheen, is nu wél zichtbaar geworden. En is werkend te krijgen. \n De luidspreker echter niet, al was er na héél lang wachten héél eventjes een icoontje zichtbaar van een \'bluetooth-headset. Toen ik daar snel op klikte, kwam er een foutmededeling én het bericht dat het device niet was gekoppeld. \nToch heb ik al weer hoop, al is het vervelend dat het netwerk eruit ligt na deze strapatsen. Dat komt met wat klikken wel weer goed, maar toch.
Link naar reactie
Via deze link\n[url]http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-hardware/error-adding-the-device-failed-resulting-in-an/8ffb801a-76fa-420a-ad79-6536f2d06606[/url] komt precies mijn probleem naar voren. Al krijg ik maar heel zeldzaam eindelijk de foutmelding 0x80004005 tevoorschijn. Het zal wel lang duren voor ik al die pagina\'s doorgeploegd heb, maar duidelijk is dat ik niet de enige ben met dit probleem én dat een oplossing zo simpel nog niet is. Dank voor het meedenken. Mij dunkt ook einde draad.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...