Ga naar inhoud

Openen behuizing ext HD Expansion 2.5"


Aanbevolen berichten

Ik heb indertijd 2 van deze scijfjes op iBood gekocht. Nu wilde ik er een open maken om te proberen in de mediaplayer-box-ding van Tizzbird F20. \nDaar blijkt niet elk merk in te werken.\n\nDenk probeer ik even een schijfje, op YouTub dit schijfje gezocht, met de schuine kanten, hoe te openen, dat is makkelijk, er zijn 2 filmpjes. de een sloopt het met een mes en de ander schroeft onder de rubbertjes de 4 schroeven los.\nIk vind de 2e manier handiger.\nHaal de dopjes er af - Geen schroef te zien - lekker dan.\nHet moet dus met een mes gesloopt worden.\nDat is jammer want de behuizing kan je dan weggooien denk ik. En als het niet werkt zit je met een losse HD.\n\nIemand misschien deze behuizing eerder eens open gemaakt?\nHet model volgens de doos is: ST902504EXD101-RK. Seagate Expansion portable drive.\n\nWat maken ze het vaak moeilijk om die behuizingen heel te openen.\nPas als hij open is kun je zien hoe het beter had gekunt en de boel heel was gebleven.\n\nIemand een bruikbare tip?
Link naar reactie
[QUOTE=burgkop;646262]\nWat maken ze het vaak moeilijk om die behuizingen heel te openen.\nPas als hij open is kun je zien hoe het beter had gekunt en de boel heel was gebleven.[/QUOTE]\nHet fabrikageproces heeft daardoor een mens minder nodig aan de assemblagelijn[B]; [/B]klik-dicht, wat eventueel door een machine kan worden gedaan, i.p.v. een persoon die vier kleine onhandige schroefjes (welke ook nog dol kunnen) in het plastic moeten draaien.\n\nMaar ik heb wel medelijden met je als ik dit filmpje bekijk, trek je bankpasje maar. Ik zit al schaamteloos te lachen, en het filmpje is nog niet op de helft:\n\n[url]http://www.youtube.com/watch?v=11obHqzx_bw[/url]\n\nIk zie wel dat de modelnaam meerdere vormen van behuizing heeft, dus de filmpjes hoeven niet overeen te komen met jouw model.\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR]
Link naar reactie
Het zijn de pasjes die hij wil gebruiken waardoor het koddig wordt, een schroevendraaier (en drie handen) gaat sneller, maar hij weet op zijn manier wel de beschadigingen te voorkomen. \nBest een tip die pasjes, ook omdat ze er makkelijk tussen blijven zitten om aan een ander kant verder te gaan.\n\n\"[I]Onbesuisd[/I]...\" zeg je, je ziet tijdens die clip bijna zijn nagels groeien[COLOR=\"White\"]..[/COLOR] : )\n\nDe reactie er onder:\n\"[I]Of all the guides about opening these Seagate enclosures, yours is the best and safest. I managed to open 4 of those Seagates without breaking even a single tab[/I].\"\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR]
Link naar reactie
Speciaal voor zulke dingen heb ik diverse pasje bewaard.\nIs beter dan die met dat mes. [url]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=gaiDfel8l5Y[/url] \n\nGarantie is er af, wilde alleen proberen of het werkt in de media speler, omdat hij kritisch is met merken. Moet heel blijven zodat ik hem kan terug plaatsen als het niet werkt.\nVandaar de vraag hier, of iemand dezelfde behuizing al eens open heeft gemaakt, een plaatje is altijd duidelijker.\n\nIk maak tenminste van dingen die niet makkelijk open gaan een paar foto\'s, weet ik het de volgende keer. ook gedaan bij binnenkanten van Sony AB\'s, ook van die klik dingen.
Link naar reactie
[QUOTE=burgkop;646321]Speciaal voor zulke dingen heb ik diverse pasje bewaard.\r\nIs beter dan die met dat mes. [url]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=gaiDfel8l5Y[/url] [/QUOTE]\r\nHet is dan ook haloween...\r\n\r\nDat filmpje met de cards is een 3.5\" schijf, die met een mes en die van jou een 2.5\". Nog moeilijker openen.
Link naar reactie
Tegenover de usb aansluiting, want je weet dat daar normaal gesproken geen elektronica zit.\n\nMet halve Creditcard iets ruimte gemaakt voor een hele kaart.\nZodra je op beide helften grip hebt is het een kwestie van voorzichtig lostrekken.\nEr verder langs de kanten wat naar buiten drukken is mij tenminste niet gelukt, om de gehaakte openingetjes heel te houden.\nIk vind ze erg dun.\nAan de buitenkant zie je er niets van, niet beschadigd, alleen als je hem weer wilt gebruiken zal er een breed plakbandje omheen moeten.\nDenk als je dit model ter reparatie zou opsturen, ze de bovenkant vervangen, op de onderkant staan de gegevens van de schijf, die klik je er dan zo weer op.\nÓf ze hebben daar een speciale opener voor natuurlijk, zou ook kunnen.\n\nBedankt voor het meedenken.\n\n(konden jullie de afgelopen dagen ook niet inloggen op het Forum?\nComputeride Home en andere onderdelen wel, alleen forum niet)
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[QUOTE=erikdenhouter;646438]Forum herrees uit de as... As, in de vorm van een \'database error\'.\nMaar het is beter, smileys terug, avatar\'s terug.[/QUOTE]\nWerkt tot nu toe goed.\n\nVraag mij alleen af hoe het in de toekomst gaat, nu het niet zo lekker met de bladenverkoop gaat.\nBen zelf al abonnee vanaf het 2e nummer geloof ik, maar de boel kan zomaar op de fles gaan, in deze tijd, niet dan?
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;646844]Help het als je je zorgen maakt? \n\nNiek[/QUOTE]\nJe vraagt je dan toch af of het forum blijft bestaan?\nZou het jammer vinden als het verdwijnt, wij zitten hier toch al een paar jaar.\n\nMaak jij je overigens geen zorgen?\nIk wel, al was het maar de ellende in de wereld en wat je nog te wachten staat.\nAlle ellende met zwarte piet en hoe negatief erop gereageerd wordt en nog veel meer ellende. Als ik jong was denk ik niet langer in dit land te willen wonen.
Link naar reactie
Burgkop: Mijn stelregel is: (en ik tikte hem eerder). Het helpt geen snars om je zorgen te maken over dingen die je niet zelf kunt veranderen of verbeteren. \n\nAls ik een probleem zie of denk te hebben:\n \n1) Kijk is eerst of het wel mijn probleem is. Zo ja dan los ik het op. Als ik het niet kan oplossen door er 5 seconden over na te denken, smijt ik het over m\'n schouder. En weet je... er komt geen probleem terug.\n\nJe kunt niets veranderen aan de situatie van een forum, of computerblad. (Ja een abonnement nemen om te steunen en dat heb je dus) \nJe kunt niets veranderen aan bepaalde situaties in de wereld.\n\nAccepteer het als aanwezig, steun zo gewenst een goed doel, dan wel reis af naar elders om ze daar te helpen hun brood te verdienen. \n\nZolang het forum en het blad blijven ben ik blij. \nMocht het verdwijnen (en niets wijst daarop) dan zie ik dan wel. \n\nMet dat laatste bedoel ik: Het probleem is er niet en komt misschien ook nooit\n\nThink positive. \n\nWas getekend Niek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...