Ga naar inhoud

Mijn HP pc start heel traag op. Blijft 10 minuten hangen in het blauwe HP scherm. Ra ra hoe los ik dit op?


bertkuip

Aanbevolen berichten

Hij blijft ongeveer 10 minuten hangen in het blauwe HP scherm (dat met die googelhand met kaarten) voor ie verder gaat naar het inlogscherm. Vanuit de slaapstand start ie wel normaal op. De laatste handeling die ik heb gedaan voor dit probleem was een nogal intensieve kopieerbewerking van een DVD naar de pc. Of dit er mee te maken heeft, weet ik niet, maar vind het wel toevallig. PC is uitgerust met Windows 10, 64 bits. Harde schijven zijn lang niet vol. Ik heb tot nu toe het volgende gedaan, maar helaas zonder resultaat: . alle Windows en HP updates geïnstalleerd . Norton antivirus ziet niks bijzonders . “harde” reset uitgevoerd . probleemoplossing van HP en Windows ziet niks bijzonders . tijdelijke internetbestanden, internetgeschiedenis, cookies, caches etc verwijderd Enig idee hoe het kan worden opgelost?
Link naar reactie
Wat bedoel je precies met een “harde” reset? Daar verschillen de meningen namelijk vaak over. Het liefst doe ik bij de genoemde problemen gewoon een factory reset (Het terugzetten van de interne image, waarna je eerst mag spelen met Revo om alle meegeleverde troep te verwijderen) of een eigen schone installatie (Een van de weinige voordelen van Windows 10 want je hebt geen code nodig). Alleen op die twee manieren is er een goede kans op verbetering. Het opnieuw "installeren" van Windows met behoud van bestanden gebruik ik zelf nooit!
Link naar reactie
@Kasander1 Harde reset volgens de richtlijnen van HP: Veel opstartfouten en andere problemen kunnen door een harde reset worden opgelost. Hiermee wordt de hoeveelheid energie die is opgeslagen in de hardwarecomponenten verlaagd. 1. Schakel de computer uit en haal het netsnoer uit de achterkant van de computer. 2. Druk op de aan/uit-knop en houd deze minstens 10 seconden ingedrukt voordat u deze loslaat. Het aan/uit-lampje kan mogelijk even aan gaan en gaat vervolgens uit. 3. Sluit het netsnoer weer aan en schakel de computer in om te kijken of het probleem is opgelost.
Link naar reactie
Dat is gewoon 'stap 1 van trouble shooten' en het blijkt niet te werken. Toen je de computer kocht, stond er toen al Windows 10 op of niet? Zo nee, sla het volgende stukje over. Zo ja, probeer er achter te komen of je een recovery mogelijkheid hebt. Zo nee; Hoe handig ben je met een computer? Anders kan je een bootable usb stick maken en Windows opnieuw installeren.
Link naar reactie
Fijn dat je even je hulp aanbiedt. Ik heb Windows 10 in april 2018 geïnstalleerd, probleemloos. Ik heb al via verschillende ingangen (HP en Windows) een hersteloperatie gedaan, maar ook dat hielp niet. Het probleem is mogelijk ontstaan nadat ik wat kopieerwerk (van DVD naar harde schijf) heb gedaan. Hij moest er "nogal aan trekken". Ik ben onvoldoende geschoold om te beoordelen of die relatie er kan zijn. Ik heb geen 2 linkerhanden wat de pc betreft, maar alles slopen en weer opbouwen gaat te ver voor me.
Link naar reactie
Wil je eerst wat anders doen? Wil je als eerste even checken hoe vol je C-schijf zit? Schiet me nu pas te binnen. Niet zo gek want de temp is hier zo hoog dat ik de computers moet koelen met grote, extra ventilators! Heb je de installatie gedaan vanaf een stick? Dan mag je dat nog een keer gaan doen. Stel wel even je persoonlijke bestanden veilig op een externe harddisk. Het beste is dat je Windows gewoon helemaal schoon installeert. En twee linker handen? Daar geloof ik niet in. Je hebt alleen wat te weinig ervaring maar die ga je wel krijgen. Denk je dat de "grote" jongens (en meiden) ook alles in een keer wisten?!! Dat vergeten ze zelf ook geregeld, hoor.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...