Ga naar inhoud

Netwerk-Samba-Mediacenter-Modem


Aanbevolen berichten

Ok, ik heb een vraagje.\r\n\r\nWij hebben thuis een mediacenter(eminent 7380) waarmee we via Samba onze laptop willen bereiken, dat deed het voorheen redelijk, tot gisteravond we geen enkele werkgroep en pc meer konden vinden, naar een hele tijd zitten klooien om alles aan de praat te krijgen bedachten we dat we misschien de modem eens uit moesten zetten(geen enkele reden toe dachten we, maar we hadden toch alles al geprobeerd) spontaan konden we weer alle werkgroepen en pc\'s vinden in ons netwerk...??? Wij zouden dus graag willen weten waarom wij niet konden verbinden met onze computers toen onze modem aanstond? \r\n\r\n*Hij blijft nu wel verbonden, ook na dat we onze modem weer hadden aan gezet, maar we weten niet waarom...
Link naar reactie
Het blijft lastig te bepalen achteraf......\r\n\r\nWat je wel zou kunnen doen is momenteel je netwerk in kaart brengen:\r\n\r\nWelk apparaat werkt met vaste IP en welke over DHCP. \r\nIk heb thuis alle vaste pc\'s, de server, PS3 en mediaplayer een vast IP adres gegeven. Ik laat ze met elkaar praten door te verwijzen naar de IP adressen (dus niet op naam zoals bijvoorbeeld [I]Server1[/I]) De adressen liggen (natuurlijk) buiten de DHCP range.\r\n\r\nEr zijn echter apparaten welke een DNS server nodig hebben, met mijn opzet omzeil je dat niet, en als die uitvalt om wat voor een reden dan ook dan werkt \'t weer niet.\r\n\r\n\'t Enige wat ik kan stellen is: je router had even een probleempje, maar dat wist je waarschijnlijk al;)\r\n\r\nM.v.g. Niels
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...