Ga naar inhoud

Moeilijk netwerk probleem


Aanbevolen berichten

Hallo,\n\nIk heb iets gedaan waardoor ik een netwerkprobleem heb.\nEen image terug zetten is simpel maar ik wil uitzoeken wat het nu is maar dat is nog niet zo gemakkelijk.\nNa ruim 30 jaar computer ervaring (zx81) ben ik geen beginner maar het lukt niet.\n\nKomt ie, het gaat om windows 7\n\nIk heb een rood kruisje door het netwerk icoon in de systeembalk.\nIk kan wel internet op en de netwerkprinter werkt ook.\nIn de netwerkkaart zie ik de andere computers in het netwerk wel.\nHij ziet alleen GEEN netwerk verbindingen.\nIk kom dan ook niet op de andere pc\'s (gedeelde mappen)\nZijn onderling wel maar dus ook niet op de mijn mappen.\n\nAlle standaard dingen al gedaan maar helaas.\n\nRaar is dat rode kruisje op het icoon maar geen bericht waarom.\nAls ander pc\'s geen gedeelde mappen hebben hoort dit geen foutmelding te geven.\nWel verbinding met ander pc\'s (ping gaat gewoon)\n\nIemand een idee, tip ?
Link naar reactie
[quote]In de netwerkkaart zie ik de andere computers in het netwerk wel.[/quote]\nIk heb nog nooit in een netwerkkaart andere computers gezien. Of bedoelde je \"in de netwerkomgeving\"?\n\nHet verbaast me ook zeer dat er een rood kruisje staat maar dat je wel op internet kunt. Kijk eens bij je netwerkadapters. Is die waar dat rood kruisje door staat niet misschien een 1394 netwerkadapter? Zoja dan is het geen probleem want dat is een firewire aansluiting.\n\nKijk ook even bij je apparatenbeheer of er geen apparaten uitgeschakeld staan of daar een tekentje hebben staan.\n\nStaat je netwerkkaart op \"automatisch ip verkrijgen\" of heb je dat vast ingesteld?\nControleer ook de computernaam eens of deze niet dezelfde naam heeft als een ander apparaat op het netwerk?\n\nDat zijn zo wat vragen die men zich kan stellen.\n\nMisschien moet er in windows 7 ook nog iets ingesteld worden van dat netwerk delen aangezet moet worden maar ik ga er van uit dat je dat al gedaan hebt.\n\nP.s. ik kom uit dezelfde tijd als jij ongeveer alleen begon ik met de C64, dat noem ik echter geen computers. Dat begon wat mij betreft pas bji de 8088 (oftewel de XT) liefst met turbo knop.:mrgreen:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...