Ga naar inhoud

Geen netwerkadres


Aanbevolen berichten

Beste mensen,\r\nHet lukt me niet om mijn laptop te verbinden met draadloze netwerken, ik krijg steeds de foutmelding dat er geen netwerkadres kan worden toegewezen, of ik nu thuis zit, of bij openbare netwerken.\r\n\r\nIk heb een Fujitsu Siemens Lifebook met Windows XP, SP3. Ik gebruik een usb-adapter, een Eminent 4055.\r\n\r\nOm me heen kan iedereen erop, zowel thuis als elders, dus het ligt niet aan het netwerk. Via een kabel lukt het wel. Ik heb de adapter verwijderd en de driver van de producent geinstalleerd. Helpt niet. Firewall uit, helpt ook niet.\r\n\r\nIk heb er geen verstand van, maar heb op dit forum gelezen dat ik ipconfig moet checken. Dat levert dit op:\r\n[I]Windows IP-configuratie: home\r\nPrimair DNS-achtervoegsel:\r\nKnooppunttype: onbekend\r\nIP-routering ingeschakeld: nee\r\nWINS-proxy ingeschakeld: nee\r\n\r\nEthernet-adapter Draadloze Netwerkverbinding:\r\nVerbindingsspec. DNS-achtervoegsel:\r\nBeschrijving: RT73 USB Wireless LAN Card\r\nFysiek adres: 00-14-5C-82-CA-E4\r\nDHCP ingeschakeld: ja\r\nAutom. configuratie ingeschakeld: ja\r\nAutoconfiguratie IP-adres: 169.254.47.114\r\nStandaardgateway:[/I]\r\n\r\nAls ik ipconfig /renew doe, krijg ik de foutmelding: \r\n[I]Kan geen contact met de DHCP-server maken. Aanvraag is verlopen.[/I]\r\n\r\nIk las ergens dat ik IP-adres handmatig moest instellen (192. etc.). Ik weet niet waarom. Maar dan gebeurt er inderdaad iets. Ik krijg GEEN foutmelding meer. Ik ben verbonden. Maar ik kan nog steeds GEEN websites openen!\r\n\r\nWat kan ik nog proberen?
Link naar reactie
Ik vermoed dat de usb dongle is geplaatst, voordat de daarbij behorende cd met software/drivers is geplaatst en geïnstalleerd. \n\nAls dat zo is:\nVerwijder de usb stick uit de laptop.\nVerwijder via apparaat beheer de usb dongle, inclusief drivers.\nGa via het configuratiescherm naar software en verwijder daar de programma\'s die voor de usb stick zijn geïnstalleerd.\n\nStart de laptop opnieuw op.\nPlaatst alleen de cd, die bij de usb dongle zat en doorloop het installatie menu.\nPlaats de stick pas, als het installatie programma daarom vraagt. \n\nDeze opmerking snap ik even niet: [QUOTE]Ik ben verbonden. Maar ik kan nog steeds GEEN websites openen![/QUOTE]\n\nWaarmee ben je dan verbonden? Met alleen de router? Ziet het netwerk icoon rechtsonder op de taakbalk er dan wel normaal uit?\n\nOei...Botsing..... Falstring..... \n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=frankmulder;640009]\nIk heb er geen verstand van, maar heb op dit forum gelezen dat ik ipconfig moet checken. Dat levert dit op:\n[I]Windows IP-configuratie: home\nPrimair DNS-achtervoegsel:\nKnooppunttype: onbekend\nIP-routering ingeschakeld: nee\nWINS-proxy ingeschakeld: nee\n\nEthernet-adapter Draadloze Netwerkverbinding:\nVerbindingsspec. DNS-achtervoegsel:\nBeschrijving: RT73 USB Wireless LAN Card\nFysiek adres: 00-14-5C-82-CA-E4\nDHCP ingeschakeld: ja\nAutom. configuratie ingeschakeld: ja\nAutoconfiguratie IP-adres: 169.254.47.114\n[B]Standaardgateway:[/B][/I]\n\nAls ik ipconfig /renew doe, krijg ik de foutmelding: \n[I]Kan geen contact met de DHCP-server maken. Aanvraag is verlopen.[/I]\n\nIk las ergens dat ik IP-adres handmatig moest instellen (192. etc.). Ik weet niet waarom. Maar dan gebeurt er inderdaad iets. Ik krijg GEEN foutmelding meer. Ik ben verbonden. [B]Maar ik kan nog steeds GEEN websites openen![/B]\n[/QUOTE]\n\nKlopt, je hebt geen gateway!! (weg naar het internet, hier zou het IP adres van de router moeten komen te staan)\n\nDe makkelijke manier om het automatisch te doen is om de [B]bekabelde!![/B] netwerkadapter uit te zetten in het netwerkcentrum en daarna de laptop uit en aan zetten. \n\nAls het goed is zal je nu draadloos een gateway toegewezen krijgen.\n\nM.v.g. Niels
Link naar reactie
Bedankt voor jullie snelle reacties!\n@ falstring en niekie30: nee, de lifebook heeft geen kaart aan boord; de dongle in een andere poort helpt niet; de-installeren en officiele driver installeren maakt ook geen verschil. En ja, als ik zelf het ips-adres op 192.x invul, dan ziet het icoon er goed uit. Maar ik kan met de browser niet op internet.\n@niels68, bedankt, maakt ook geen verschil. Dan nog krijgt hij geen netwerkadres, en blijft het akelig leeg achter gateway. En krijgt hij nog steeds 169.xx als ip-adres, wat dus een noodadres is volgens sjouwer.
Link naar reactie
Wat sjouwer zegt is correct. Als je geen verbinding met dhcp kunt maken en dus ook geen ip kunt krijgen, dan krijg je een standaard 169.254.x.x. ip toegewezen door windows zelf.\nOver het algemeen kun je daar niets mee.\n\nHet icoon is niet bepalend. Als je een ip in de 192 range gaat invullen moet je wel weten waar je me bezig bent en o.a. ook gateway en dns en subnetmasker goed invullen en dan in dezelfde range werken als de rest van je netwerk.\n\nHet zou kunnen dat de adapter niet meer lekker is, alhoewel dat niet zo vaak in deze vorm voor komt.\nVoor 12 euro incl. verzendkosten heb je een nieuwe bij de Telegraafshop, is een mini-usb voor 9,95 excl. verzendkosten. Schijnt uitstekend te werken.
Link naar reactie
Vreemd... Als ik in het stuurprogramma van de adapter bij de instellingen ook nog de pincode invul (dus niet alleen de WPA-code) doet hij het wel! Ik begrijp niet waarom hij daar niet even netjes om vraagt.\nIk ben benieuwd wat ik er dan mee kan op openbare netwerken, want daar weten de mensen vaak alleen de WPA-code. Ik ga het morgen proberen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...