Ga naar inhoud

ip cam beinvloed internetverbinding


Aanbevolen berichten

Geachte leden,\r\n\r\nIk heb een IPcamera type ANC-800V die ik wil gebruiken voor bewaking van een oprit. Eigenlijk wil ik de beelden alleen maar opnemen op een computer die ook rechtstreeks met dezelfde router is verbonden. Hoeft niet via Internet te benaderen zijn. \r\n\r\nConfigureren lukt allemaal en ik kan de beelden bekijken en opnemen maar het vreemde is dat wanneer ik die ipcam op m\'n router (type Fritzbox 7170) heb aangesloten (via patch kabel) na een kwartiertje m\'n router z\'n DSL verbinding verliest met de centrale en opnieuw gaat verbinden. Vervolgens is de nieuwe verbinding gemaakt maar de overdrachtssnelheid is nog maar 400 kBit/s. Wat is er aan de hand? Kan ik ook simpeler tot mijn doel komen?
Link naar reactie
De Fritxbox is op zich zelf ook een router. Als je zeker weet dat de Fritzbox de enige DHCP server in je netwerk is, kan dat niet de oorzaak zijn van het probleem.\n\n[QUOTE]Configureren lukt allemaal [/QUOTE]\nHoe is dat ding geconfigureerd? Met een statisch IP? \nHoe zijn de andere clients geconfigureerd.?\nHet probleem vindt ook plaats, als 2 apparaten het zelfde ipadres opeisen.\n\nAlleen zou je dan ook een melding moeten krijgen, dat er een ip conflict is op je netwerk.\n\nNiek
Link naar reactie
IPcam krijgt adres 36 en geen enkel ander apparaat had dat adres. Zodra ik de ipcam voeding aan zet zie ik in de lijst, die op te vragen is als ik op de fritzbox inlog, dat er een adres 36 wordt toegekend aan de ipcam, dat deze direct is verbonden en er staat een vinkje dat ie dit MAC adres altijd hetzelfde ipadres geeft.
Link naar reactie
Ik heb even gegoogled op de camera en daar vind ik steeds combinaties met software om 16 camera\'s te monitoren. Misschien dat er in deze software een DHCP functie zit. Zet de computer waar de software op draait eens uit en kijk wat de router dan doet? \n\nGeef anders even meer info m.b.t. de software welke je gebruikt.\n\nM.v.g. Niels
Link naar reactie
Ook als de computer met software uit staat gaat de DSL verbinding op gegeven moment verloren en verbind ie opnieuw maar met hele lage snelheid.\nGebruik overigens software van vivotek (ST7501 service control en live client)\n\nIn de ipcam zit ook een webserver. Kan die problemen met de DSL verbinding veroorzaken? \n\nTerug naar het begin, wat ik eigenlijk wil is gewoon een ipcam bekijken via een pc in \'t thuisnetwerk. Snap niet waarom dat zo conflicteert...
Link naar reactie
Normaliter kan de ingebouwde webserver geen probleem met de DSL verbinding veroorzaken, maar wat nu gebeurt is natuurlijk wel vreemd te noemen.\nHeb je wel de laatste nieuwe firmware voor de Fritzbox?\nMisschien kun je ook proberen de resolutie van de camera wat lager te zetten en zien of de verbinding dan langer blijft.
Link naar reactie
Ik kan helaas geen handleiding vinden dus ik ben een beetje aan het \"schieten\" op de camera. Ik zie dat het al een wat ouder (2005) model is. Zit er in de camera een optie \"broadcast/unicast\"of iets dergelijks?\nZo ja, zet die dan eens uit. (zo nee, dan ben ik (momenteel) door mijn opties heen!)\n\nM.v.g. Niels
Link naar reactie
Overigens zie ik in de log van de ipcam dat er wel een FTP server gestart wordt...\r\n\r\n<2013/06/08 11:46:21>SYS: Serial number = 0002D102C97E\r\n<2013/06/08 11:46:21>ETH: Ethernet link speed is 100Mbps.\r\n<2013/06/08 11:46:22>SYS: -----NET INFO-----\r\n<2013/06/08 11:46:22>SYS: Host IP=192.168.178.36\r\n<2013/06/08 11:46:22>SYS: Subnet Mask=255.255.255.0\r\n<2013/06/08 11:46:22>SYS: Default gateway=192.168.178.1\r\n<2013/06/08 11:46:22>SYS: Primary DNS server=192.168.178.1\r\n<2013/06/08 11:46:24>TLN: Server starts up\r\n<2013/06/08 11:46:24>FTP: Server starts up\r\n<2013/06/08 11:46:26>SYS: System starts at 2013/06/08 11:46:26 in local time\r\n \r\nlog van Fritzbox geeft aand als de verbinding is verbroken:\r\nDSL not responding (no DSL synchronization)
Link naar reactie
Probeer alles, m.u.v. de webpagina, in de camera uit te zetten en kijk dan of de Fritzbox het nog aankan.\n\nEven iets anders, er zijn ook camera\'s met een geïntegreerde opnamemogelijkheid (geheugenkaart/USB stick). Er wordt dan alleen opgenomen als deze functie \"getriggerd\" wordt door bijvoorbeeld geluid of beweging in een bepaald gedeelte van het opnameveld. Hierbij hoeft de PC niet 24/7 aan te staan. (Ik werk zelf o.a. wel eens met Mobotix maar er zijn er meerdere/goedkopere)\n\nM.v.g. Niels
Link naar reactie
[QUOTE=Niels68;639869]Probeer alles, m.u.v. de webpagina, in de camera uit te zetten en kijk dan of de Fritzbox het nog aankan.\r\n\r\nEven iets anders, er zijn ook camera\'s met een geïntegreerde opnamemogelijkheid (geheugenkaart/USB stick). Er wordt dan alleen opgenomen als deze functie \"getriggerd\" wordt door bijvoorbeeld geluid of beweging in een bepaald gedeelte van het opnameveld. Hierbij hoeft de PC niet 24/7 aan te staan. (Ik werk zelf o.a. wel eens met Mobotix maar er zijn er meerdere/goedkopere)\r\n\r\nM.v.g. Niels[/QUOTE]\r\n\r\nGeen resultaat niels....\r\nWil de beelden van de oprit wel meteen in huis zien. Gaat er om dat iemand komt op de oprit, belletje gaat en je kijkt op de monitor wie het is.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...