Ga naar inhoud

MP3 naar MIDI


Aanbevolen berichten

[QUOTE=stroke33;638437]Google op \"midi files download free\".[/QUOTE]\r\n\r\nLees de vraag nog eens ;)\r\nMaar het kan natuurlijk net dat de juiste nummers er bij zitten.\r\n\r\n\r\nMP3 naar MIDI omzetten is niet bepaald rechttoe rechtaan. Een MP3 is namelijk een verzameling geluidsgolven, terwijl een MIDI instructies zijn welke noten door een bepaald instrument gespeeld moeten worden. Die specifieke informatie is in een MP3 niet aanwezig, en dat maakt het omzetten bijzonder lastig. Een programma moet dan gaan luisteren welk instrument op welk moment gespeeld zou kunnen worden en welke toon daar dan bij moet.\r\nDaarom ga je denk ik geen gratis MP3 naar MIDI converter vinden. Of misschien een hele slechte. En ook van dure moet je maar afwachten wat het resultaat is.\r\n\r\nEn dat maakt de suggestie van Stroke nog niet eens zo gek: je zult meer geluk hebben met het vinden van een MIDI bestand van een bepaald nummer dan met het omzetten van een MP3.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[QUOTE=FooBar;638445]Lees de vraag nog eens ;)\r\nMaar het kan natuurlijk net dat de juiste nummers er bij zitten.\r\n\r\n\r\nMP3 naar MIDI omzetten is niet bepaald rechttoe rechtaan. Een MP3 is namelijk een verzameling geluidsgolven, terwijl een MIDI instructies zijn welke noten door een bepaald instrument gespeeld moeten worden. Die specifieke informatie is in een MP3 niet aanwezig, en dat maakt het omzetten bijzonder lastig. Een programma moet dan gaan luisteren welk instrument op welk moment gespeeld zou kunnen worden en welke toon daar dan bij moet.\r\nDaarom ga je denk ik geen gratis MP3 naar MIDI converter vinden. Of misschien een hele slechte. En ook van dure moet je maar afwachten wat het resultaat is.\r\n\r\nEn dat maakt de suggestie van Stroke nog niet eens zo gek: je zult meer geluk hebben met het vinden van een MIDI bestand van een bepaald nummer dan met het omzetten van een MP3.[/QUOTE]\r\n\r\nok ik begrijp het, maar ik heb echt ALLE site bezocht die Google gevonden heeft toen ik zocht met deze woorden: MP3 to MIDI
Link naar reactie
MP3 naar midi? \nDat gaat volgens mij nooit lukken. Midi is een digitale weergave van een instrument waar alleen noten,lengte en midi kanaal wordt vast gelegd. Het bestand zelf bevat geen geluid.\nHet midi kanaal komt dan overeen met het instrument (piano,drum,bas,fluit ect)\nHet lijkt me dan ook onmogelijk om de geluidsgolven op te splitsen in aparte instrumenten en deze in midi formaat weer te geven.
Link naar reactie
Het schijnt mogelijk te zijn om één opgenomen instrument om te zetten naar een midi bestand, het programma analyseert de toon en zet die om in de algoritmes die midi gebruikt, waardoor je dus een geheel eigen midi instrument kan maken.\r\nMaar samengestelde muziek is praktisch onmogelijk, of geeft een heel onherkenbaar resultaat.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...