Ga naar inhoud

Rigs of Rods multithreading


Aanbevolen berichten

Ik weet niet of hier mensen zijn die bekend zijn met Rigs of Rods, maar het is een voertuig simulator die geheel physics based is. Nu heeft dit spel alleen dual core ondersteuning, en heb daar een vraag over.\r\n\r\nIk ben van plan in de toekomst een i7 te halen, met HT nattuurlijk. Wat ik van HT begrijp is dat hij eigenlijk een 2e logische (virtuele) core simuleert, waardoor windows denkt dat je in plaats van 1 eigenlijk 2 core\'s hebt, maar een HT core is waarschijnlijk(ik weet het zelfs zeker) langzamer dan 2 echte cores. Dus dat zou betekenen dat als ik HT uitschakel(ik had iets vernomen dat het via de bios kon), het spel beter zou moeten lopen, of niet? Aangezien hij dan 2 echte core\'s moet gaan gebruiken.\r\n\r\nIk zou dit graag bevestigd willen hebben, als dat mogelijk is.\r\n\r\nAl vast bedankt.
Link naar reactie
Als je een i7 koopt en dat HT uitschakelt, dan kun je beter gewoon de i5 versie van die chip kopen. Die zijn namelijk identiek op de HT na en zijn meestal een stuk goedkoper.\nOverigens zal het geen bal uitmaken, want je game gebruikt er dan toch maar twee. Kun je beter een hooggeclockte quadcore hebben als een wat tragere HT quadcore.
Link naar reactie
[QUOTE=JohnL;637960]Als je een i7 koopt en dat HT uitschakelt, dan kun je beter gewoon de i5 versie van die chip kopen. Die zijn namelijk identiek op de HT na en zijn meestal een stuk goedkoper.\nOverigens zal het geen bal uitmaken, want je game gebruikt er dan toch maar twee. Kun je beter een hooggeclockte quadcore hebben als een wat tragere HT quadcore.[/QUOTE]\n\nIk snap je punt, maar ik ga de HT functie wel degelijk gebruiken, voor video editten/encoden... als de HT cores worden gebruikt zal dat zowieso wel een verschil uitmaken denk ik, en ik ben van plan om een 3770k met 8 mb L3 cache tekopen, de duurste i5 heeft 6 mb cache, ik weet dat meer cache de cpu een ietsie pietsie sneller maken, dus dat maakt niet heel veel uit, maar in een test waarbij ze een 30 min FHD filmpje naar 720p omzetten(h264)(zonder quicksync) is de i7 een stuk sneller, en aangezien ik voor videos een codec gebruik die niet ondersteund wordt door quicksynce (x264, zover ik weet niet ondersteund(megui)) is i7 een betere keus voor mij, denk ik....\n\nde test:\n[url]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=sdwuWEKqW4I#t=701s[/url]
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;637958]Een i7 is per definitie al een cpu met 4 cores, dus 8 threads.\r\nIk vermoed niet dat een spel daar beter door gaat draaien.\r\nDat zal meer met de videokaart te maken hebben.\r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\n? ik snap die verklaring niet? ik weet dat het een quadcore is, maar mij gaat het om hoe logisch de game omgaat met het verspreiden van instructies naar de cores, als het spel 2 HT cores ziet(wat 1 core moet voorstellen, denk ik) en denkt dat het echte cores zijn(wat windows doet in iedergeval) zou dat langzamer moeten zijn dan het gebruik maken van 2 volwaardige echte cores, dat is in iedergeval wat ik zou denken. Dat wil ik dus graag weten...\r\n\r\nIk denk niet dat RoR te zwaar is voor een HD 7850?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...