Ga naar inhoud

Netwerksleutel van 64 tekens


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Er reageert niemand meer op mijn vorige items over de draadloze laptop en tablet. Helaas ben ik weer terug bij af. De tablet had ik draadloos totdat ik de laptop ook draadloos had. Toen vroeg ik iemand om de tablet weer draadloos te krijgen, maar helaas.... de laptop krijg ik ook niet meer draadloos. Hij heeft die verbinding vernaggeld...:mad:\r\nIk wil dus een netwerkje maken van de desktop (die zit gewoon aan een kabel), de laptop en de tablet met Android. Gewoonlijk zitten die alle 3 gezellig in een driehoekje in de huiskamer.\r\nIk heb in de host computer geconfigureerd met behulp van een boekje. De netwerknaam is aangemaakt op de host computer, maar de netwerksleutel is maar liefst 64 tekens lang!! Kan dat wel? Er is geen plaats voor zoveel letters! De automatisch toegewezen sleutel is (802,1x):0 \r\nHet netwerk waar ik eerst op zat kom ik niet meer op. Ik kan het ook niet meer verwijderen en opnieuw invoeren. Idem bij de tablet. Hoe moet ik nu verder? Moet ik nu een nieuw netwerk maken met de netwerknaam die ik op de host computer heb gemaakt? Maar hoe doe ik dat bij de laptop? Ik krijg dat netwerk niet weg! Diegene die mij ermee wilde helpen, heeft ergens een heleboel v\'tjes gezet, maar dat kan ik nu niet meer terugvinden. :o \r\nHet netwerk heeft nu dezelfde naam, nu nog de tablet in het netwerk terugvinden. Hoe nu verder?
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;637077]Dit is ongeveer je 64 e topic over hetzelfde probleem. \r\nJe vergeet te lezen, wat anderen tikken.\r\nJe reageert niet met resultaten of foutmeldingen.\r\nHet enige wat we hier zien is dat je opnieuw de vraag stelt.\r\nJe kent m\'n aanbod en daar laat ik het bij voor nu. \r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\nNee hoor, ik heb alles eerst gelezen voordat ik weer wat schreef. Ik krijg geen resultaten, ik strand gewoon. Foutmeldingen krijg ik ook niet. :confused:
Link naar reactie
Op alle apparaten de netwerken verwijderen, router/modem resetten en dan alle apparaten een voor een opnieuw opstarten en aansluiten op het wifi signaal van je router/modem, let er wel op dat je niet te dicht bij of te veraf van je router/modem zit om aan te melden en let er ook op dat je wel de SSID van je eigen router/modem ziet voor aanmelding.\nAls dit niet werkt dan, of de antennes zitten er niet goed in of je router/modem stuk en zul je contact op moeten nemen met de leverancier of je provider.\n\nOp de router/modem van de provider zit een sticker met daarop de SSID en de WEP/WPA/WPA2 code.
Link naar reactie
[QUOTE=stroke33;637093]\r\nOp de router/modem van de provider zit een sticker met daarop de SSID en de WEP/WPA/WPA2 code.[/QUOTE]\r\n\r\nOp mijn router (Linksys WRT54G2) staat alleen een FCC ID, een Mac adres, een serienummer en 2 paar cijfers van 4 met een streepje ertussen. Verder nog cijfers met een R erachter. Niks SSID.\r\n\r\n\'De instellingen die op deze computer zijn opgeslagen, komen niet overeen met de vereisten van het netwerk\'. Hoe weet ik wat de eisen zijn van het netwerk? Ik heb op de hostcomputer een netwerknaam aangemaakt, en dàt is de SSID, maar toch werkt het niet...:mad:
Link naar reactie
In dit [URL=\"http://downloads.linksys.com/downloads/userguide/1224642967100/WRT54G2-EU_V10_UG_combination_NC-WEB.pdf\"]manual[/URL] staat alles wat je nodig hebt om de router in te stellen, [URL=\"http://support.linksys.com/nl-eu/support/routers/WRT54G2/download\"]hier[/URL] is nog meer info over de router te vinden.\n\nNiks eisen van netwerk en dergelijke, als je de router reset naar fabrieks-instellingen dan zou het een fluitje van een cent moeten zijn, gewoon goed lezen en niet al teveel moeilijke dingen in je hoofd halen. De standaard instellingen staan gewoon goed en hoeven dientengevolge niet te worden aangepast.\n\nSluit de eerste keer je router wel bedraad aan omdat je anders niet IN de router kunt komen, typ in je browser 192.168.1.1 met wachtwoord admin en je komt in de router software waarna het zichzelf wijst.\nHet SSID van de router is standaard Linksys (verander deze in bijvoorbeeld Johannes1903 ) en op de linker helft van pagina 13 van het manual staat beschreven hoe je de WEP code genereert, deze moet je op een stukje papier schrijven om straks bij het aanmelden van de PC, Laptop of Tablet in te vullen.\nAls je je laptop enz opgestart hebt en je gaat naar draadloos netwerk dan zul een router tegen komen met de naam Johannes1903 en een invul regel waar je de WEP code invult die je hebt opgeschreven.\n\nMaar ik zet er wel enkele vraagtekens bij de router omdat het alleen WEP beveiliging heeft (is een onveilige versleuteling) en omdat de router enkel draadloos G is kan het met een netwerkkaart die draadloos B/G/N of alleen draadloos N soms problemen geven, maar ook de snelheid is eigenlijk super traag bij deze router.\n\nIk zou eens opzoek gaan naar een gigabyte B/G/N router welke ook zeker beter werkt met draadloze netwerkkaarten van Tablets en telefoons.
Link naar reactie
[QUOTE=rama;637135]Deze linksys heeft ook wpa beveiling en b/g/n mode. Zie pagina 15.\r\n\r\nSucces.[/QUOTE]\r\n\r\nDacht ik ook Rama!\r\nIk ben naar de desktop computer gegaan met een XP boekje en heb daar de \'hostcomputer geconfigureerd\'. Was dat wel nodig geweest? Want vóórdat ik dat hier deed had ik een poos de tablet draadloos, en daarna de laptop. Daarna pas heb ik de netwerknaam veranderd. Er werd aangeraden om de instellingen op die pagina af te drukken, maar ik krijg het allemaal niet kloppend. Zo is de netwerksleutel WEP-WPA sleutel wel 64 tekens lang! En de gedeelde sleutel in router is weer heel anders.\r\nAls ik in de router ga, dan geeft hij die naam aan die ik in de desktop heb ingevoerd, niet Linksys of zo. Onderaan de Linksys pagina van de router strand ik omdat er niet meer staat wat je moet doen. :confused:
Link naar reactie
[QUOTE=stroke33;637129]\n\nMaar ik zet er wel enkele vraagtekens bij de router omdat het alleen WEP beveiliging heeft[/QUOTE]\n\nhet is volgens mij deze router: [url]http://downloads.linksys.com/downloads/userguide/1224642967100/WRT54G2-EU_V10_UG_combination_NC-WEB.pdf[/url] \nEn op blz.1 staat al dat tie o.a. ook WPA2 aankan. \n\nThank you for choosing the Linksys Wireless-G Broadband\nRouter. The Router lets you access the Internet via a\nwireless connection, broadcast at up to 54\nMbps, or\nthrough one of its four switched ports. You can also use\nthe Router to share resources such as computers, printers\nand files. A variety of security features help to protect\nyour data and your privacy while online. [B]Security features\ninclude WPA2 security, [/B]a Stateful Packet Inspection (SPI)\nfirewall and NAT technology. Configuring the Router is\neasy using the provided browser-based utilit\n\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...