Ga naar inhoud

netwerk tablet kwijt


Anoniem2

Aanbevolen berichten

[QUOTE=Jeroentje94;636708]Heb je al geprobeerd het netwerk handmatig toe te voegen?[/QUOTE]\r\n\r\nJa,maar dan zegt hij dat het nog steeds niet in bereik is. Mijn laptop heeft een andere netwerknaam, de naam die ik heb gegeven toen ik de laptop instelde. De tablet stond onder mijn voornaam (niet Johannes, haha) en als de laptop uit is doet de tablet niks. Rebooten heb ik geprobeerd met een paperclipje, maar er gebeurt niks. Het is een Android. Ik durf niet zo hard in dat kleine gaatje te duwen...:-$
Link naar reactie
het netwerk kan maar één naam hebben, en dat leg je vast in de router.\r\nhoe: lees de handleiding.\r\nik raad je aan de router te resetten naar fabriekswaarden, lees in de handleiding hoe lang je de resetknop ingedrukt moet houden, want dat verschilt per merk/type.\r\ndaarna even alles opnieuw instellen.
Link naar reactie
Als je laptop wel contact heeft met de router en op het internet kan en het tablet niet, dan raad ik je aan om het netwerk op je tablet even te verwijderen. Dit doe je door op vergeten te drukken. (Op het netwerk van de tablet gaan staan dan zie je vergeten en annuleren )Dan voer je een nieuw netwerk op met exact dezelfde naam ssid en wpa sleutel als de laptop.\n\nJe geeft het ssid op, kiest voor beveiliging wpa/wpa2 psk , type het wachtwoord in d.i. de sleutel. Je kunt het vakje toon wacht woord tonen aanklikken dan zie je wat je intikt. En vervolgens op opslaan.\n\nKom je met je tablet ergens anders dan kun je een nieuw netwerk opvoeren opgelijke wijze met andere naam en sleutel. \n\nKom je dan weer thuis dan kies je weer voor de eerste en kies op verbinden.\n\nJe moet wel in je router hebben staan dat apparaten zich altijd mogen aanmelden. \n\nVr.gr.
Link naar reactie
Mij duizelt het een beetje van die namen ssid en wpa sleutel.. Is de ssid dat nummer dat onder de laptop staat? En wat is dan de wpa sleutel? Wat betekent wpa? Ik heb geen idee. Ik wilde oorspronkelijk ook de naam nemen van de tablet, maar hij \'nam\' de naam van de laptop. Ik heb alle nummertjes die onder de router stond geprobeerd. Ik ben een beetje bang om de router te resetten (moet hij dan uit voor 30 seconden??) omdat ik dan weer de verbinding met de laptop kwijt ben waarschijnlijk..\n\nIk snap niets van die (netwerk?-) sleutels... Waar haal ik die vandaan?? Als je ergens anders bent, hoe kom je die sleutel dan te weten??
Link naar reactie
Je hebt nu toch al verbinding met je laptop neem ik aan. Daar heb je toch ook een beveiliging ingevoerd. WPA2/PSK. En een ssid ,de naam van het netwerk,het id.?\nDeze zijn ook in de router terug te vinden. Kijk hiervoor even in de handleiding van je router. Je logt dan in in je router en schrijft de beveilingsmethode (wpa) en het ssid en wachtwoord sleutel even op.\nVervolgens gebruik je deze zelfde ook in je laptop en in je tablet. \nIk zou de router nog even niet resetten, zolang je nog met de laptop op internet zit.\n\nJe kunt de ssid, wachtwoord zelf kiezen. Veel fabrikanten hanteren de code van de router, maar dit is niet nodig.\nZo kun je het ssid zelf kiezen bijv. PAASEI13 \nHet wachtwoord bijv. konijntje007\nDe beveilingsmethode is wpa/wpa2 psk\nZolang je maar zorgt dat je in alle apparaten hetzelfde invoert.\n\nIk zie dat het je hieronder wel gelukt is om je laptop verbinding te maken.\n[url]http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=75906&page=3[/url]\n\nDezelfde gegevens vul je in bij je tablet.
Link naar reactie
@ Johannes,\nEen netwerk is een groep gebruikers die draadloos of bedraad met een router is verbonden.\nDe naam van het netwerk noemen we een SSID\nDit netwerk wordt beveiligd met een wachtwoord en dat noemen wij een netwerksleutel of key\nHet type beveiliging noemen we WEP of WPA of WPA2 of WPA-PSK\nde versleuteling is [B]of[/B] TKIP [B]of[/B] AES \nDan hebben we om het gemakkelijk te maken ook nog een werkgroep dat is de naam van het groepje gebruikers die verschillende dingen mogen delen, in W7 is dat standaard thuisgroep\nAl deze dingen moet je op al je apparaten in het netwerk op dezelfde manier invoeren.\n\nPS \nde SSID kun je zelf verzonnen hebben of je gebruikt het fabrieksnetwerk van de router, je kijkt onder/achter op de router of daar een sticker zit met een SSID ............................. \n KEY..............................\nDeze gegevens voer je op al je apparaten in, bij het verbinden van je netwerk
Link naar reactie
[QUOTE=alentje;636947]Je zou kunnen proberen om de authenticatie voor de password naar WEP doet? Misschien compatibiliteits-problemen?[/QUOTE]\r\n\r\nSorry hoor, maar wat is dit nu weer voor zin? Ik kan er geen touw aan vastknopen. :confused: Bedoel je dat ik de gegevens die ik in de laptop heb ingevuld om die draadloos te maken ergens kan achterhalen? Wat is WEP nou weer?? :confused:
Link naar reactie
[QUOTE=Johannes1903;636967]Sorry hoor, maar wat is dit nu weer voor zin? Ik kan er geen touw aan vastknopen. :confused: Bedoel je dat ik de gegevens die ik in de laptop heb ingevuld om die draadloos te maken ergens kan achterhalen? Wat is WEP nou weer?? :confused:[/QUOTE]\r\n\r\nHij bedoeld, verander de beveiliging van het netwerk. De meeste netwerken gebruiken standaard WPA2. WEP was zijn voorganger (voor WPA natuurlijk).
Link naar reactie
[QUOTE=rama;636982]Als je op vergeten drukt dan is je netwerk verdwenen. Je moet dan rechts boven op netwerk toevoegen een nieuw netwerk toevoegen, dan kun je alle gegevens weer opnieuw ingeven.\r\nVr.gr[/QUOTE]\r\n\r\nIk heb hem verwijderd en een nieuwe gemaakt, maar hij blijft zeggen dat hij niet binnen bereik is. Verder kan ik er niks mee: alleen vergeten en annuleren. Hoe moet ik dan die gegevens invoeren? :confused:
Link naar reactie
off topic rama dan kom ik bij \r\n\r\nzie plaatje.\r\n\r\n [ATTACH]17528[/ATTACH]\r\n\r\n..\r\nMaar on topic\r\n\r\nJohannes 1903 heeft diverse problemen , en doet niet wat diverse mensen haar proberen uit te leggen , dus tot nu toe en enkele jaren ;)??? verder heeft het proberen te helpen weinig tot geen resultaat gehad.
Link naar reactie
[QUOTE=Johannes1903;637080]Ik heb hem verwijderd en een nieuwe gemaakt, maar hij blijft zeggen dat hij niet binnen bereik is. Verder kan ik er niks mee: alleen vergeten en annuleren. [/QUOTE]\nHeb je op dat tablet wel een netwerk gevonden met het SSID van jouw netwerk ? Dat moet toch onder \'[I]Beschikbare netwerken[/I]\' te zien zijn.\nHet kan zijn dat je router staat ingesteld om het SSID niet te tonen, maar dat mag niet voorkomen dat je er met een apparaat op kan instellen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...