Ga naar inhoud

PHP, een bestand sturen naar een programma.


Aanbevolen berichten

Ik ben recent bezig gegaan met php, en ik probeer een postgenerator voor een site van een paar vrienden van me te maken. Het gaat hier om een video site.(ik weet niet of jullie hier meer van willen weten maar ok...)\r\n\r\nEen onderdeel van die postgenerator is dat als er op een server een video bestand staat, dat als je de locatie en de bestandsnaam invult een externe programma, genaamd moviethumbnailer er een paar sreenshots uit haalt. Nu is het zo dat het script dat dat doet niet door mij is gemaakt, maar die heb ik toegevoegd aan me script en ietsje verandert zodat het werkt met mijn script.\r\n\r\nMaar nu doet hij het niet, en ik heb echt van alles geprobeerd... alles.... wat ik me kon bedenken.\r\n\r\n\r\n\r\nPhp:\r\n[PHP]\r\n\r\n&1\"\'; \r\n$output = system(\'$command\');\r\n$whoami = shell_exec(\"whoami\");\r\n\r\n//----if codes postgen----\r\n\r\nif ($onco == \'completed\')\r\n{\r\n$sortof = \'- Completed Anime \' . $kind . \'\'; \r\n}\r\nelseif ($onco == \'ongoing\')\r\n{\r\n$sortof = \'- Ongoing Anime \'. $kind . \'\';\r\n};\r\n\r\nif ($onco == \'completed\')\r\n{\r\n$release = \'\' . $name . \' is a released Anime \' . $kind .\' on AnimeOut\'; \r\n}\r\nelseif ($onco == \'ongoing\')\r\n{\r\n$release = \'\' . $name . \' releases at \' . $time1 . \' to \' . $time2 . \' on \' . $day . \' on AnimeOut\';\r\n};\r\n\r\n$test = explode(\':\' , $des2);\r\n\r\nif(strpos($des2 , \'Type:\') !== false)\r\n{\r\n$maldes = \'Type: \' . $test[1] . \'
Episodes: \' . $test[2] . \'
Status: \' . $test[3] . \'
Aired: \' . $test[4] . \'
Producers: \' . $test[5] . \'
Genres: \' . $test[6] . \'
Duration: \' . $test[7] . \'
Rating: \' . $test[8];\r\n};\r\n\r\n//----if/foreach codes doloop----\r\n\r\nforeach($files as $ind_file)\r\n{\r\nif($exp==\"Yes\")\r\n{\r\n$filename= explode(\"$del\", $ind_file);\r\n \r\n$doloop = htmlentities (\"Episode $filename[$delvalue] : Direct Download | Torrent\").\"
\";\r\n$ep;\r\n}\r\nelse\r\n{\r\n$doloop = htmlentities (\"Episode $ep : Direct Download | Torrent\").\"
\";\r\n$ep;\r\n};\r\n\r\n};\r\n\r\n//-----if codes for screen----\r\n\r\nif(strpos($dir , \'series/\') !== false)\r\n{\r\n$indirgood = \'\\\\\' . $dir;\r\n};\r\n\r\n//----post html outcome----\r\n\r\n$html = \r\n\r\n\'

\r\n\' . $name . \' \' . $reso . \' - \' . $sortof . \'\r\n

\r\n\r\n

\r\n\' . $name . \' - \' . $reso . \' - \' . $file . \' Encoded \' . $kind . \'\r\n

\r\n\r\n

\r\n\' . $name . \' \' . $info . \' Direct Download - \' . $reso . \' \' . $kind . \' encoded to \' . $reso . \' in \' . $file . \' Size - With Torrent Download\r\n

\r\n\r\n
\r\n \"\'\r\n
\r\n\r\n

\r\n\' . $des1 . \'\r\n

\r\n\r\n
\r\n\' . $maldes . \'\r\n
\r\n\r\n\r\n
\r\n
\r\n \"\'\r\n
\r\n
\r\n

\r\n \r\n Direct-Download Links | Torrent Links for \' . $name . \' \' . $info . \' miniHD Encodes\r\n \r\n

\r\n

\r\n \r\n\' . $doloop . \'\r\n \r\n

\r\n

\r\n------------------------------------------------------------------------------------------\r\n

\r\n

\r\n \r\n \r\n \r\n \' . $release . \'\r\n \r\n \r\n \r\n

\r\n\';\r\n\r\n//----html output program code----\r\n\r\n$fullhtml = htmlentities($html);\r\n\r\nif($_POST[\'submit\'] == \'submit\')\r\n{\r\necho \r\n\'\r\n
\r\n \r\n \r\n Copy this html code to wordpress:\r\n \r\n \r\n
\r\n
\r\n

\r\n

\r\n\' . $fullhtml . \'\r\n

\r\n

\r\n

\r\n \r\n

\r\n \r\n \r\n META/SEO/Tag DATA:\r\n \r\n \r\n
\r\n\r\n
\r\n \r\n SEO title:\r\n \r\n
\r\n\r\n\' . $name . \' (\' . $kind . \') (\' . $file . \') • \' . $reso . \' \' . $kind . \' Anime DirectDownload - AnimeOut\r\n
\r\n \r\n META DATA: \r\n \r\n
\r\n\r\n\' . $name . \' anime (\' . $kind . \') (\' . $file . \') \' . $reso . \' Anime \' . $kind . \' for DirectDownload and Torrent Download from AnimeOut\r\n\r\n
\r\n \r\n TAG:\r\n \r\n
\r\n \r\n\' . $reso . \', \' . $file . \', \' . $name . \' , \' . $name . \' direct download, \' . $name . \' direct download \' . $kind . \', \' . $name . \' direct download \' . $kind . \' \' . $reso . \' \' . $file . \', \' . $name . \' torrent download\r\n\r\n\r\n\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n\r\n

\r\n \r\n \r\n Preview of the POST:\r\n \r\n \r\n
\r\n\r\n

\r\n

\r\n\' . $html;\r\n}\r\nelse\r\n{\r\necho \'\';\r\n};\r\n\r\n//-----debug window only for editors-----\r\nif($_POST[\'submit\'] == \'submit\')\r\n{\r\necho \'

indirgood path:\' . $indirgood . \'

\';\r\necho \'

indir path:\' . $indir . \'

\';\r\necho \'

dir path:\' . $dir . \'

\';\r\necho \"

screen debug
\r\n$command

Conversion Success

\r\nConverted image is $fulllink

$output

\r\n

\";\r\n\r\nforeach($files as $ind_file)\r\n{\r\nif($exp==\"Yes\")\r\n{\r\n$filename= explode(\"$del\", $ind_file);\r\n \r\necho htmlentities(\"Episode $filename[$delvalue] : Direct Download | Torrent\").\"
\";\r\n$ep++;\r\n}\r\nelse\r\n{\r\necho htmlentities(\"Episode $ep : Direct Download | Torrent\").\"
\";\r\n$ep++;\r\n}\r\n\r\n}\r\n\r\n\r\n\r\n$files2 = array_diff(scandir($dir), array(\'.\', \'..\', \'.DS_Store\'));\r\nforeach($files2 as $nfile){\r\necho \"

$url$dir$nfile\";\r\n\r\n};\r\n}\r\nelse\r\n{\r\necho \'\';\r\n};\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n?>\r\n\r\n[/PHP]\r\n\r\nomdat de voor de postgen een html formulier is gebruikt is er ook een html code, hier:\r\n[HTML]\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n

\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\'\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n[/HTML]\r\n\r\nik hoop dat er hier iemand is die mij kan helpen.
Link naar reactie
Wat zijn de symptomen van dat \'ie het niet doet? Gegarandeerd krijg je een foutmelding. Welke?\n\nDan nog een paar dingen:\n\nGebruik geen spaties in bestandsnamen of mapnamen:\n$mtn = \'C:\\xampp\\htdocs\\test postgen.php\\mtn\';\n$font = \'C:\\xampp\\htdocs\\test postgen.php\\mtn\\Cyberbit.ttf\'; \n\nDe waarde van $mnt lijkt me onjuist, gezien deze regel:\n$command = $mtn . \' -O \"\' . $dir . \'\" -r \' . $rows . \' -c \' . $columns . \' -w \' . $width . \' -E \' . $omit . \' -s \' . $time . \' -f \"\' . $font . \'\" -T \"AnimeOut\" \"\'. $dir . $infile .\'\" 2>&1\"\'; \n\nEen programma met de naam [B]whoami[/B] moet beschikbaar zijn in een map die is opgenomen in de [I]Path[/I] systeemvariabele:\n$whoami = shell_exec(\"whoami\");\n\nIk neem aan dat er een handleiding bij dat script zat, want de system() en shell_exec() functies zijn geen functies die direct werken op een andere computer.
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;635047]Wat zijn de symptomen van dat \'ie het niet doet? Gegarandeerd krijg je een foutmelding. Welke?\n\nDan nog een paar dingen:\n\nGebruik geen spaties in bestandsnamen of mapnamen:\n$mtn = \'C:\\xampp\\htdocs\\test postgen.php\\mtn\';\n$font = \'C:\\xampp\\htdocs\\test postgen.php\\mtn\\Cyberbit.ttf\'; \n\nDe waarde van $mnt lijkt me onjuist, gezien deze regel:\n$command = $mtn . \' -O \"\' . $dir . \'\" -r \' . $rows . \' -c \' . $columns . \' -w \' . $width . \' -E \' . $omit . \' -s \' . $time . \' -f \"\' . $font . \'\" -T \"AnimeOut\" \"\'. $dir . $infile .\'\" 2>&1\"\'; \n\nEen programma met de naam [B]whoami[/B] moet beschikbaar zijn in een map die is opgenomen in de [I]Path[/I] systeemvariabele:\n$whoami = shell_exec(\"whoami\");\n\nIk neem aan dat er een handleiding bij dat script zat, want de system() en shell_exec() functies zijn geen functies die direct werken op een andere computer.[/QUOTE]\n\nEr komen geen fouten, hij doet gewoon wat hij zegt, alleen schrijft hij geen screenshot naar de desbetrefende map. Alsof hij het bestand niet vond, maar dat zegt hij niet.\ndat mtn gedoe is de map waar mtn.exe staat, dat heb ik ook geprobeerd in te vullen bij $mtn maar dat werkte ook niet.\nDit script was voor een server bedoelt, maar omdat de admin niet wou dat ik verder experimenteerde met dit script op de server heb ik zoiets nagebouwd op mijn computer.\n\nDit is wat er dan uitkomt:\n[QUOTE]C:\\xampp\\htdocs\\test postgen.php\\mtn\\mtn -O \"C:\\xampp\\htdocs\\test postgen.php\\Series\\Ongoing\\ZnT\\480p\\\" -r 3 -c 1 -w 848 -E 300 -s 200 -f \"C:\\xampp\\htdocs\\test postgen.php\\mtn\\Cyberbit.ttf\" -T \"AnimeOut\" \"C:\\xampp\\htdocs\\test postgen.php\\Series\\Ongoing\\ZnT\\480p\\[AnimeOut] Zetsuen no Tempest - 18 (480p - 70MB - miniMKV)[RareAMV](HorribleSubs).mkv\" 2>&1\" \n\nConversion Success\n\nConverted image is C:\\xampp\\htdocs\\test postgen.php\\Series\\Ongoing\\ZnT\\480p\\C:\\xampp\\htdocs\\test postgen.php\\Series\\Ongoing\\ZnT\\480p\\[AnimeOut] Zetsuen no Tempest - 18 (480p - 70MB - miniMKV)[RareAMV](HorribleSubs)_s.jpg [/QUOTE]\nNormaal hoort er dan een plaatje onderaan en in de post te verschijnen, en hoort er een plaatje in die locatie hierboven te zijn.\n\nIk had het originele script ook moeten posten, sorry hiervoor:\n\n[PHP]\n\n *MTN Path\n
\n *TTF Font File Path\n
\n *Input Directory with trailing slash\n
\n *Input Filename\n
\n *Width of Output Image\n
\n *Rows\n
\n *Columns\n
\n *Omit seconds from beginning\n
\n *Duration between each shot
\n *URL of This Dir with Trailing Slash
\n \n \"; \n \n$mtn= $_POST[\'mtn\'];\n$font= $_POST[\'font\'];\n$indir= $_POST[\'indir\'];\n$infile= $_POST[\'infile\'];\n$width= $_POST[\'width\'];\n$rows= $_POST[\'rows\'];\n$columns= $_POST[\'columns\'];\n$omit= $_POST[\'omit\'];\n$time= $_POST[\'time\'];\n$url= $_POST[\'url\'];\n$filename= basename(\"$infile\", \".mkv\");\n$imagename= $filename.\"_s.jpg\";\n$fulllink= \"$url$indir$imagename\";\n\n\n$command = \"$mtn -O \\\"$indir\\\" -r $rows -c $columns -w $width -E $omit -s $time -f \\\"$font\\\" -T \\\"AnimeOut\\\" \\\"$indir/$infile\\\" 2>&1\"; \n\n\n\n\n \n$output = shell_exec(\"$command\");\n$whoami = shell_exec(\"whoami\");\necho \"$command

Conversion Success

\nConverted image is $fulllink

$output

\n\";\n\n\n?>\n[/PHP]\n\nzover ik door het script gelezen heb verwijst whoami nergens naar, en was hoogst waarschijnlijk een test van de originele bedenker van het script. Teminste, dat denk ik.
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;635052]Whoami: [url]http://en.wikipedia.org/wiki/Whoami[/url]\r\nOnder Windows 7 is dat trouwens beschikbaar als commando.\r\n\r\nEn mtn blijkt na nader onderzoek een programma te zijn dat je op je computer beschikbaar moet zijn. Zie [url]http://moviethumbnail.sourceforge.net/[/url][/QUOTE]\r\n\r\nDat laatste wist ik al en heb ik ook... maar met dat eerste weet ik niet echt wat ik ermee moet...
Link naar reactie
Voor dat eerste heb je twee opties: of je controleert of whoami inderdaad beschikbaar is binnen je besturingssysteem, of je haalt het weg uit het script. Het is in ieder geval niet een cruciaal iets wat je er niet uit zou kunnen halen. Je komt er denk ik wel mee weg als je van de regel $whoami = shell_exec(\"whoami\"); een commentaar maakt.\n\nIk zie dat je je bericht nog gewijzigd hebt toen ik mijn vorige antwoord aan het schrijven was. Hieronder mijn reactie daarop.\n\nDe map waar het plaatje in terecht komt is deze: C:\\xampp\\htdocs\\test postgen.php\\Series\\Ongoing\\ZnT\\480p\\C:\\xampp\\htdoc s\\test postgen.php\\Series\\Ongoing\\ZnT\\480p\\[AnimeOut] Zetsuen no Tempest - 18 (480p - 70MB - miniMKV)[RareAMV](HorribleSubs)_s.jpg \nDat gaat dus niet goed. Ik heb alleen geen idee waarom.\n\nDe beste tip die ik je kan geven is om te starten met het oorspronkelijke script en te kijken of dat werkt. Zo ja, dan stap voor stap uitbouwen tot wat je wil hebben en na iedere wijziging controleren of het nog steeds werkt. Als het niet meer werkt weet je dan waarom het niet meer werkt. Als het oorspronkelijke script ook niet werkt dan is het zaak om die eerst aan de praat te krijgen.
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;635062]Voor dat eerste heb je twee opties: of je controleert of whoami inderdaad beschikbaar is binnen je besturingssysteem, of je haalt het weg uit het script. Het is in ieder geval niet een cruciaal iets wat je er niet uit zou kunnen halen. Je komt er denk ik wel mee weg als je van de regel $whoami = shell_exec(\"whoami\"); een commentaar maakt.\r\n\r\nIk zie dat je je bericht nog gewijzigd hebt toen ik mijn vorige antwoord aan het schrijven was. Hieronder mijn reactie daarop.\r\n\r\nDe map waar het plaatje in terecht komt is deze: C:\\xampp\\htdocs\\test postgen.php\\Series\\Ongoing\\ZnT\\480p\\C:\\xampp\\htdoc s\\test postgen.php\\Series\\Ongoing\\ZnT\\480p\\[AnimeOut] Zetsuen no Tempest - 18 (480p - 70MB - miniMKV)[RareAMV](HorribleSubs)_s.jpg \r\nDat gaat dus niet goed. Ik heb alleen geen idee waarom.\r\n\r\nDe beste tip die ik je kan geven is om te starten met het oorspronkelijke script en te kijken of dat werkt. Zo ja, dan stap voor stap uitbouwen tot wat je wil hebben en na iedere wijziging controleren of het nog steeds werkt. Als het niet meer werkt weet je dan waarom het niet meer werkt. Als het oorspronkelijke script ook niet werkt dan is het zaak om die eerst aan de praat te krijgen.[/QUOTE]\r\n\r\nOk... Zeer bedankt!:D\r\nIk zal het uitproberen...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
  • Nieuwe aanmaken...
postgenFile location(for doloop & screen) Screenshot Gen(screen.php by shubhank)
\r\n\r\n Enter anime name here: \r\n
\r\n\r\n

\r\nenter info here(like: (Size, dual audio, resolution, etc.):\r\n
\r\n\r\n

\r\n Ongoin or Completed?\r\n
\r\nogoing
completed\r\n

\r\nIf its a ongoing, on what time does it aprox releases?\r\n
\r\n\r\n
\r\nto\r\n
\r\n\r\n
\r\nDay(just type for examplet Thuesday):\r\n
\r\n\r\n

\r\n Movie, Ova, Serie or Special.\r\n
\r\n Movie OvaSerieSpecial\r\n

\r\n 480p or 720p?\r\n
\r\n\r\n

\r\n Filesize: \r\n
\r\n\r\n

\r\nDescription 1:\r\n
\r\n\r\n

\r\nDescription 2:\r\n
\r\n\r\n

\r\npicture \r\n
\r\n\r\n

\r\n\r\n\r\n\r\n

\r\n\r\n\r\n** Folder path were you put your anime.\r\n
\r\n** URL of page(server were anime is stored).\r\n
\r\n*Input Filename(needed for screenshot).\r\n\r\n\r\n
\r\n\r\n*Width of Output Image\r\n
\r\n*Rows\r\n
\r\n*Columns\r\n\r\n\r\n
\r\n
\r\n Create Post\r\n\r\n
\r\n