Ga naar inhoud

PHP en MySQL - Badges systeem


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hoi iedereen,\r\n\r\nIk ben voor mijn social media site bezig met een systeem om punten te verdienen per post, login of chat-gesprek.\r\nEn voor een deel is dit al gelukt, ik kan nu namelijk de punten voor elke, post, login enz. optellen in MySQL.\r\n\r\n\r\n[B]Overzichtje:[/B]\r\nLogin = +1\r\nChat= +1\r\nPost= +2\r\n\r\n[B]De bedoeling:[/B]\r\nBij een bepaald aantal punten een afbeelding weergeven (van de badge die die persoon heeft verdient).\r\n\r\n[B]Vraag:[/B]\r\nHoe krijg ik het voor elkaar om waneer bv. 10 punten zijn verdient een afbeelding te weergeven?\r\n\r\n\r\nGroeten,\r\nMatthijs
Link naar reactie
Wat een handige methode is hangt een beetje af van hoeveel verschillende afbeeldingen je wilt gebruiken.\r\n\r\nAls het er heel veel zijn zou ik inderdaad een berekening maken en de mogelijke uitkomsten direct gebruiken in de bestandsnaam van de afbeelding. Bijvoorbeeld bij iedere 100 punten een nieuwe afbeelding:\r\n[php]$aantal_punten; //ophalen uit database\r\n$afbeelding = floor($aantal_punten/100);\r\nif ($afbeelding >= 10) $afbeelding = 100;\r\necho \'\';[/php]\r\nIn dat geval heb je afbeeldingen 0.png t/m 100.png nodig. Bij meer punten dan 10000 wordt altijd afbeelding 100 getoond.\r\n\r\nBij een beperkt aantal afbeeldingen kun je het ook wat makkelijker te begrijpen maken:\r\n[php]$aantal_punten; //ophalen uit database\r\nif ($aantal_punten < 100) $afbeelding = \'plaatje.png\';\r\nelseif ($aantal_punten < 100) $afbeelding = \'anderplaatje.png\';\r\nelseif ($aantal_punten < 100) $afbeelding = \'nogeenplaatje.png\';\r\nelse $afbeelding = \'laatsteplaatje.png\';\r\necho \'\';[/php]
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;634649]Wat een handige methode is hangt een beetje af van hoeveel verschillende afbeeldingen je wilt gebruiken.\r\n\r\nAls het er heel veel zijn zou ik inderdaad een berekening maken en de mogelijke uitkomsten direct gebruiken in de bestandsnaam van de afbeelding. Bijvoorbeeld bij iedere 100 punten een nieuwe afbeelding:\r\n[php]$aantal_punten; //ophalen uit database\r\n$afbeelding = floor($aantal_punten/100);\r\nif ($afbeelding >= 10) $afbeelding = 100;\r\necho \'\';[/php]\r\nIn dat geval heb je afbeeldingen 0.png t/m 100.png nodig. Bij meer punten dan 10000 wordt altijd afbeelding 100 getoond.\r\n\r\nBij een beperkt aantal afbeeldingen kun je het ook wat makkelijker te begrijpen maken:\r\n[php]$aantal_punten; //ophalen uit database\r\nif ($aantal_punten < 100) $afbeelding = \'plaatje.png\';\r\nelseif ($aantal_punten < 100) $afbeelding = \'anderplaatje.png\';\r\nelseif ($aantal_punten < 100) $afbeelding = \'nogeenplaatje.png\';\r\nelse $afbeelding = \'laatsteplaatje.png\';\r\necho \'\';[/php][/QUOTE]\r\n\r\nHeel erg bedankt! :D\r\nIk ga dit gelijk proberen
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...