Ga naar inhoud

Leek zoekt hulp: homeplug vs range extender


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Beste experts!\r\n\r\nIk heb hulp nodig. \r\nAl een paar dagen ben ik mijzelf aan het inlezen in homeplugs en range extenders maar het lijkt niet bij me binnen te komen dus hopelijk kunnen jullie mij in jip en janneke taal adviseren.\r\n\r\nIk heb een upc abonnement van 50MB.\r\nIn huis hebben wij 2 laptops en 1 ipad, verder 2 iphones.\r\nModem/router staat beneden in de huiskamer, vlakbij de plek waar ik mijn laptop gebruik.\r\nIk download regelmatig films en series, om de snelheid op dat moment optimaal te hebben gebruik ik een kabeltje, dan gaat het net even wat sneller en stabieler.\r\n\r\nzodra ik met mijn laptop, ipad of iphone naar boven loop is het gedaan met het bereik.\r\nOns huis is redelijk nieuw (2002) dus de vloeren e.d. zijn van beton.\r\n\r\nIk ben nu op zoek naar een oplossing om goed bereik op de 1e en 2e verdieping te krijgen.\r\ndit zal voornamelijk gebruikt worden om op het web te surfen en online filmpjes te kijken en met de ipad online spelletjes te doen. \r\n\r\nAls ik het goed begrepen heb dan is een homeplug iets waar je dan ook weer een kabeltje voor moet gebruiken, dat is dus niet de bedoeling. Of zijn deze er inmiddels ook voor wifi?\r\n\r\nOf moet ik een range extender gebruiken?\r\n\r\nnogmaals, ik ben een leek op het gebied van netwerken e.d.\r\n\r\nhelluuuup!
Link naar reactie
Zo\'n home-plug bestaat uit een setje van minimaal 2 componenten.\n1 ervan gaat in een stopcontact bij de router. Die home-plug wordt vervolgens met een kabeltje op een vrije netwerkpoort van de router aangesloten.\n\nHet andere component gaat daar in het stopcontact waar je internet nodig hebt.\nHet kabeltje uit die home-plug gaat dan naar de laptop/PC of een switch waarop je weer meerdere apparaten kunt aansluiten.
Link naar reactie
[QUOTE=rama;633500]\r\n[url]http://www.vego.nl/homeplug/homeplug/homeplug.htm[/url]\r\n\r\nVr.gr.[/QUOTE]\r\n\r\nBeetje oubollig geschreven, gebruikt Cat5 terwijl Cat5e of Cat6 toch wel een beetje de standaard is, info klopt echter wel maar is enigszins positief geschreven zoals je van een leverancier kunt verwachten.\r\n\r\nIn [URL=\"http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=75872\"]dit recente topic[/URL] staat eigenlijk de info die je zoekt.\r\n\r\nM.v.g. Niels
Link naar reactie
Zelf zweer ik bij een goede range extender. Anderen zweren bij de Homeplug. Van die laatste heb je er ook te koop, die gelijk een draadloos signaal uitzenden. \r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nKijk, aan dit soort uitspraken heb ik iets....\r\nIk weet natuurlijk wel dat alle info wel te vinden is op het internet. Maar op een gegeven moment zie ik door de bomen het bos niet meer. \r\nhet is de bedoeling dat alles boven draadloos wordt. \r\ndus ik ga boven geen laptops meer met kabels aan een homeplug aansluiten\r\n\r\nNu zeg je dat er ook homeplugs zijn die een draadloos signaal uitzenden?\r\nwat is dan het verschil tussen een homeplug (met wifi) en een range extender?\r\n\r\n(sorry als dit een hele domme vraag is....maar zoals ik zei, heb er niet veel kaas van gegeten.)
Link naar reactie
Als je in deze tabel kijkt [url]http://nl.hardware.info/vergelijkingstabel/producten/110872-119361-119430-126117-126120-129060-132590-132599-133583-134996-147672-150787-151375-151493-151926-152086-152807-153514-153517-153518-153524-153658-154630-154663-154820-155089-155280-157084-161887-164244-164434-165755[/url]\n\nZie je dat er enkelen zijn met een geïntegreerd accespoint (802.11 N) die hebben dus ook een wifi signaal. \nIn de tabel kan je ook de overige specificaties bekijken.\n\nDe Black Base onder andere heeft dus geen wifi.\nEdit: Ik zie dat alle 4 de winnaars geen wifi hebben.\n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;633569]Als je in deze tabel kijkt \r\nZie je dat er enkelen zijn met een geïntegreerd accespoint (802.11 N) die hebben dus ook een wifi signaal. \r\nIn de tabel kan je ook de overige specificaties bekijken.\r\n\r\nDe Black Base onder andere heeft dus geen wifi.\r\nEdit: Ik zie dat alle 4 de winnaars geen wifi hebben.\r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nnou weer wat geleerd vandaag! bedankt!\r\n\r\nNu weet ik alleen nog niet of ik beter een wifi homeplug kan nemen of een range extender.....\r\nEn welk merk enz. ? help?? :-)
Link naar reactie
Ik vermoed, dat een extender een grotere dekking geeft.\nDeze bijvoorbeeld: [url]http://azerty.nl/11-904-522887/trendnet-tew-650ap-draadloze.html[/url]\n\nDaar staat een dekking bij van 100 meter binnenshuis. Of dat klopt, moet je afwachten. Je moet ook even bekijken of je daar met UTP kabel naar toe moet, of dat hij het draadloze signaal oppakt van de router. \nZo\'n ding hang je bijvoorbeeld op de eerste etage en dan geeft hij dekking in het hele huis, als het goed is.\n\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...