Ga naar inhoud

Cookiewet. Tip.


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Het vreemde is dan wel Hulk dat er minimaal 2 jou posten lezen en die 2 reageren toch een beetje hetzelfde.\nKort gezegd: Je voorkomt op geen enkele manier dat bedrijven gebruik maken van gegevens en sporen die je achter laat. \nHet verschil is dat jij daar een probleem van maakt en (in ieder geval) ik niet.\nZe weten je interesses? So what? \nZe verdienen er geld aan? So What?\nZe weten hoe arm of rijk ik ben? So What? \n\nIk zou zeggen stop (of begin nooit) aan pinnen, want ook die bedrijven houden precies bij wat je de laatste jaren hebt uitgegeven en waaraan. AH kan zo ophoesten wat je bijvoorbeeld vaak eet.\n\nGa ook vooral niet reizen met de trein en zo\'n pasje, want ook daar wordt bijgehouden wanneer je waarheen gaat en hoe laat. \n\nNiek
Link naar reactie
@De Hulk \nOver verkeerde conclusies trekken:\n[QUOTE] Wellicht denk of hoop je, dat je door jouw manier van reageren andere mensen dom kunt houden.[/QUOTE]\n\nDit zegt veel meer over jou negatieve en achterdochtige manier van denken, dan over mij. \nAls je beter zou lezen wat ik hier post om mensen verder te helpen, zou je begrijpen dat ik niet iemand ben, die mensen dom wil houden.\n\n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=De Hulk;633523]Ik heb het niet over een besmetting, virussen, stelen etc. Mijn reactie is gebaseerd op wat Niekie schrijft en meer algemeen bedoelt.[/QUOTE] Als je het algemeen bedoelt waarom val je dan mensen aan??\r\n\r\n[QUOTE]Weet je wat, ze doen het allemaal. Niemand uitgezonderd. De overheid, de belastingdienst, justitie, computerreparatiebedrijven. Het eerste wat ze doen is kijken waar ze privacygegevens kunnen inzien. Hoe meer ze weten hoe beter ze kunnen inspelen op de data. Kijk een mooi voorbeeld van de laatste tijd is dat ze precies weten (kunnen zien) dat ouderen vaak een mooi spaarcentje hebben opgebouwd. Dat noemt men dan vermogen. Of iemand daar veertig jaar of langer voor geploeterd heeft, praktisch niet met vakantie is geweest etc. etc. dat kan de overheid niets schelen. Daar zit geld en daar valt wat te halen. Zo hebben ze ook de zorgtoeslag afgeschaft voor mensen met een \'vermogen\'. Leuker kunnen we het niet maken! Over die inkomensafhankelijke zorgtoeslag hoor je ze niet meer.[/QUOTE]\r\n\r\nAls je inkomen over de jaren heen zo hoog was dat het je een bepaald vermogen hebt opgebouwd, mede doordat je zeer zuinig hebt geleefd en in de veronderstelling was dat je er later van kon genieten.\r\nDit is natuurlijk zeer plausibel, ik ben al veel kennissen kwijt die hun pensioen en spaargeld niet eens hebben kunnen gebruiken.\r\n\r\n[QUOTE]Er zijn mensen en bedrijven die profielen aanmaken. Dit kunnen behoorlijke uitgebreide data zijn en en die gegevens kun je gebruiken. en misbruiken. Kijk, heel simpel. Ik heb niets met jouw privé-/persoonlijke gegevens te maken. Ik respecteer iemands privacy. Maar als ik voortdurend iemand persoonlijke zaken ga noteren dan zal dat wel een reden hebben, nietwaar! Ik vind het walgelijk.[/QUOTE]\r\n\r\nDit doen mensen dus vrijwillig en die vinden het dus geen probleem dat deze gegevens op internet staan.\r\n\r\n[QUOTE]Het gaat hier ook niet direct om criminaliteit maar zuiver om onnodige gegevensverzameling met als doel om daar iets mee te doen. En dan kan dit iets goeds of kwaads zijn. [/QUOTE]\r\n\r\nAls je zelf gegevens op het internet in databases plaatst, dan vind je het waarschijnlijk onnodig.\r\n \r\n[QUOTE]En normale niet criminele mensen hebben zeker wel iets te verbergen. Anderen hebben niets te maken met hun inkomen, belastingaangifte, waar, hoe vaak en hoe lang ze op vakantie gaan, of ze getrouwd zijn en kinderen hebben, of ze een eigen huis hebben, hoeveel spaargeld ze hebben, hoeveel pensioen ze later ontvangen, of ze een boot hebben, of ze een eigen huis hebben, of ze bepaalde ziektes hebben, of ze roken, drinken en ga zo nog maar een tijdje door.\r\n[/QUOTE]\r\n\r\nBijna alles wat je hier opnoemt is bekend in je familie/vriendenkring en ook veel door jezelf op internet geplaatst (type je eigen naam bij Google en verbaas je, ik deed dit kort geleden nog voor mijn schoonvader die geen internet heeft zelfs geen PC, hij was zeer verbaast en verrast dat al deze info op het internet stond maar hij vond het voor 99% ook wel leuk.)\r\n\r\n[QUOTE]Ik beledig niemand, ik zeg alleen dat het naïef is wat Animal schrijft. Maar dat hij zo denkt zal komen omdat hij nog niet zoveel levenservaring heeft. En wat is een belediging? Kijk als hij schrijft: \'Zo de waard is vertrouwd hij zijn gasten ,,is misschien wel erg van toepassing.\' dat komt bij mij ook niet goed over. [/QUOTE]\r\n\r\nDeze uitdrukking van Animal is van toepassing voor veel mensen, maar jij betrekt hem teveel op jezelf.\r\n\r\n[QUOTE]Misschien moet je voor je reageert nog eerst eens mijn teksten lezen en kijken waar het mij precies omgaat. Ik geef toe dat ik ook wel eens te snel reageer.[/QUOTE]\r\n\r\nAls je een tekst niet leest kun je er ook niet op reageren dus die stelling klopt niet.\r\n \r\n[QUOTE]Inmiddels zijn we ver over de cookies heen en hebben we al heel andere zaken aan de orde gesteld. Ze staan wel in verband met elkaar. Een cookiebeleid wat goed bedoeld was is een flop geworden door gebrek aan kennis van het internet bij de overheid. De overheid die zich de laatste tijd werkelijk overal mee moet bemoeien. Niet meer roken in café\'s/horeca, jongeren mogen geen drank meer bij zich hebben onder een bepaalde leeftijd en zo zijn er nog veel meer zaken (vaak staat teletekst er vol van) en dan denk ik, overheid, waarom moet je je overal mee bemoeien![/QUOTE]\r\n\r\nZoals ik al eerder reageerde zonder overheids bemoeienis was het hier een gigantische puinhoop letterlijk en figuurlijk en had ik jou zonder je ooit zelf ontmoet te hebben al gekend van je geboorte tot de dag van vandaag met alles er op en eraan.\r\nDie overheid is in meerderheid door de Nederlandse inwoners bij verkiezingen gekozen omdat zij ook wel begrijpen dat je als individu niets algemeens tot stand kunt brengen.\r\n\r\n[QUOTE]Zeer goed opgemerkt en dezelfde techniek, \'het geven van toestemming\' o.a. bij het installeren van programma\'s, daar trappen veel mensen in, vaak kun je ook niet anders dan instemmen met de voorwaarden, anders krijg je het programma niet! Dat vind ik ook crimineel gedrag van de softwaremakers. [/QUOTE]\r\n\r\nDit is door de meerderheid van de mensen als acceptabel aangenomen en je bent het niet verplicht te installeren.\r\nLaat Microsoft of andere grote softwarehuizen dan links liggen en ga over op een Linux versie, en andere software van grote softwarehuizen als Office, teken, foto en video bewerkingsprogramma\'s.\r\n\r\nDe opmerking van Animal [QUOTE]Zo de waard is vertrouwd hij zijn gasten, is misschien wel erg van toepassing.[/QUOTE] bezigt hij overigens in zijn reactie niet persoonlijk want anders had hij je nickname De Hulk wel bijgezet.\r\n\r\nDe wereld loopt ook zonder dat jij je druk maakt over allerlei maatschappelijke problemen wel tot haar einde, we moeten alleen hopen dat dit nog zeker net zolang duurt als dat zij al bestaat.:D
Link naar reactie
Volgens mij heeft die Hulk een of andere ziekte ,want er is een naam voor zulk achterdochtig gedrag.\nParanoia of zoiets.\nAls hij echt zo bang is ,dan moet hij op internet wegblijven ,geen gsm of wat voor telefoon dan ook nog gebruiken ,en zeker nergens zijn pin pas gebruiken. Ook zijn bank rekening opheffen ,alleen maar met cash geld betalen ,en met een masker op over straat gaan of niet meer buiten komen(staan overal kamera\'s)\nHij heeft vast de serie \"person of interest \" gezien ,en hij denkt dat het een documentaire was in plaats van een film.\nIk denk ook dat ik heel wat meer levens ervaring heb dan hij ,al beweerd hij van niet . Ik maak me in ieder geval niet regelmatig kwaad dat ik er groen van word.\n\nOja ,nog een tip voor de hulk,. Ik zouw ook maar geen tv meer kijken ,want bij jouw kunnen ze vast ook via je tv de kamer in kijken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...