Ga naar inhoud

Cookiewet. Tip.


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ook zo moe van de gevolgen van de Cookiewet?\nSinds kort gebruik ik CookiesOk in Firefox en heb de vraag op geen enkele website meer gezien.\nWellicht dat er meer geïnteresseerden zijn.\n[URL]http://www.cookiesok.com/[/URL]\n\nOok zou ik willen weten of deze tool problemen op zou kunnen leveren.\nHetzij op de betreffende website, danwel met betrekking tot security.
Link naar reactie
Op [url]http://www.computeridee.nl/nieuws/cookiesok-cookiemeldingenkiller-voor-chrome-en-firefox[/url] gelezen:\n\n\"De plug-in is niet illegaal maar het is natuurlijk wel gevaarlijk om ergens automatisch al mee in te stemmen zonder te weten waarmee je instemt. De instemming is namelijk rechtsgeldig, ook wanneer dit via een plug-in gebeurt. Voor wie dat risico durft te nemen\"
Link naar reactie
[QUOTE]Een cookie is dus echt alleen tekst, geen uitvoerbare code, vormt geen dreiging. [/QUOTE]\r\nIemand die dat schrijft heeft volgens mij weinig verstand van zaken. Er wordt ook geen enkel onderscheid gemaakt in de [URL=\"http://en.wikipedia.org/wiki/Tracking_cookie#Tracking\"]diverse soorten cookies[/URL]. Regelmatig worden Tracking Cookies door mijn beveiligingsprogramma van de pc verwijderd. De meeste cookies worden door mijn pc via CCleaner verwijderd.\r\n\r\n[QUOTE]De instemming is namelijk rechtsgeldig, ook wanneer dit via een plug-in gebeurt. Voor wie dat risico durft te nemen[/QUOTE]\r\nZeer goed opgemerkt en dezelfde techniek, \'het geven van toestemming\' o.a. bij het installeren van programma\'s, daar trappen veel mensen in, vaak kun je ook niet anders dan instemmen met de voorwaarden, anders krijg je het programma niet! Dat vind ik ook crimineel gedrag van de softwaremakers.
Link naar reactie
[QUOTE=De Hulk;633199]Iemand die dat schrijft heeft volgens mij weinig verstand van zaken. Er wordt ook geen enkel onderscheid gemaakt in de [URL=\"http://en.wikipedia.org/wiki/Tracking_cookie#Tracking\"]diverse soorten cookies[/URL]. Regelmatig worden Tracking Cookies door mijn beveiligingsprogramma van de pc verwijderd. De meeste cookies worden door mijn pc via CCleaner verwijderd.\n[/QUOTE]\n\nOp zich klopt je stelling dat een cookie niet zo onschuldig hoeft te zijn, maar ik vermoed dat de originele opmerking gemaakt is door iemand die naar virussen en malware zoekt - en de cookie an sich doet inderdaad helemaal niks, en is inderdaad platte tekst.\n\n[quote]\nZeer goed opgemerkt en dezelfde techniek, \'het geven van toestemming\' o.a. bij het installeren van programma\'s, daar trappen veel mensen in, vaak kun je ook niet anders dan instemmen met de voorwaarden, anders krijg je het programma niet! Dat vind ik ook crimineel gedrag van de softwaremakers.[/quote]Je vergeet dat het dan meestal om gratis programma\'s gaat waar je niets voor betaalt. Tenminste, je betaalt er geen geld voor, maar uiteindelijk moet de maker toch ergens zijn brood mee verdienen, vooral als het een bedrijf is dat erachter zit. Hobbyisten zul je dit niet zien doen. Het is dus uiteindelijk de reclame die ingebakken zit, waar het programma mee betaald wordt. Als jij daar niet mee akkoord gaat, prima, maar dan mag je het programma niet gebruiken - je betaalt er immers niet voor.\n\nWat veel mensen lijken te vergeten is de simpele stelling \"If you\'re not paying for it, you\'re not the customer. You\'re the product being sold.\"\n[URL]http://www.bilerico.com/images/freefood.jpg[/URL]
Link naar reactie
Als je eenmaal toestemming heb gegeven voor een cookie en deze dan in de lijst plaatst van cookies die wel op je computer mogen staan dan is de Cookiewet een zegen en geen vloek.\nIk controleer zelf mijn cookies wel en dan nog slippen er cookies door die je gewoon niet ziet, want de Cookiewet geld alleen voor Nederlandse cookies bij buitenlandse sites krijg je de vraag, of er wel of niet een cookie geplaatst mag worden niet.
Link naar reactie
[QUOTE]Als je eenmaal toestemming heb gegeven voor een cookie en deze dan in de lijst plaatst van cookies die wel op je computer mogen staan dan is de Cookiewet een zegen en geen vloek.[/QUOTE]\r\n\r\nDat is dus precies het tegengestelde effect van wat velen en ik dus net niet wil. Normaal heb ik geen bezwaar tegen cookies plaatsen als ik ze ook weer verwijderen kan behalve die ik wil behouden. \r\n\r\nNu verwijder ik dus die cookies en het gezeur begint weer opnieuw. Dat kan toch niet de bedoeling zijn geweest van iemand die dat heeft bedacht. Die mensen die dat bedacht hebben komen niet uit de internetwereld, want dan hadden ze geweten hoe het werkt!
Link naar reactie
Mijn laatste eigen Topic geef ik al aan dat er ook cookies zijn die zich niet op en normale manier laten verwijderen maar ook niet om toestemming vragen.\nDit soort cookies is alleen met een ander besturingssysteem als Ubunte te verwijderen en niet iedereen heeft daar de kennis voor.\n\nOverigens ook lang niet alle websites in Nederland houden zich aan de Cookiewet.\nHet is een probleem welke zich waarschijnlijk in de loop van de komende 10 jaar vanzelf oplost, wanneer er andere manieren voor het bijhouden en beveiligen van o/a bankgegevens zijn bedacht.
Link naar reactie
[B] \"Facebook-bug legt groter probleem bloot\"[/B] - [url]http://computerworld.nl/article/14338/facebook-bug-legt-groter-probleem-bloot.html#source=newsletter[/url]\r\n\r\nVandaar dat ik overal [B]Ghostery[/B] gebruik, bovendien in FF de Add-on [B]NoScript[/B] heb geïnstalleerd en in Chrome [B]Javascript[/B] heb uitgeschakeld.\r\nOok wordt [B]SpywareBlaster[/B] regelmatig geüpdatet - [url]http://www.filehippo.com/download_spywareblaster/[/url]
Link naar reactie
Weet je wat, ze doen het allemaal. Niemand uitgezonderd. De overheid, de belastingdienst, justitie, computerreparatiebedrijven. Het eerste wat ze doen is kijken waar ze privacygegevens kunnen inzien. Hoe meer ze weten hoe beter ze kunnen inspelen op de data. Kijk een mooi voorbeeld van de laatste tijd is dat ze precies weten (kunnen zien) dat ouderen vaak een mooi spaarcentje hebben opgebouwd. Dat noemt men dan vermogen. Of iemand daar veertig jaar of langer voor geploeterd heeft, praktisch niet met vakantie is geweest etc. etc. dat kan de overheid niets schelen. Daar zit geld en daar valt wat te halen. Zo hebben ze ook de zorgtoeslag afgeschaft voor mensen met een \'vermogen\'. Leuker kunnen we het niet maken! Over die inkomensafhankelijke zorgtoeslag hoor je ze niet meer.\r\n\r\nNee, mensen. Die cookies en veel andere rotzooi op internet heeft er maar één belang bij om zoveel mogelijk van je te weten te komen.
Link naar reactie
Om te weten hoeveel spaargeld je hebt zijn echt geen cookies of wat dan ook nodig . \r\nAls je zo bang bent en achterdochtig en niemand vertrouwd ,dan snap ik niet wat jij hier de hele dag op internet zit te doen.\r\nWaarom zouw een computerreparatie bedrijf prive gegevens willen zien ,wat voor belang hebben ze daar bij ,en wat voor prive gegevens zijn er dan op je pc te vinden . Hooguit wat telefoon nummers en email adressen ,,lekker belangrijk.\r\nZo de waard is vertrouwd hij zijn gasten ,,is misschien wel erg van toepassing.\r\nIk heb helemaal niets wat de overheid van mij niet zouw mogen weten.\r\nMensen met \"vermogen\" geen zorgtoeslag geven is niet meer als normaal ,als je voor je zelf kunt zorgen heb je die toeslagen ook helemaal niet nodig.
Link naar reactie
Er moet altijd eerst een reden zijn om je te besmetten, E-mail adressen te stelen, bankgegevens stelen.\r\nDan hoe raak je besmet, meestal door het aanklikken van voute (f) E-mails of het bezoek van foute (??) websites of door het ingaan van foute telefoontjes of door het downloaden van verkeerde bestanden van nieuwsservers, torrents of andere P2P met gekraakte software om nieuwsservers uit te lezen of schimmige torrent of andere P2P software.\r\nJe ziet er is nog al wat voor nodig om besmet te raken of om gegevens kwijt te raken.\r\nBuiten dat hebben we nog steeds een geheime dienst die als zij dat nodig vinden via de rechter een bevel tot afluisteren c/q indringen in jou computer kunnen krijgen, maar daar moet dan wel een heel goede reden voor zijn, als je terrorist bent of een andersoortig zware crimineel, maar gewone burgers daar hebben ze geen fiducie in nog de apparatuur of manschappen voor, de politie heeft +/- 60.000 FTE\'s[QUOTE]\r\nUit een andere website gekopieerd. \r\n\r\nIn 2010 was er sprake van ruim 55.000 FTE bij de politie. Dit is overigens niet precies gelijk aan 55.000 mensen. Een FTE betekent namelijk \"een fulltime-equivalent\" oftewel in goed Nederlands \"een rekeneenheid waarmee de omvang van de personeelssterkte kan worden berekend.\" Een voorbeeld: 1 FTE staat gelijk aan 1 persoon die 40 uur per week werkt - of - 2 personen die allebei 20 uur per week werken - of - 4 personen die alle 4 per persoon 10 uren per week werken, etc. Echter als je er vanuit gaat dat men gemiddeld een 36-urige werkweek maakt (90% werkt) dan staat 55.000 FTE gelijk aan zo’n 61.000 mensen (55.000 gedeeld door 0,9)\r\n\r\nVan deze 55.000 FTE (of ongeveer 61.000 mensen) waren er ruim 36.000 FTE (of ongeveer 40.000 mensen) \"executief medewerker\". De executieve medewerkers zijn de agenten op straat en politiemensen belast met bijvoorbeeld recherchewerk of directe ondersteuning van het politiewerk (de agenten) op straat. In Nederland zijn dus ongeveer 40.000 agenten als je de rchercheurs en directe ondersteuners mee telt.\r\n\r\nMeer informatie over de samenstelling van de politiekorpsen in Nederland kan je vinden op [url]http://www.jaarverslagpolitie.nl[/url] en [url]http://www.politie.nl[/url]\r\n[/QUOTE]\r\nDe geheime dienst zal een veel kleiner aantal mensen hebben.\r\n\r\nZorg dat je zelf niet teveel dingen doet die jezelf en de maatschappij kunnen schaden en laat je niet bang maken voor inbrekers op je computer maar zorg wel dat de geijkte dingen als een virusscanner en firewall aanstaan.\r\n\r\nHet belang van een simpele burger is voor een Indische crimineel alleen belangrijk als hij/zij in grote getale mensen kunnen besmetten en/of aanspreken, en dan moet een simpele burger normaal gesproken zelf gegevens verstrekken hetzij via de telefoon of via een virus wat hij/zij eerst zelf heeft binnengehaald.\r\n\r\nSlaap lekker en morgen gezond weer op! ;)
Link naar reactie
[QUOTE=De Hulk;633519]Beste Animal, je geeft op een goede wijze weer dat je zelfs dat kleine beetje verstand dat je mogelijk hebt, niet gebruikt. Lees je eigen tekst nog maar een keer en denk dan iets beter na en kijk iets verder dan je neus lang is. Je zult er in de toekomst vanzelf wel achter komen hoe naïef je bent geweest.[/QUOTE]\r\n\r\nBeste Hulk. \r\nN.m.m doe je hier Animal te kort. Je kunt een verschil van mening hebben, maar je hoeft iemand niet te beledigen. \r\n\r\nOver het huidige onderwerp: Verder wordt je inkomen gewoon door de belasting dienst doorgegeven aan diverse instanties. Daar is geen cookie of hacker voor nodig. \r\nEn waarom die angst? Zolang ze niet weten hoe vaak, wanneer en hoe ik \"het\" doe vind ik het wel goed. \r\nMet goed opletten en beveiliging worden echt je bankgegevens zomaar niet van je pc geplukt. Evenmin als andere \"vertrouwelijke\" zaken. \r\n\r\nVergelijk jezelf niet met een multinational die interessant kan zijn voor hackers. \r\n\r\nNiek
Link naar reactie
Ik heb het niet over een besmetting, virussen, stelen etc. Mijn reactie is gebaseerd op wat Niekie schrijft en meer algemeen bedoelt.\r\n\r\n[QUOTE]Maar ik gebruik al die dingen niet en blijf toch alive? \r\nMijn vraag is dan ook: Waar ben je bang voor? [/QUOTE]\r\n\r\nEr zijn mensen en bedrijven die profielen aanmaken. Dit kunnen behoorlijke uitgebreide data zijn en en die gegevens kun je gebruiken. en misbruiken. Kijk, heel simpel. Ik heb niets met jouw privé-/persoonlijke gegevens te maken. Ik respecteer iemands privacy. Maar als ik voortdurend iemand persoonlijke zaken ga noteren dan zal dat wel een reden hebben, nietwaar! Ik vind het walgelijk.\r\n\r\nHet gaat hier ook niet direct om criminaliteit maar zuiver om onnodige gegevensverzameling met als doel om daar iets mee te doen. En dan kan dit iets goeds of kwaads zijn. \r\n\r\nEn normale niet criminele mensen hebben zeker wel iets te verbergen. Anderen hebben niets te maken met hun inkomen, belastingaangifte, waar, hoe vaak en hoe lang ze op vakantie gaan, of ze getrouwd zijn en kinderen hebben, of ze een eigen huis hebben, hoeveel spaargeld ze hebben, hoeveel pensioen ze later ontvangen, of ze een boot hebben, of ze een eigen huis hebben, of ze bepaalde ziektes hebben, of ze roken, drinken en ga zo nog maar een tijdje door.\r\n\r\nIk beledig niemand, ik zeg alleen dat het naïef is wat Animal schrijft. Maar dat hij zo denkt zal komen omdat hij nog niet zoveel levenservaring heeft. En wat is een belediging? Kijk als hij schrijft: \'Zo de waard is vertrouwd hij zijn gasten ,,is misschien wel erg van toepassing.\' dat komt bij mij ook niet goed over. \r\n\r\nMisschien moet je voor je reageert nog eerst eens mijn teksten lezen en kijken waar het mij precies omgaat. Ik geef toe dat ik ook wel eens te snel reageer. \r\n\r\nInmiddels zijn we ver over de cookies heen en hebben we al heel andere zaken aan de orde gesteld. Ze staan wel in verband met elkaar. Een cookiebeleid wat goed bedoeld was is een flop geworden door gebrek aan kennis van het internet bij de overheid. De overheid die zich de laatste tijd werkelijk overal mee moet bemoeien. Niet meer roken in café\'s/horeca, jongeren mogen geen drank meer bij zich hebben onder een bepaalde leeftijd en zo zijn er nog veel meer zaken (vaak staat teletekst er vol van) en dan denk ik, overheid, waarom moet je je overal mee bemoeien!
Link naar reactie
Als je aan word gehouden dan vraagt de Politie om je identiteitsbewijs, aan de hand van je burgerservicenummer kunnen zij als dat nodig is in één klap zien wat je inkomen is, waar je verzekerd bent en waarvoor, of je al vaker met de Politie in aanraking bent geweest zo ja waarvoor ja ze weten zelfs waar je in de loop van de gehele week bent geweest aan de hand van je smartphone en of wel dan niet je computer aan hebt gehad en hoelang je gesurft hebt en eventueel waar je allemaal hebt gekeken/ naar gezocht via je ISP\'s IP adres en het IP adres wat jij van je ISP krijgt toegewezen vast of via een DHCP server.\r\n\r\nAngst is een slechte raadgever, vooral omdat wij zoogdier soort homo sapiens maar gemiddeld 80 jaar op deze wereld rond mogen rennen, vergal die tijd niet maar maak er een plezierig verblijf van:D
Link naar reactie
Hulk, volgens mij is jou angst zo groot dat je beter voor jezelf op een onbewoond eiland kunt gaan wonen zonder gevaarlijke dieren, veel zon maar ook veel schaduw en dan maar hopen dat het eiland niet word gebruikt voor kernproeven(ip)(ip););););)\n\nAlle instanties zijn met elkaar verweven en iedereen heeft jou in de database staan, tussen haakjes doe je Skype adres maar weg want via die weg ben je zelfs te zien via je webcam:o:p:p[QUOTE]en dan denk ik, overheid, waarom moet je je overal mee bemoeien! [/QUOTE]\n\nAls jij denkt zonder overheid te kunnen \'tja, zonder overheid is het hier één grote stinkende criminele bende waar je nog niet je gebarricadeerde huis uit zou durven gaan en je de boodschappen door een dubbelluik zou willen ontvangen met een eigen lab om te controleren of je voedsel niet is vergiftigd.
Link naar reactie
Beste Hulk.\nIk werkte de laatste 10 jaar als analist bij de overheid. Het meeste doen de mensen zelf. Als men op FaceBook alles gaat posten wat met doet en waar met is. Daar helpt geen enkel beveiligings programma tegen. \nWij spoorden een aanrander op, door simpel weg facebook uit te lezen ( net zoals iedere sterveling kan, dus niets buitengewoons) , aan de hand van locatie, tijd en signalement werd de beste man gevonden. \nHij postte keurig, dat hij elke week op een vast tijdstip van A naar B ging met een keurige foto op z\'n profiel. \n\nEn weet dan nog zeker, dat o.a. Google precies kan zien waar je het afgelopen jaar (en misschien wel langer) naar hebt gezocht op internet. Ook daar helpt geen enkele normaal beveiliging programma tegen. \n\nZoek een paar keer naar een leuke auto. De eerst volgende keer dat je een zoekvraag intikt m.b.t. kleding krijg je rechts reclame over auto\'s in beeld. (Ik niet dan maar goed). \n\nNogmaals vraag ik me af, wat er mis mee is dat ze dat weten? \nAls je vreest er paranoïde van te worden, knip dan je internet kabel door, dan heb je van dat probleem geen last meer.\n\nNiek
Link naar reactie
ha, ha, Stroke, je trekt mooi de verkeerde conclusies. Maar goed, misschien had je nog niet gelezen wat ik eerder schreef.\r\n\r\n[QUOTE]Nogmaals vraag ik me af, wat er mis mee is dat ze dat weten? \r\nAls je vreest er paranoïde van te worden, knip dan je internet kabel door, dan heb je van dat probleem geen last meer.[/QUOTE]\r\n\r\nJa, goed als je niet de moeite neemt om te lezen wat ik schrijf dan houdt alles op. Kan ook zijn dat je het niet \'wilt\' begrijpen. Wellicht denk of hoop je, dat je door jouw manier van reageren andere mensen dom kunt houden. Ga gerust je gaan.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...