Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Ik heb enkele vakantie film\'s die op dvd staan gecopiëerd naar een nas toe (m.b.v. programma DVD fab 8).\r\nOp de nas heb ik een map \"vakantie\'s\" gemaakt met daaronder sub mappen met jaartalllen.\r\nAls ik nu via de tv een vakantie film wil laten afspelen krijg ik na de map \"vakantie\" 8 stuks onderliggende mappen door en dan krijg ik een map VIDEO_TS waar ik daarin het juiste VTS_01 bestand moet aanklikken om de desbetreffende film te laten afspelen.\r\n\r\nMijn vraag is nu kan dit simpeler ???\r\n\r\nHet type nas is : western digital my book live waarin ik de volgende stappen moet doorlopen:\r\nVia de menu op de tv ga ik naar western digital (nas)\r\ndan krijg ik de menu: video - photo- muziek\r\nvanuit de keuze video krijg ik de mappen: music, video, photo, storage\r\nonder de map video heb ik dan 10 sub mappen zoals folder, genre, album,enz.\r\nNa de map folder komt de map public - map shared video\'s - map vakantie\'s - mappen met jaartallen\r\nvanuit een map met de desbetreffende jaartal (welke vakantie film ik dan wil zien) krijg ik een map full disc - dan weer een map met jaartal - map VIDEO_TS - en dan moet ik een keuze maken uit een juiste VTS bestand.
Link naar reactie
[QUOTE=jaru;633168]Mijn vraag is nu kan dit simpeler ???[/QUOTE]\r\nDat kan. Je zult de dvd-rip dan moeten converteren naar een ander videoformaat, zoals Xvid of H.264. Je krijgt dan een avi- of mp4-bestand, waarbij de hele video in één bestand zit. Die je dan ook met één klik kunt afspelen.\r\n\r\nAls het gaat om afspelen via een tv, kijk dan eerst even welke bestandsformaten de tv ondersteunt voordat je gaat converteren.\r\n\r\nZelf gebruik ik Avidemux voor het converteren van videobestanden, maar er zijn meer geschikte programma\'s.
Link naar reactie
Bij de meeste Media players is het voldoende om op Play te drukken als je op de map staat waar de betreffende VIDEO_TS map in zit.\nJe zou eens kunnen proberen of je TV dit ook doet.\n\nDaarnaast zou je de DVD layout kunnen converteren naar AVI, dan kun je alles gewoon in 1 map zetten en bij afspelen het juiste bestand in die map kiezen.\nVoor het converteren van een DVD naar AVI gebruik ik Freemake Video Converter:\n[URL]http://www.freemake.com/nl/free_video_converter/[/URL]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...