Ga naar inhoud

LG NAS N2R1D probleem


Anoniem2

Aanbevolen berichten

goedendag,\n\nik heb 1,5 jaar geleden een NAS gekocht van LG alleen nu krijg ik het probleem als ik iets download via torrent of ik wil hem updaten naar nieuwe firmware krijg ik de melding dat er niet voldoende schijfruimte is terwijl er 2 TB in zit en de harde schijven zijn geformatteerd. hoe kan ik dit oplossen?\n\nin enclosure mode kan ie niet booten via een restore iso, dus hoe kan ik de LG nas het beste helemaal resetten?\n\nalvast bedankt
Link naar reactie
Hoi Basje.......\r\n\r\nAls ik het goed begrijp staat er nu nog geen data op de schijven, heb ik dat goed?\r\n\r\nJe hebt in bay 1 en 2 hd\'s zitten, neem aan van gelijke grote. Die dienen niet geformatteerd te zijn, je start de LG voor het eerst op in Enclosure Mode en door de firmware in de nas worden de schijven ingedeeld.\r\nJe roept de nas uiteindelijk op via het ip nummer met je browser.\r\nInloggen met gebruiker admin, en dan pas kan je gaan aangeven of je de nas in Jbod of Raid1 wil gaan gebruiken.\r\n\r\nHoop dat je hier mee verder kunt.\r\n\r\nGroeten, Theo
Link naar reactie
[QUOTE=TheoTol;632411]Hoi Basje.......\r\n\r\nAls ik het goed begrijp staat er nu nog geen data op de schijven, heb ik dat goed?\r\n\r\nJe hebt in bay 1 en 2 hd\'s zitten, neem aan van gelijke grote. Die dienen niet geformatteerd te zijn, je start de LG voor het eerst op in Enclosure Mode en door de firmware in de nas worden de schijven ingedeeld.\r\nJe roept de nas uiteindelijk op via het ip nummer met je browser.\r\nInloggen met gebruiker admin, en dan pas kan je gaan aangeven of je de nas in Jbod of Raid1 wil gaan gebruiken.\r\n\r\nHoop dat je hier mee verder kunt.\r\n\r\nGroeten, Theo[/QUOTE]\r\n\r\nHoi Theo,\r\n\r\nja klopt heb 2 hd\'s van gelijke groten in me NAS zitten.\r\ndan ga ik de hd\'s even aan me computer hangen en verwijder ik de partities dat die niet zijn toegewezen. alleen ben ik bang als ik hem in enclosure mode doe dus als ik het goed heb beide pijltjes inhouden en 1 keer op de aan/uit knop drukken dan geeft ie aan: NAS is netboot... maar de vraag is hoelang duurt dat dan ongeveer want hij blijft daar op hangen. en als ik hem gewoon normaal opstart krijg ik de melding: booting fail!..
Link naar reactie
[QUOTE=Basjeee0079;632407]goedendag,\r\n\r\nik heb een jaar geleden een NAS gekocht van LG alleen nu krijg ik het probleem \r\n\r\n[/QUOTE]\r\n\r\nHeb je deze NAS al een jaar in je bezit en ga je \'m nu pas gebruiken of is dit een probleem wat zich opeens op een al langer werkende NAS voor doet (ik ben je even kwijt in je verhaal).\r\n\r\nM.v.g. Niels
Link naar reactie
[QUOTE=Niels68;632445]Heb je deze NAS al een jaar in je bezit en ga je \'m nu pas gebruiken of is dit een probleem wat zich opeens op een al langer werkende NAS voor doet (ik ben je even kwijt in je verhaal).\r\n\r\nM.v.g. Niels[/QUOTE]\r\n\r\nIk heb deze NAS al 1,5 jaar alleen heb hem een lange tijd niet meer gebruikt na de update met de nieuwe UI en nou kwam ik er achter dat er een nieuwe firmware beschikbaar is dus wou ik hem downloaden en updaten gaf ie aan dat er niet voldoende schijfruimte meer is, dus heb ik zitten opzoeken op internet en iemand zei ja dan moet je ze even formateren via een pc en dan weer in je NAS stoppen maar na dat ik dat gedaan heb kom ik ook niet meer op me NAS en heb ik nu het probleem dat ie niet meer door start dus ben ik nu bezig met enclosure mode maar dat zal denk wel even duren.\r\n\r\nM.v.g. Bas
Link naar reactie
Duidelijk.\r\nNiet voldoende schijfruimte betekend meestal dat je niet voldoende schijfruimte:s hebt op de partitie waar je een en ander op wilt uitvoeren!\r\n\r\nIk vermoed echter dat er iets anders heeft gespeeld want een update is maar een miniem bestandje. Wat het is geweest wordt lastig te onderzoeken momenteel aangezien je de schijven hebt geformatteerd in (waarschijnlijk) Windows.\r\n\r\nWindows formatteert in NTFS of FAT, een NAS is veelal gebaseerd op Linux en formatteert in EXT2, EXT3 of EXT4. Laat derhalve de schijven door de NAS formatteren.\r\n\r\nIk hoop dat er geen belangrijke data op de NAS stond want die ben je nu wel kwijt!!\r\n\r\nM.v.g. Niels
Link naar reactie
[QUOTE=Niels68;632451]Duidelijk.\r\nNiet voldoende schijfruimte betekend meestal dat je niet voldoende schijfruimte:s hebt op de partitie waar je een en ander op wilt uitvoeren!\r\n\r\nIk vermoed echter dat er iets anders heeft gespeeld want een update is maar een miniem bestandje. Wat het is geweest wordt lastig te onderzoeken momenteel aangezien je de schijven hebt geformatteerd in (waarschijnlijk) Windows.\r\n\r\nWindows formatteert in NTFS of FAT, een NAS is veelal gebaseerd op Linux en formatteert in EXT2, EXT3 of EXT4. Laat derhalve de schijven door de NAS formatteren.\r\n\r\nIk hoop dat er geen belangrijke data op de NAS stond want die ben je nu wel kwijt!!\r\n\r\nM.v.g. Niels[/QUOTE]\r\n\r\nhet raarste van alles is toen ie het nog wel werkte en ik hem gewoon kon benaderen stond er wel wat dingen op dus die heb ik voor de zekerheid geback-upt dus die bestanden heb ik gelukkig nog, maar ik had de harde schijven ook geformateerd via mijn NAS stond er totaal 400 MB op van de 2 Tb maar alsnog kreeg ik de melding dat er niet voldoende schijfruimte is, maar nu het belangrijkste punt is dat is dat ie niet meer doorstart omdat er geen boot meer op staat, dus hij is nu bezig met de enclosure mode maar ik denk dat hij daar op blijft vast hangen.\r\n\r\nM.v.g. Bas
Link naar reactie
[QUOTE=TheoTol;632456]De tijdsduur van Enclosure Mode verschilt nogal van de ene en andere firmware. Als je eenmaal de mode hebt gestart, laat het dan even rustig zijn gang gaan.\r\n\r\nHeb hier zelf 2 van die nas(sen) staan, en het verschilde erg van elkaar. De laatste firmware ziet er mooi uit en werkt aangenaam. \r\n\r\nGroeten, Theo[/QUOTE]\r\n\r\naah oke dan laat ik hem zo wel staan want er zit namelijk 2 Tb in :P\r\nalleen jammer dat je niet precies kan zien hoe ver die is :(\r\nheb je dan ook de firmware versie 10119 de nieuwste?\r\nwant de nieuwe UI die ken ik al wel en is inderdaad erg aangenaam en ook fijn.\r\n\r\nGroeten, Bas
Link naar reactie
[QUOTE=TheoTol;632411]\r\n\r\nJe hebt in bay 1 en 2 hd\'s zitten, neem aan van gelijke grote. Die dienen niet geformatteerd te zijn, [/QUOTE]\r\n\r\nVolgens mij geeft Theo hier het antwoord al (ik had er overheen gelezen), de schijven dienen als je ze plaatst [B] niet geformatteerd te zijn[/B].\r\n\r\nHang ze wederom aan of in de pc en verwijder de partitie(s).\r\n\r\nM.v.g. Niels\r\n\r\nTijdens het typen de bovenstaande 2 posts niet meegekregen, of mijn bericht relevant is is nader te bepalen
Link naar reactie
[QUOTE=Niels68;632459]Volgens mij geeft Theo hier het antwoord al (ik had er overheen gelezen), de schijven dienen als je ze plaatst [B] niet geformatteerd te zijn[/B].\r\n\r\nHang ze wederom aan of in de pc en verwijder de partitie(s).\r\n\r\nM.v.g. Niels\r\n\r\nTijdens het typen de bovenstaande 2 posts niet meegekregen, of mijn bericht relevant is is nader te bepalen[/QUOTE]\r\n\r\nJa klopt inderdaad, dat heb ik toestraks gedaan dus nou is ie bezig met een netboot dus ik denk dat da hetzelfde is als enclosure mode (hoop ik tenminste)\r\n\r\nM.v.g. Bas
Link naar reactie
[QUOTE=TheoTol;632462]@Niels 68 Inderdaad Niels, uit de verpakking erin.\r\n\r\nIk heb nu nog firmware 10094 erop zitten, wist niet dat er een update was. Denk ook niet dat ik die er op ga zetten het werkt nu goed........denk maar aan die zin in het Engels....;-))\r\n\r\nGroeten, Theo[/QUOTE]\r\n\r\nja ik had dus de update 10094 er ook op zitten, maar zelfs toen er niks op stond en ik ging via utorrent downloaden kreeg ik alsnog hetzelfde gezeik met de schijfruimte.\r\n\r\nmaar het is nu maar eenmaal afwachtten
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;632486]Volgens mij ziet de NAS de onder NTFS geformatteerde schijven als niet geformatteerd. Dus plaatsen. NAS aanzetten en 1 of 2 dagen wachten. Op de display moet trouwens af te lezen zijn hoe ver hij is met het formatteren.\r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nik heb hem heel de nacht aan laten staan maar staat nog op hetzelfde schermpje: NAS is netboot...\r\nik kan ook niet op de display zien hoe ver die is dus ik laat hem voorlopig nog aan staan\r\n\r\ngroeten, bas
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;632522]Hangt dat ding wel aan het netwerk en heeft tie internet ter beschikking nu?\r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nhoe de NAS nu is aangesloten kan ik hem wel vinden met de LG NAS detector alleen kan er dan verder niks mee, hij geeft alleen dan aan dat de NAS in de enclosure mode zit maar verder kan ik er vrij weinig mee.\r\ndus het lijkt mij dan wel dat hij internet heeft maar als ik hem anders aansluit dan kan ie hem niet vinden via de LG NAS detector dus dat is ook vreemd, ik denk doordat ik hem geformatteerd heb via de PC helemaal verkloot heb.\r\n\r\nGroet, Bas
Link naar reactie
Lees eens even bladz 18 van deze handleiding door: [url]http://www.lg.com/nl/ondersteuning-product/lg-N2R1DB2#[/url] (even DUTCH downloaden van 20,897K )\n\nDaar staat o.a. dit\n[QUOTE]Terwijl u zowel de ‘<-’ als de ‘->’ toets ingedrukt houdt, drukt u eenmaal op de AAN / UIT toets. Als het “Behuizing_modus” bericht verschijnt, laat u de pijltjestoetsen los.\n③[/QUOTE]\n\nVerder dat er een installatie disk bij is. \nIk zou hem nu even aan de pc hangen en net doen of ie nieuw is en je de schijven net hebt geplaatst.\n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;632575]Lees eens even bladz 18 van deze handleiding door: [url]http://www.lg.com/nl/ondersteuning-product/lg-N2R1DB2#[/url] (even DUTCH downloaden van 20,897K )\r\n\r\nDaar staat o.a. dit\r\n\r\n\r\nVerder dat er een installatie disk bij is. \r\nIk zou hem nu even aan de pc hangen en net doen of ie nieuw is en je de schijven net hebt geplaatst.\r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nmaar moet ik dan alle partities helemaal verwijderen dus dat ze neit toegekend zijn of moet ik ze eerst formateren via windows of linux?\r\n\r\nmvg Bas
Link naar reactie
Je hoeft niets te verwijderen, dat regelt die NAS zelf. Kies, als je daar de kans voor krijgt voor Raid 1, als je dat wilt (2 gespiegelde schijven, dus optimale veiligheid) en laat hem z\'n werk doen. \n\nMaar wel de juiste knopjes in drukken. \nOp een nas maak ik zelf nooit partities. Ik maak shares (gedeelde mappen) en prive mappen aan. \n\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...