Anoniem2 Geplaatst: 23 januari 2013 Delen Geplaatst: 23 januari 2013 Op de website geenstijl.nl kijk ik ook regelmatig in de rubriek dumpert.nl naar filmpjes en plaatjes.\r\n\r\nSinds ongeveer een week duurt het laden van een filmpje plotseling ruim 30-45 sec voordat er beeld verschijnt. Na aanklikken verschijnt het zwarte filmvenster met een playknop in het midden die nergens op reageert. Na eindeloos wachten verschijnt dan het filmpje.\r\n\r\nFilmpjes van o.a. Youtube en andere weblogs starten wel probleemloos direct op.\r\n\r\nHet probleem doet zich voor op alle 3 computers: een PC met Windows 7 aangesloten via LAN, een laptop met Windows 7 en een oudere laptop met Windows XP SP3 beiden via Wifi.\r\n\r\nHet probleem doet zich voor in de browsers Firefox, Internet Explorer en in Chrome, dus het heeft niet met de browser te maken.\r\n\r\nHet probleem lijkt ook niet aan de website dumpert.nl te liggen, want ik lees nergens klachten van andere bezoekers over het eindeloos laden van filmpjes.\r\n\r\nDe internetsnelheid is ook steeds ok, download 60 Mbps.\r\n\r\nInternet komt binnen via een Ziggo kabelmodem/router Ubee EVW3200. Ik heb het kabelmodem ook verschillende keren gereset door het los te koppelen van de stroom.\r\n\r\nHeeft iemand enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn? Vriendelijk dank voor eventuele reacties. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 januari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 23 januari 2013 [url]http://speedtest.ziggo.nl/[/url]\r\n\r\ntest even je snelheid t.o.v . je abbonement . heb je gedaan zie ik .\r\n\r\n Het kan ook in de site zelf zitten. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 januari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 27 januari 2013 Ik heb precies hetzelfde als Rich116 hierboven omschrijft. Ik heb ook Ziggo kabelmodem/router EVW3200. De Dumpertfilmpjes spelen bij mij ook pas af na die 30-45 seconden, zowel op mijn laptop met wifi met Windows Vista als op mijn desktop met UTP-kabel naar die Ziggo router met Windows XP.\n\nOp de laptop en desktop doet het zich voor zowel in Firefox, IE9, Chrome en Safari. Het idiote is dat als ik op de laptop de gebruiker verander naar Administrateur, het zich voordoet in IE9, Safari en Chrome, maar niet in Firefox, daar spelen de Dumpert filmpjes wel direct af. Ik ben dagen op zoek geweest naar verschllen in instellingen tussen die administrateur-firefox en gebruiker-firefox, zelfs helemaal gelijk getrokken. Niets helpt.\n\nInstellingen van ActiveX flashplayer afgelopen, uitgezet waar het kan. Vorige versie van ActiveX geïnstalleerd. Niets helpt. In Firefox alle Add-ons en Plugins afgelopen, uitgeschakeld, verwijderd, stuk voor stuk weer aangezet. Niets helpt. Add-blockers afgelopen, uitgezet, verwijderd en zo. Niets helpt.\n\nOok naar HTML5 gekeken waar je dat uit en/of aan kan zetten. Geen verschil. Op Geenstijl, de embedded video\'s spelen wel direct af. Op Youtube en overige spelen video\'s wel direct af. Alleen Dumpert niet, dan moet je die 30-45 seconden wachten.\n\nHet begon zich voor te doen vanaf omstreeks 18 januari. Toen was er een grote Windows-update geweest op mijn laptop. Die heb ik helemaal verwijderd en bij herstarten komt de update automatisch opnieuw. Maar ook dat maakte allemaal geen verschil.\n\nIs dit een voorbode dat alle Dumpertfilmpjes een verplicht reclameblok vooraf gaan krijgen? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 30 januari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 30 januari 2013 Ik heb het ook sinds kort, erg vervelend. Kan ook best zijn dat ik het ook vanaf omstreeks 18 januari heb... Heb iets minder geprobeerd dan bovenstaande reactie, kennelijk zal dat ook niet helpen. Heb ook een modem van Ziggo en gebruik Firefox! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 februari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 22 februari 2013 Waarschijnlijk hebben jullie de firewall in de router aan staan, volgens mij zorgt deze voor de problemen. Als je die wil uitschakelen ga je naar je browser:\r\n\r\n>[url]http://192.168.178.1/[/url]\r\n>inloggen\r\n>geavanceerde instellingen\r\n>tab firewall\r\n>uncheck \'Firewall Protection\'\r\n\r\nLet wel, ik adviseer niet om de firewall uit te zetten. Ik geef slechts aan hoe je het probleem waarschijnlijk oplost. De keuze is aan jou. Waarschijnlijk wordt er iets van dumpert herkend als gevaarlijk. Ik denk dat \'t aan hun website ligt; je kunt met ze contact opnemen hierover.\r\n\r\nSucces. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 februari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 23 februari 2013 Tommy the cat, je hebt helemaal gelijk. Als ik de firewall in de router uitzet spelen de filmpjes direct probleemloos af. \r\nIk heb voorlopig de firewall maar weer ingeschakeld omdat ik niet weet welke risico\'s ik loop met een uitgeschakelde firewall op de Ziggo router.\r\nBedankt voor het aandragen van de juiste oorzaak voor het probleem.\r\n\r\nIs er ook een mogelijkheid om in de router websites te noemen die niet door de firewall worden geblokkeerd als zijnde veilig? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 februari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 26 februari 2013 [QUOTE=Rich116;634346]Tommy the cat, je hebt helemaal gelijk. Als ik de firewall in de router uitzet spelen de filmpjes direct probleemloos af. \r\nIk heb voorlopig de firewall maar weer ingeschakeld omdat ik niet weet welke risico\'s ik loop met een uitgeschakelde firewall op de Ziggo router.\r\nBedankt voor het aandragen van de juiste oorzaak voor het probleem.\r\n\r\nIs er ook een mogelijkheid om in de router websites te noemen die niet door de firewall worden geblokkeerd als zijnde veilig?[/QUOTE]\r\n\r\n\r\n\r\nLaat je firewall maar gewoon lekker aanstaan, anders moet je even porten gaan portforwarden.\r\n\r\nAls je je firewall van je router uitzet en iemand heeft je ipaddress is het een grote kans dat je gehackt kan worden, want er zitten namelijk heel veel vulns in windows xp/vista.\r\n\r\nDus ff port forwarden en wat dingen updaten zoals onderandere ( Router Firmware , Adobe , Silverlight ) als het forwarden niet werken moet je ook even de porten die in de router staan ook even toevoegen aan de firewall van windows xp/vista.\r\n\r\nHet volgende wat je kan doen is xp eraf gooien want er worden geen updates meer gedaan voor Windows XP wegens veroudering, wat je daarvoor in vervanging kan nemen is windows 7 home premium of eerdere versies.\r\n\r\nSucces. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 februari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 26 februari 2013 [QUOTE=Twee Jeetjes;632049]Ik heb precies hetzelfde als Rich116 hierboven omschrijft. Ik heb ook Ziggo kabelmodem/router EVW3200. De Dumpertfilmpjes spelen bij mij ook pas af na die 30-45 seconden, zowel op mijn laptop met wifi met Windows Vista als op mijn desktop met UTP-kabel naar die Ziggo router met Windows XP.\r\n\r\nOp de laptop en desktop doet het zich voor zowel in Firefox, IE9, Chrome en Safari. Het idiote is dat als ik op de laptop de gebruiker verander naar Administrateur, het zich voordoet in IE9, Safari en Chrome, maar niet in Firefox, daar spelen de Dumpert filmpjes wel direct af. Ik ben dagen op zoek geweest naar verschllen in instellingen tussen die administrateur-firefox en gebruiker-firefox, zelfs helemaal gelijk getrokken. Niets helpt.\r\n\r\nInstellingen van ActiveX flashplayer afgelopen, uitgezet waar het kan. Vorige versie van ActiveX geïnstalleerd. Niets helpt. In Firefox alle Add-ons en Plugins afgelopen, uitgeschakeld, verwijderd, stuk voor stuk weer aangezet. Niets helpt. Add-blockers afgelopen, uitgezet, verwijderd en zo. Niets helpt.\r\n\r\nOok naar HTML5 gekeken waar je dat uit en/of aan kan zetten. Geen verschil. Op Geenstijl, de embedded video\'s spelen wel direct af. Op Youtube en overige spelen video\'s wel direct af. Alleen Dumpert niet, dan moet je die 30-45 seconden wachten.\r\n\r\nHet begon zich voor te doen vanaf omstreeks 18 januari. Toen was er een grote Windows-update geweest op mijn laptop. Die heb ik helemaal verwijderd en bij herstarten komt de update automatisch opnieuw. Maar ook dat maakte allemaal geen verschil.\r\n\r\nIs dit een voorbode dat alle Dumpertfilmpjes een verplicht reclameblok vooraf gaan krijgen?[/QUOTE]\r\n\r\n\r\nDe reclames op dumpert is om de website staande te houden en om geld binnen tekrijgen voor de service die ze geven, dit is ook te merken op ( Youtube , Break , Liveleak , ect ) dit is voor het extra beetje geld en voor de services die ze huren bij hosting providers.\r\n\r\nOm deze reclame blocken te vermeiden is een simpele optie om de site te refreshen waar het filmpje zich bevind.\r\n\r\nSucces. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 februari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 26 februari 2013 [QUOTE=Tommy the cat;634314]Waarschijnlijk hebben jullie de firewall in de router aan staan, volgens mij zorgt deze voor de problemen. Als je die wil uitschakelen ga je naar je browser:\r\n\r\n>[url]http://192.168.178.1/[/url]\r\n>inloggen\r\n>geavanceerde instellingen\r\n>tab firewall\r\n>uncheck \'Firewall Protection\'\r\n\r\nLet wel, ik adviseer niet om de firewall uit te zetten. Ik geef slechts aan hoe je het probleem waarschijnlijk oplost. De keuze is aan jou. Waarschijnlijk wordt er iets van dumpert herkend als gevaarlijk. Ik denk dat \'t aan hun website ligt; je kunt met ze contact opnemen hierover.\r\n\r\nSucces.[/QUOTE]\r\n\r\nDit is EEN oplossing maar het meest gevaarlijkste, wegens portscanners die 24/7 worden uitgevoerd op het ipaddress, als de firewall is uitgeschakeld is het makkelijker voor de hacker om binnen te dringen op een computer / mobiel om belangrijke gegevens te hacken OF om uw computer in een botnet te toevoegen waardoor uw computer een zombie pc wordt.\r\n\r\nIk raad het iedereen af om dit te doen en mijn advies uitvoert op de post die ik eerder gedaan heb. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 februari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 26 februari 2013 Het lijkt erop dat de problemen verholpen zijn. Ook met de firewall aan laden de filmpjes nu goed, althans bij mij. Voor een ieder die de firewall tijdelijk heeft uitgeschakeld adviseer ik deze weer aan te zetten en even te testen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 februari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 26 februari 2013 Beste mensen, allemaal bedankt voor jullie reacties.\nHet probleem is opgelost. De Dumpert filmpjes spelen weer probleemloos af, ook met een ingeschakelde firewall op de router.\nHet lijkt erop dat iets bij Dumpert of Ziggo is gewijzigd waardoor het probleem is verholpen. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen