Ga naar inhoud

Dia bewerken in PowerPoint2010


Aanbevolen berichten

Hallo mensen,\r\nIk ben bezig met een kant en klare PowerPoint te bewerken. Nou kon ik bij de vorige versies van PowerPoint met een rechtsklik op de PowerPoint en dan kiezen voor nieuw en dan opslaan als webpagina in de ontstane map een dia er uit nemen om te bewerken.\r\nIn de kant en klare PowerPoint staat een verkeerd jaartal en die wil ik graag veranderen, alleen ik kan nergens die optie in de 2010 versie vinden dat ik um als webpagina kan opslaan. Heeft iemand misschien enig idee of die optie er nog wel in zit en zo ja, hoe ik dat dan kan bewerken??\r\nGroetjes,\r\nMargreet.
Link naar reactie
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb de linken doorgelezen en uitgeprobeerd. \r\nNiek, \r\nHelaas bevestigde de link naar microsoft mijn vermoeden: als je wilt opslaan als...heeft Microsoft de mogelijkheid als webpagina opslaan verwijderd, waarom is mij een raadsel, maar goed...\r\nOp het blog van seniorennet vond ik de manier om toch mijn pps om te zetten via VBA.\r\nOp het buroblad stond dus de ouwe vertrouwde map met losse bestanden. Echter...\r\nToen ik de tekst wou veranderen lukte dat niet..\r\nStroke,\r\nIk heb de converter gedownload en geïnstalleerd, Bij het openen van die PowerPoint,zag hij in het openingsvenster niet direkt de bewuste PowerPoint. Toen ik in het onderste vak de naam begon te typen zag hij hem. Ik wist ook niet of ik een \'folder\' toe moest voegen of een \'file\'. Ik had file gekozen, daarom zag hij hem waarschijnlijk niet.\r\nEnfin, hij is nu bezig met converteren na info over dat deze trial versie niet alle functies doet. En ik moest me registreren. Ik heb nee gekozen maar hij is nu wel aan het converteren. \r\nIk hou jullie op de hoogte. \r\nGroetjes,\r\nMargreet.
Link naar reactie
Helaas, na een tijd gewacht te hebben kreeg ik volgende \'pop-under\' op mn buroblad:\r\nHet maximum aantal pagina\'s dat door Microsoft Word wordt ondersteund, is overschreden of dit document is beschadigd. Het document wordt door Microsoft Word opgeslagen. Als u het document wilt herstellen, gebruikt u de opdracht Openen en herstellen (klik op Openen en klik vervolgens op de pijl naast de knop Openen).Ik druk op OK en krijg vervolgens: Conversion finished.De map Output waar hij dan in zal moeten komen te staan is leeg.\r\nGroetjes,\r\nMargreet
Link naar reactie
Jammer! Maar er zijn meer programma\'s voor de conversie van pps to ppt op het internet te vinden, zoal ik al aangaf.\n\nMaar ik las net nog wat andere oplossingen heel simpele eigenlijk.\n\n1) Open in plaats van met een dubbelklik, de pps in Powerpoint door file/open dan opent Powerpoint de file en kun je hem bewerken, zolang er geen wachtwoord beveiliging op zit natuurlijk.\n\n2) Verander de extensie pps in ppt, dus Margreet.pps word dan Margreet.ppt en zou dan ook te bewerken moeten zijn in Powerpoint.
Link naar reactie
Helaas, in de ppt kan ik een dia apart nemen maar als ik dat jaartal wil wijzigen, zet hij om de hele tekst wel een kader, en bij het markeren van het te wijzigen jaartal krijg ik een pijl naar boven, pijl naar beneden, pijl naar links en een pijl naar rechts. Ik kan dat jaartal niet wijzigen dus...en volgens mij ligt dat doodleuk aan die versie 2010.\r\nGroetenissen,\r\nMargreet.
Link naar reactie
Ik denk dat je probleem schuilt in de dia zelf, ik denk namelijk dat de Datum in het plaatje staat en niet als datum is toegevoegd. Je kunt als het goed is (ik probeerde het net met een pps uit de schatkist van Computeridee die ik heb omgezet naar ppt door de s te vervangen voor een t) als je een plaatje aanklikt deze met rechts aanklikken en dan kopiëren, als je nu Paint opent en dan kiest voor plakken, dan staat het plaatje in Paint, en kun je de datum veranderen, opslaan en in de Powerpoint het originele plaatje vervangen voor het plaatje wat je hebt verandert.\nHoud voor het plaatje wel dezelfde naam en extensie aan.
Link naar reactie
In Paint liet de dia zich wederom niet benaderen, Ik kon er niet in komen ik kreeg bij mijn pogingen om het jaartal te bewerken ook in paint wederom die pijltjes die alle kanten uit wijzen.\r\nIk heb nog een poging gewaagd door het programma PowerPoint nieuw te starten, de bewuste dia daarin te plakken, wat ook lukte, toen op tab invoegen geklikt, tekstvak gekozen. Dat tekstvak kon ik om het jaartal heen zetten. Maar bij mijn pogingen om de laatste twee cijfers te wijzigen, door middel van Del of Backspace bewoog wel de cursor, maar er werd niets gewist. Dus ik kon ook niets wijzigen.\r\nIk vrees dat je gelijk hebt dat het jaartal niet later is toegevoegd maar reeds in het plaatje bestond.\r\nDe PowerPoint die ik dus wil veranderen, stond geloof ik ook in de Schatkist, maar dat weet ik niet meer zeker.\r\nHet betreft de PowerPoint: Happy_New_Year_2010.pps waarin Abba dus dat befaamde liedje zingt.\r\nGroetenissen,\r\nMargreet
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...