Ga naar inhoud

Torrent probleem


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Op het tabblad wat je laat zien, kan je wel 4 vinkjes uitzetten, dus kan ik niet raden welke je bedoelt.\nWat ik wel zie is dat je upload speed op onbegrensd staat en dat vertraagt je verbinding enorm. Zet dat op max 5 of 10.\nMet je download snelheid op onbegrensd zullen ze beneden niet blij zijn maar goed. \n\nEn ik zou Inderdaad via de energie instellingen je slaapstand wat ruimer zetten. Bij mij staat die standaard uit, omdat het ding vaak s\'nachts doordraait met schijven recoveren. Op een laptop, zou ik het niet uitschakelen, maar op 1 of 2 uur zetten in jou geval. \n\nAls de verbinding dus wegvalt, is op dat moment je modem nog wel online? \n\nNiek
Link naar reactie
  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[QUOTE=Niekie30;627847]Op het tabblad wat je laat zien, kan je wel 4 vinkjes uitzetten, dus kan ik niet raden welke je bedoelt.\r\nWat ik wel zie is dat je upload speed op onbegrensd staat en dat vertraagt je verbinding enorm. Zet dat op max 5 of 10.\r\nMet je download snelheid op onbegrensd zullen ze beneden niet blij zijn maar goed. \r\n\r\nEn ik zou Inderdaad via de energie instellingen je slaapstand wat ruimer zetten. Bij mij staat die standaard uit, omdat het ding vaak s\'nachts doordraait met schijven recoveren. Op een laptop, zou ik het niet uitschakelen, maar op 1 of 2 uur zetten in jou geval. \r\n\r\nAls de verbinding dus wegvalt, is op dat moment je modem nog wel online? \r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nZijn we weer, dank voor al je reacties en hulp tot nu toe. \r\n\r\nSorry, ik bedoelde het laatste vinkje bij de foto met het voorkeuren menu: \r\n\'\'Laat meer uploads toe bij downloadsnelheid <90%\'\' \r\n\r\nIk heb de uploadsnelheid op 10 gezet. Misschien dat de router daardoor vastliep? Maar zo stond het altijd al volgens mij en eerst ging het dus wel gewoon goed. Of dat programma is veranderd met updates ofzo. \r\n\r\nIk zou niet weten of de modem nog online is als de internetverbinding wegvalt, hoe kan ik dit zien? De lampjes op de modem branden in ieder geval altijd, ook als ik geen verbinding heb. \r\n\r\nIk zit nu op mijn werk, en neem de laptop altijd mee. Dan gaat het downloaden altijd goed. Dus het ligt echt aan de router *-)
Link naar reactie
[QUOTE]Ik zou niet weten of de modem nog online is als de internetverbinding wegvalt, hoe kan ik dit zien? De lampjes op de modem branden in ieder geval altijd, ook als ik geen verbinding heb.[/QUOTE]\nBij elk lampje staat de functie ervan. Lampjes als \"Online\" en \"Cable\" zijn dan belangrijk. \nEn het feit dat het op je werk wel goed gaat, hoeft niet aan je router te liggen. Het kan ook worden veroorzaakt door je modem of je provider. \n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;627854]Bij elk lampje staat de functie ervan. Lampjes als \"Online\" en \"Cable\" zijn dan belangrijk. \r\nEn het feit dat het op je werk wel goed gaat, hoeft niet aan je router te liggen. Het kan ook worden veroorzaakt door je modem of je provider. \r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nAha OK, maar gisteren heb ik alleen de stekker van de router eruit gehaald. Provider, modem en router zijn al die jaren hetzelfde gebleven evenals het type abbonement.
Link naar reactie
Ja alles blijft hier ook al 16 jaar hetzelfde, maar toch moet ik zo eens in de 3 maanden de zaak herstarten, omdat de verbinding ineens wegvalt. \nLos van dat, kunnen routers en modems stuk gaan en zulke problemen veroorzaken.\nNeem anders eens contact op met je provider, om te kijken, of die je op die tijdstippen ook offline zien vallen.\n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;627872]Ja alles blijft hier ook al 16 jaar hetzelfde, maar toch moet ik zo eens in de 3 maanden de zaak herstarten, omdat de verbinding ineens wegvalt. \nLos van dat, kunnen routers en modems stuk gaan en zulke problemen veroorzaken.\nNeem anders eens contact op met je provider, om te kijken, of die je op die tijdstippen ook offline zien vallen.\n\nNiek[/QUOTE]\n\nOke, dat heb ik nooit gedaan. Maar hoezo kan die ineens stuk gaan? Anders zou ik toch helemaal geen internetverbinding hebben lijkt mij? Voor zover ik kan zien is het niet stuk en doen ze het gewoon goed, het probleem treed echt alleen op bij torrents. \n\nOverigens heb ik deze modem:\n[IMG]http://bin.ilsemedia.nl/m/m1gy6l5w19l6.jpg[/IMG]
Link naar reactie
Routers kunnen inderdaad weleens stuk gaan. Net zoals auto\'s. De auto rijdt dan nog wel, maar slaat bijvoorbeeld regelmatig af.\nIk wil hiermee niet zeggen, dat je iets nieuws moet gaan kopen.\nAls ik het goed zie heb je trouwens geen router, maar een router en modem in één, van je provider. \nBel die op, meld je klacht en vraag om een nieuw modem/router. Als je provider KPN is gaan dat zonder meer lukken, want die leveren al jaren veel nieuwere dingen uit. \n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;627920]Routers kunnen inderdaad weleens stuk gaan. Net zoals auto\'s. De auto rijdt dan nog wel, maar slaat bijvoorbeeld regelmatig af.\r\nIk wil hiermee niet zeggen, dat je iets nieuws moet gaan kopen.\r\nAls ik het goed zie heb je trouwens geen router, maar een router en modem in één, van je provider. \r\nBel die op, meld je klacht en vraag om een nieuw modem/router. Als je provider KPN is gaan dat zonder meer lukken, want die leveren al jaren veel nieuwere dingen uit. \r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nDeze hangt onder de Modem en hier zitten de netwerkkabels in:\r\n\r\n[IMG]http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Sitecom/DC-202v6/DC-202v64.jpg[/IMG]\r\n\r\nKan ik die kabels in die Modem doen? \r\n\r\nTsja, wij hebben Ziggo en dan spreek je iemand niet zo snel. Is het niet mogelijk om iets zelf te configureren ofzo?
Link naar reactie
Ja hallo. Je hebt een router hangen, achter een modem router en dan gaat zonder extra instellingen niet goed. \nIk kan je hiernaar verwijzen: [url]http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=75078&highlight=netwerk[/url]\n\nAls je de kabel die naar je pc gaat in de UBEE plugt zal dat in elk geval beter gaan.\nDe router is neem ik aan aangeschaft om draadloze verbinding te hebben in huis. \nMaar die moet dan wel apart worden ingesteld.\n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;627984]Ja hallo. Je hebt een router hangen, achter een modem router en dan gaat zonder extra instellingen niet goed. \r\nIk kan je hiernaar verwijzen: [url]http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=75078&highlight=netwerk[/url]\r\n\r\nAls je de kabel die naar je pc gaat is de UBEE plugt zal dat in elk geval beter gaan.\r\nDe router is neem ik aan aangeschaft om draadloze verbinding te hebben in huis. \r\nMaar die moet dan wel apart worden ingesteld.\r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nNee, ik weet eigenlijk niet waarom het zo hangt. De monteur had het toen gewoon zo geïnstalleerd en toen was draadloze verbinding niet het uitgangspunt. Hoe kan het dan eerst wel altijd goed gegaan zijn. \r\n\r\nMisschien zijn de specifieke instellingen toen apart ingesteld door de monteur en door de reset die ik heb uitgevoerd zijn deze naar de fabrieksinstellingen (niet de gewenste instellingen) teruggezet en dat het probleem daardoor komt? \r\n\r\nIk zal proberen om verbinding te maken via de modem middels het insteken van de netwerkkabel hierin.
Link naar reactie
Ik heb zoals gezegd de netwerkkabels in de modem gedaan, en de router er tussen uit gehaald. \n\nEn heb in één keer een film binnengehaald! \n\nMaar tijdens het downloaden was alles wel heel traag, terwijl ik eerst (toen het met de router nog goed ging) gewoon snel kon surfen en bijv. YouTube video\'s kijken terwijl die een torrent aan het downloaden was. Maarja de verbinding viel nu in ieder geval niet weg. \n\nKan ik ook draadloos regelen met die modem? Er zit een groene sticker op en daar staat op \'\'Verwijder deze sticker als u WIFI+Router heeft besteld\'\' Het vervelende is alleen dat ik niet weet wat ons abonnement precies is. Ik moet dit navragen bij mijn ouders.
Link naar reactie
Dat UBEE ding moet zelf ook een draadloos signaal geven. Kijk even op de onder- of achterzijde. Mogelijk staat daar een SSID (netwerknaam) en een netwerlsleutel (inlogcode). \nMisschien zijn er lezers die Ziggo gebruiker zijn en kunnen die iets zeggen over de groene sticker. \nIk heb geen idee wat Ziggo voor ogen heeft met een \"WIFI+router\"\n\nNiek
Link naar reactie
De sticker is zwart met groen: \n[IMG]http://img203.imageshack.us/img203/4681/20121208153518.jpg[/IMG]\n\nEn op de modem staat dit etiket (uit veiligheidsoverwegingen heb ik bepaalde informatie niet zichtbaar gemaakt):\n[IMG]http://img526.imageshack.us/img526/9387/knipselow.jpg[/IMG] \n\nDit is de status van de modem:\n[IMG]http://img259.imageshack.us/img259/6563/20121208155741.jpg[/IMG]
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Hoi, \r\n\r\nSinds ik de netwerkkabel direct in de Ubee Modem gestoken, kan ik probleemloos torrents binnenhalen! :D Bedankt voor de tip! Het torrentprobleem is dus opgelost door de router ertussen uit halen en rechtstreeks via de modem verbinding te maken;)\r\n\r\nEchter zit ik nog met de vraag of ik via de modem ook gebruik kan maken van WIFI?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...