Ga naar inhoud

Nieuws-server ziggo (al wekenlange storing)


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Wonderlijk dat hier geen klachten staan over de news-server van Ziggo.\r\n\r\nOp het gebruikersforum ([url]http://ziggo-gebruikers.nl/forum/forumdisplay.php?f=146[/url]) staan tientallen klachten, en de commentaren op hun facebook-pagina liegen er ook niet om.\r\n\r\nIk heb het duurste abbonement en kan momenteel de newsserver eigenlijk al weken niet mer gebruiken - \r\n\r\nDe helpdesk geeft ook eerlijk dat er een probleem is maar kan geen enkele indicatie geven wanneer dit opgelost zou zijn.....
Link naar reactie
Op het Ziggo gebruikers forum [url]http://ziggo.gebruikers.eu[/url] zie je ook wel een paar klachten staan.\r\nMaar zoals reeds aangegeven heeft het weinig zin om te klagen als het probleem bekend is en Ziggo aan zet is.\r\nDaarnaast hebben de meeste mensen een payserver aangezien de Ziggo newsserver qua retentie etc. niet bepaald interessant is.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[B]ziggo zecht dat ze niet weten wat het probleem is na 3 keer bellen kreeg ik wel 20 euro korting op de volgende rekening dus bel bel ze\r\nik zit in noord nederland groningen \r\nnewsgroepen zijn hier k***** \r\nvolgens mij heeft het wat te maken met de testen van ziggo wifi in groningen maar ze zeggen niets over\r\nwel konden ze mij vertellen dat het nog wel 4 weken kan duuren ja ja \r\nje weet niet wat het probleem is maar je weet wel dat het nog 4 week kan duuren \r\nhier klopt iets niet \r\n\r\ngr domdom[/B](O)*-)
Link naar reactie
[B]Misschien moet je toch eens EERST beter lezen[/b] voordat je domweg (je doet je naam eer aan) in vette letters gaat lopen schrijven.\r\nEn het is dus niet alleen in Groningen. Het verbaast me wel ten zeerste dat je 20 euro korting op de rekening zou krijgen voor een paar weken geen newsserver, het is namelijk maar een bijkomende dienst, dus prijs je daar gelukkig mee.\r\nALS je het krijgt, eerst zien dan geloven, want ze kunnen veel zeggen, ik geloof het pas als het op de rekening in korting is gebracht.\r\n\r\nMisschien ook het nieuws eens volgen, er zijn meer providers die nieuwsservers hebben en die zich willen beschermen (o.a. door monitoring en filters en beperken van retentie) tegen de acties van Brein. Daar moet software en/of scripting voor geprogrammeerd worden en als daar iets mis mee gaat en je moet al die code nakijken en verbeteren, ben je zo een paar weken kwijt.\r\nDus vermoedelijk zal dat wel aan de hand zijn. Maar of het nu 2 dagen of nog 4 weken duurt, het maakt geen bal uit dat er storing is en zoals geschreven (als je wat rondgekeken had) bij heel Ziggo dus k** is en niet alleen in Groningen.
Link naar reactie
... en toch is het handig om te weten dat er meer problemen zijn kennelijk.\nIk ben al weken bij een kennis bezig om een email probleem op te lossen; ook contact met Ziggo daarover en voor je dat doet heb je eerst al uren zitten puzzelen. Heb een \"oplossing\" aangereikt gekregen die niet werkt en moet dus weeeeeer terug naar Ziggo. Ziggo zegt dat het aan een update ligt van de Ziggo beveiliging.... Vind ik het toch vreemd dat die update niet gecorrigeerd wordt, maar dat ik in plaats daarvan allerlei fratsen uit moet halen met andere poorten.\nIk ga maar eens neuzen op het Ziggo forum...\n\nLoL ook regio Groningen ;-)\n\n... een prachtig onderschrift BT!
Link naar reactie
[quote]... en toch is het handig om te weten dat er meer problemen zijn kennelijk.[/quote]\r\nNiet als al algemeen bekend is en overal beschreven staat dat er een probleem met betreffende service aan de hand is.\r\nVoor zover ik vernomen heb schijnt de news server van Ziggo sinds vandaag overigens weer normaal te funktioneren.\r\n\r\nHet probleem wat jij hebt is weer een heel ander probleem.\r\nVergeet daarbij niet dat de Ziggo beveiliging gewoon bestaat uit een virusscanner en/of firewall van een ander bedrijf, zoals PC Veilig van KPN gewoon een aangepaste versie van F-Secure is.\r\nDat gezegd hebbende is het heel goed te begrijpen dat het euvel niet aan Ziggo hoeft te liggen en de update dus ook niet van Ziggo maar van de maker van het betreffende beveiligingsprogramma moet komen, zoiets neemt tijd in beslag.\r\nBijvoorbeeld Macafee heeft al een paar keer gezorgd bij een gewone update dat zaken in de soep liepen, maar dat is wel bij meer beveiligingsproducten geweest.\r\nDus het ligt allemaal niet zo eenvoudig als \"even corrigeren\" als sommige mensen misschien denken.:)\r\nHet is dus netjes dat ze het werken via een andere poort aanreiken als alternatief.\r\n\r\n.... en bedankt voor je compliment over het onderschrift.:D
Link naar reactie
Kan best zijn dat Ziggo van een andere partij afhankelijk is, maar ik heb daar in principe niets mee te maken. Ik heb een overeenkomst met Ziggo om diensten geleverd te krijgen. Niet met een partij die namens Ziggo een beveiligingsprogramma levert. Ziggo is dus mijn (enige) aanspreekpunt en dient bij problemen aangaande hun dienstverlening voor een oplossing te zorgen. Betaal elke maand geld aan hen voor de dienstverlening.\nIk begrijp best dat sommige dingen tijd kosten, maar heb ondertussen ook de ervaring bij Ziggo dat ze zich er graag met een Jantje van Leiden af proberen te maken :(
Link naar reactie
Je hebt gelijk in die overweging Obelix.\r\nHet gaat mij er alleen om dat men niet te makkelijk moet denken dat men \"even een update\" kan regelen om een probleem met beveiligingssoftware op te lossen.\r\nNatuurlijk moet jij als klant met je klacht bij Ziggo terecht, ik maakte alleen duidelijk dat Ziggo niet degene is die het oplossen kan, die moeten er dus ook anderen voor aanspreken.\r\nMaar dat moeten ze dan wel z.s.m. doen want het is een service waar je als klant voor betaalt.\r\n\r\nDat Ziggo zich er met een Jantje van Leiden probeert af te maken herken ik wel van het vroeger @home maar niet van mijn ervaringen met Ziggo.\r\nDoch ervaringen wisselen, misschien als je die ervaring hebt, dat je beter kunt proberen via het [url]http://ziggo.gebruikers.eu[/url] forum (of via twitter) in contact te komen met het webcare team, die kunnen vaak meer dan de telefonische helpdesk en de ervaringen met dit team is uitstekend te noemen. Hierbij heb ik het over ervaringen van vele Ziggo klanten.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
[QUOTE=ttonie01;626804]Wonderlijk dat hier geen klachten staan over de news-server van Ziggo.\r\n\r\nOp het gebruikersforum ([url]http://ziggo-gebruikers.nl/forum/forumdisplay.php?f=146[/url]) staan tientallen klachten, en de commentaren op hun facebook-pagina liegen er ook niet om.\r\n\r\nIk heb het duurste abbonement en kan momenteel de newsserver eigenlijk al weken niet mer gebruiken - \r\n\r\nDe helpdesk geeft ook eerlijk dat er een probleem is maar kan geen enkele indicatie geven wanneer dit opgelost zou zijn.....[/QUOTE]\r\n\r\nWettelijk gezien mag je de betaling staken als een dienst niet geleverd wordt waar je voor betaald.\r\nDat zijn de verplichtingen van de levering die in het contract staat (lees de overeenkomst die je sloot van het abbonnement), net zoals jij verplicht bent te betalen voor een geleverde dienst waarmee jij akkoord ging, zo is de tegenpartij verplicht bij wet te leveren.\r\nNet zoals wanneer jij niet zou betalen de leverancier de levering van de dienst mag stoppen, mag jij wettelijk gezien de betaling stoppen als de dienst niet geleverd wordt.
Link naar reactie
In het door mij afgesloten en ondertekende contract met mijn zeer goede, goedkope en snelle provider staat:\n\n[QUOTE]******* garandeert echter niet een ononderbroken, storingvrij of foutloos gebruik of functioneren van de Dienst en aanvaardt terzake geen enkele aansprakelijkheid, tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen.[/QUOTE]\n\nEn verder: \n[QUOTE]Onderbrekingen, storingen of andere fouten in het functioneren van de Dienst van welke aard dan ook of een vermoeden daaromtrent kunnen door de Klant, per telefax, per post, per e-mail of middels een daartoe door ******* ingesteld telefoonnummer worden gemeld bij ********** op de door ******** aangegeven wijze. ****** [B]is niet verplicht naar aanleiding van hier bedoelde meldingen actie te ondernemen of de gemelde storingen, onderbrekingen of fouten te verhelpen.[/B][/QUOTE]\n\n\nKortom (en terecht) geen poot om op te staan. (vaak is het nl overmacht).\n\nEn ik moet zeggen. Ze doen hun uiterste best hier om storingen tot een minimum te beperken en ze zeer snel op te lossen. Ik heb zelfs op zondag een complete graafwerk ploeg in de straat gehad, om een door een buurman per ongeluk beschadigde kabel te vervangen (70 meter) \n\nNiek
Link naar reactie
@Niekie30: Contracten of liever gezegd Algemene Voorwaarden met dit soort teksten zijn voor zo\'n deel niet altijd ook daadwerkelijk juridisch rechtsgeldig.;)\r\nZeker niet als er reklame mee wordt gemaakt en je dus duidelijk betaald voor zo\'n dienst. Daar is ook al jurisprudentie over.\r\nDat blijkt ook wel, anders had Ziggo niet een aantal klagende abonnee\'s korting op hun abo gegeven vanwege het tijdens een langere periode slechte danwel geen werking van deze dienst.
Link naar reactie
[QUOTE=BlackTiger;629207]Dat blijkt ook wel, anders had Ziggo niet een aantal klagende abonnee\'s korting op hun abo gegeven vanwege het tijdens een langere periode slechte danwel geen werking van deze dienst.[/QUOTE]\r\n\r\nOok hier werd zonder meer korting toegepast, als er veel storingen waren vroeger. (Nu een ongestoorde ontvangst). \r\nHet gaat er ook niet om, wat ze in de praktijk doen. Het gaat erom hoe succesvol je rechtszaak zou zijn als je er één aanspant. \r\n\r\nKijk wat ze uit marketing oogpunt, of uit reclame oogpunt doen is een heel ander verhaal, als dat wat je rechten in deze zijn als het op de letter van de wet (contract) aankomt. Geen enkele provider wil negatieve publiciteit, dus vaak zijn ze veel coulanter. \r\n\r\nNiek
Link naar reactie
[quote]Het gaat er ook niet om, wat ze in de praktijk doen. Het gaat erom hoe succesvol je rechtszaak zou zijn als je er één aanspant.[/quote]\r\nSuccesvol, want ik schreef niet voor niets dat er al jurisprudentie over geweest was voor zover mij bekend. Ik zou er nog eens naar op zoek moeten. Volgens mij ging het toen om email.\r\n\r\nNet hetgeen wat uit marketing oogpunt gedaan wordt, is voor een rechter vaak aanleiding om van mening te zijn dat ze dit dus als onderdeel van het abonnement aanbieden, en dan ook de bijbehorende service moeten leveren, ongeacht wat in de AV staat.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...