Ga naar inhoud

e-mailadres aanmaken


Aanbevolen berichten

Windows Live Essentials\r\n\r\nBinnen dit kun jezelf kiezen welke programma\'s je nodig hebt en Mail is daar 1 van\r\n\r\nVia onderstaande link te downloaden\r\n\r\n[url]http://www.microsoft.com/nl-nl/download/details.aspx?id=3945[/url]\r\n\r\nProgramma sluit prima aan bij Windows 7.\r\n\r\nVerder zijn er natuurlijk nog veel meer mogelijkheden .\r\n\r\n\r\nBij Vista zat het mail programma ingebouwd , hier kun je dus zelf kiezen.
Link naar reactie
Ik gebruik al jaren [URL=\"http://www.mozilla.org/nl/thunderbird/\"]Mozilla Thunderbird[/URL] in combinatie met [URL=\"http://mozbackup.jasnapaka.com/\"]Mozbackup[/URL] en heb er nog mail op staan van 2006.\nVerder zou ik wel eerst de E-mail gegevens ingeven die je van de provider hebt gekregen, in dit geval dus Ziggo, [URL=\"https://www.ziggo.nl/#mijn-ziggo/mijn-email-instellingen/\"]het hoe en wat staat op je persoonlijke help pagina van Ziggo inclusief stappenplan[/URL] ,de gegevens staan in de brief die je ooit hebt gekregen van Ziggo.
Link naar reactie
Een emailprogramma (bijv. Windows Live Mail) gebruiken en daarin een account aanmaken van je Ziggo email gegevens. Nadeel is dat alle berichten worden opgeslagen op je computer en je dus niet online je email archief kunt raadplegen. \nWil je overal bij je email kunnen (heel handig voor scholieren/studenten) dan is Gmail inderdaad handig of Outlook Mail (niet te verwarren met Outlook uit Office, dit is het emailprogramma dat in de plaats is gekomen van Hotmail)\n[URL]http://www.microsoft.com/en-us/download/search.aspx?q=hotmail[/URL]\nBovenste 2 downloads, even kijken of je 32 of 64 bits moet hebben, dat is afhankelijk van je eigen systeem.
Link naar reactie
[QUOTE=reintje;623219]Een emailprogramma (bijv. Windows Live Mail) gebruiken en daarin een account aanmaken van je Ziggo email gegevens. Nadeel is dat alle berichten worden opgeslagen op je computer en je dus niet online je email archief kunt raadplegen. \r\nWil je overal bij je email kunnen (heel handig voor scholieren/studenten) dan is Gmail inderdaad handig of Outlook Mail (niet te verwarren met Outlook uit Office, dit is het emailprogramma dat in de plaats is gekomen van Hotmail)\r\n[/QUOTE]\r\n\r\nJe kunt ook bij Ziggo webmail bekijken \"online je email archief raadplegen\" en zelfs instellen hoelang het daar moet blijven staan net als overigens bij elke mij bekende provider, wat wel zo is je kunt bij Gmail en Hotmail méér en grotere mail kwijt dan op je ADSL provider account.
Link naar reactie
Dit vond ik overigens op de Ziggo site:\n\nGlasvezel niet beter dan kabel\n\nDe voordelen waarmee glasvezel wordt aangeprezen, zijn niet uniek ten opzichte van kabel. Dat is de belangrijkste conclusie van de Consumentenbond in haar Digitaalgids van oktober. De bond heeft de prestaties en claims van kabel, ADSL en glasvezel met elkaar vergeleken. Vooral tussen kabel en glasvezel is nauwelijks verschil aangetroffen. Zowel kabel als glasvezel zijn voorbereid op de toekomst.\nGlasvezel vs. kabel\n\nGlasvezel biedt de hoogste snelheden voor uploaden en downloaden, tot 1 Gbit/s. Ziggo kan de downloadsnelheid op haar netwerk ook opvoeren tot dat maximum. [COLOR=\"Red\"]De hogere uploadsnelheid bij glasvezel is een verschil met kabel, maar de gemiddelde consument heeft weinig behoefte aan een hoge uploadsnelheid, zo stelt de Consumentenbond vast.[/COLOR] \n-----------------------------------------------------------------------------------\nAls je Skype\'t met beeld dan is een hoge upload anders wel een must om er een beetje fatsoenlijk uit te zien in beeld kwa beweging, uit eigen ervaring.
Link naar reactie
[QUOTE=stroke33;623237]Gelijk kabel en glas:D maar wel provider en met [URL=\"https://webmail.ziggo.nl/iwc_static/c11n/allDomain/layout/login.html?lang=nl&02.01_121832&svcs=abs,mail,c11n\"]webmail[/URL]:D Oei geen glas alleen kabel sorry;)[/QUOTE]\n\nDe mail van Ziggo is niet bedoeld als webmail (staat ook op hun site) en heb ook al ervaren bij iemand die het als zodanig gebruikt (veel mails in de inbox houden daar) dat de interface maar tot 60% kan worden geladen en dan hopeloos vastloopt. Vervolgens kun je er dus ook niks verwijderen om dat laadprobleem op te lossen.
Link naar reactie
Lees eerst even het hele verhaal door.\n\nOke op de Windows 7 laptop ga je naar: [url]http://windows.microsoft.com/nl-BE/windows-live/essentials-home[/url]\nEn je download dat programma. (Windows live Essentials) \nLet op tijdens het installeren krijg je de vraag, of het in z\'n geheel of onderdelen moet worden geïnstalleerd. Kies voor \"Onderdelen zelf kiezen\" \nJe krijgt dan een scherm waar je van alles, wat je niet nodig hebt kunt uit vinken. \nZelf kies altijd alleen voor Mail en Messenger en vink de rest uit. (Dat houdt je laptop ook een beetje schoon.\n\nNa het downloaden kan je het programma gaan installeren. Als dat klaar is en je start WLMail op, krijg je een scherm om een account aan te maken bij @hotmail of @outlook (@outlook was vroeger @hotmail.) Als dat zo is klik dat weg.\n\nKan je wel zelf kiezen om een account aan te maken dan krijg je een schermpje waarin je je naam (die naam zien de mensen die een mailtje van je krijgen, dus vul gewoon de naam van je dochter in) Vervolgens moet je haar e-mailadres van Ziggo invullen. \n\nNu kan je ervoor kiezen om WLMail de server instellingen zelf op te laten zoeken. \nLukt dit, dan krijg je bij het opstarten van WLMail nog één keer de vraag om een wachtwoord (dat wachtwoord moet staan op de brief die van Ziggo is ontvangen) en ben je verder klaar.\n\nSlaagt WLMail er niet in om de server instelling zelf te vinden dan doen we dat even handmatig. Werk het wel dan ben je klaar.\n\nZo niet zelf email account aanmaken:\nJe gaat daartoe in het programma WLMail naar het blauwe blokje links bovenaan in het scherm. Kiest daaronder voor \"Opties\" en dan \"Emailaccounts\".\nKies in het nieuwe schermpje voor \"Toevoegen\" daarna \"emailaccount\". Vul de gevraagde gegevens in. Kies vervolgens met een vinkje om de server gegevens handmatig in te voeren. Er verschijnt een schermpje met als het goed is 4 tabbladen. (anders na invulling op volgende klikken.) \nOp de eerste kan je het email adres van Ziggo van je dochter invullen, het wachtwoord en de naam van je dochter weer invullen. \n[B]Op het 2e tabblad vul je bij server voor inkomende email (pop server) pop.ziggo.nl\nBij de server voor uitgaande email (SMTP server) vul je smtp.ziggo.nl in.[/B]\n\nVerder hoef je volgens mij niets aan te vinken. Je kunt alleen op het laatste tabblad nog vinkjes en aantal dagen invullen dat de mail op de server van Ziggo bewaard moet blijven. Kies niet een al te lange periode (geen 4 weken of zo) want dan kan je email bakje bij Ziggo vol lopen en kunnen, mensen geen mail meer sturen naar je dochter. Laat anders alles standaard staan (ik dacht op 5 dagen). \n\nHet geheel doe ik uit m\'n hoofd, dus er kan een schermpje ietsje anders zijn, maar de gegevens van de email servers zijn juist.\n\nDie moeten trouwens ook staan op de brief van Ziggo. \n\nNiek
Link naar reactie
  • 4 weken later...
Je hebt dus een email programma nodig (zoals Windows Live Mail, Outlook, Thunderbird), maar ook een email-account bij je eigen provider en/of bij een andere provider zoals Gmail. \r\nZelf ben ik heel tevreden over de combinatie Windows Live Mail met Gmail: ik krijg alles binnen op mijn eigen computer maar vanaf een andere computer kan ik via webmail (mail.google.com) al mijn oude mailtjes ook nog zien (en nieuwe versturen). Dat vind ik echt handig. Bij het starten van deze combinatie moet je dan bij Gmail kiezen voor imap. Niekie30 zal je dit vast wel verder kunnen uitleggen, en bovendien biedt Gmail ook hulp.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...