Ga naar inhoud

Windows kan niet update-service is niet actie


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo\r\n\r\nIk zit nu al een tijdje met het probleem dat windows niet kan updaten.\r\nHet is gelijktijdig gekomen met een probleem met avast, ik weet niet of het relevant is maar omdat het verdacht is zet ik het erbij.\r\n\r\nHet probleem met avast is dat als ik avast start ik een melding krijg van \"File system shield provider not found.\r\nOok geeft hij de melding dat ik windows update moet wijzigen, als ik dat automatisch laat doen geeft hij de melding \"Instellingen van windows update kunnen niet worden gewijzigd en als ik het handmatig doe krijg ik geen melding maar gebeurt er gewoon niets.\r\n\r\nHet windows kan niet updaten omdat de windows-update service niet actief is, is al een bekend probleem maar ik heb al heel wat dingen geprobeerd en geen oplossingen kunnen vinden.\r\n\r\nDe dingen die ik geprbeerd heb zijn,\r\n-Windows update activeren via services, maar windows update zou dan gestart moeten zijn maar hij staat niet in de lijst (is waarschijnlijk het probleem), en dus kan ik hem niet activeren.\r\n-Een windows fix tool, heeft het probleem wel gevonden maar heeft het niet kunnen oplossen.\r\n-Veel mensen zeggen ook dat het aan de tijd en datum kan liggen kan liggen mijn vader had het ook maar die klopt.\r\n-Ook zou het komen door het clonen van een schijf maar dat heb ik niet gedaan het was gewoon ineens.\r\n- het is ook een bekend probleem bij HP computers maar ik heb geen HP. Hij is zelf samengesteld door een winkel.\r\n-Mijn Windows is ook gewoon geactiveerd en legaal.\r\n- zeggen ze dat ik de Intel Drive utilty moet update, (heb geen idee wat het is maar als ik een scan van deze site [URL=\"http://www.intel.com/p/en_US/support/detect\"]http://www.intel.com/p/en_US/support/detect[/URL] doe heb ik alles uptodate.\r\nVoor de rest heb ik geen idee meer wat ik kan doen.\r\n\r\nMijn specs zijn (alhoewel ik betwijfel of deze echt nodig zijn):\r\nWindows 7\r\nintel core I5-2500\r\n8GB ram\r\nGeforce GTX 460\r\n\r\nBedankt Groet Robert
Link naar reactie
Als je de map \nC:\\Windows\\SoftwareDistribution\\ verwijdert )of herbenoemd\' is het probleem mogelijk opgelost. \n\nTer info: \nIn deze map wordt de informatie voor Windows/Microsoft Update opgeslagen, inclusief de gedownloade en inmiddels geïnstalleerde Windows-updates. Deze map kan vanwege het grote aantal essentiële en aanvullende updates in de loop van de tijd vrij omvangrijk worden. De map SoftwareDistribution kan niet zomaar worden verwijderd, daarvoor moet eerst de service Automatische updates worden gestopt. Klik hiervoor met rechts op de service in het onderdeel Windows Services en kies voor Stoppen. Na enkele seconden kan de map C:\\Windows\\SoftwareDistribution (inclusief inhoud) worden verwijderd, waarna de betreffende service weer kan worden opgestart. Nadat de service weer actief is gemaakt, wordt de betreffende map vanzelf opnieuw aangemaakt (de update-geschiedenis is hiermee ook verwijderd, maar dat is niet erg).Vervolgens kan via de webpagina voor Windows Update nog worden aangegeven dat ook de updates van andere Microsoft-producten moeten worden gedownload.\n\n\nNiek
Link naar reactie
AV en Windows Update tegelijk down vind ik wel verdacht.\n\nAls alles wat Niek voorstelt niet werkt zou ik aan malware denken. Doe dan wat goede scans op je systeem, zoals [url=http://www.malwarebytes.org/][U]MBAM[/U][/url], en plaats eventueel een [url=http://sourceforge.net/projects/hjt/][U]HijackThis[/U][/url] logje op het forum in de thread \'[I]Beveiliging[/I]\'.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...