Ga naar inhoud

32 64 bits


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hoi,\r\n\r\nIk heb nu een OEM Windows 7 32 bits\r\nZoals elders vermeld, ga ik er binnenkort een SSD inzetten.\r\nIk heb een MSI moederbord (ongeveer 4 jaar oud)\r\nE8500 processor\r\n4 GB intern geheugen\r\n9600GT videokaart.\r\n\r\nIs het zinvol om een nieuwe Windows OEM 64 bits te kopen?\r\nOf kan ik net zo goed de 32 bits erop zetten?\r\n\r\nWat is het voordeel om de 64 bits erop te zetten?
Link naar reactie
32 bit kan volgens mij maar iets van 3,5 of 3,7 GB werkgeheugen gebruiken.\n64 bit veel meer dus ook 8 of 16 GB of zoals hierbij 4GB\nVoor nu zal het niet zo veel verschil gaan maken, maar mocht je in de toekomst nieuwe geheugen plaatsen dan zou het makkelijker zijn als je al 64-bit hebt.\n\nMaar speciaal voor deze kleine vooruitgang van het werkgeheugen zou ik toch niet een nieuwe 64 bit windows aanschaffen. Zou ik persoonlijk niet de moeite waard vinden...
Link naar reactie
Een 32 bit versie kan maximaal 3.2 GB aan geheugen adresseren. \nBij een 64 bit versie is dit afhankelijk van de versie die je aanschaft:\nStarter: 8 GB\nHome Basic: 8 GB\nHome Premium: 16 GB\nProfessional: 192 GB\nEnterprise: 192 GB\nUltimate: 192 GB\n\nDaarbij speelt de maximale geheugen capaciteit van je moederbord natuurlijk mee. \nAls je MB max 8GB aan kan, dan is dat de max. \nMijn ervaring is wel, dat een 64 bit versie met 4GB mem, wat sneller is dan een 32 bit versie. Of dat nog eens 80 tot 100 euro waard is?\n\nJe kunt het ook eerst met je 32 bit versie proberen. Loopt dat lekker (en dat gaat het met een ssd) dan gewoon niet aanschaffen. \n\nNiek\n\nOeps: dubbel gelijk met Wembleyboy...
Link naar reactie
dan zou je denk ik een upgrade uit kunnen voeren, maar dan moet je een upgrade DVD kopen denk ik en niet een complete windows.\nOverigens is een schone installatie altijd beter.\n\nIk zou zelf ook vooraf de keuze maken en maar 1x Windows installeren op de SSD of daarna nog 1x eventueel de 64 bit Windows. Geen upgrade.\n\nIk zou alvast gaan uitzoeken hoeveel GB je moederbord aan kan en of je zelf eventueel geïnteresseerd bent in meer werkgeheugen plaatsen.\n(Niet zo duur meer tegenwoordig en het maakt je PC aanzienlijk sneller.(In samenwerking met een SSD schijf is 8GB fijner dan 4GB))\n\nEDIT: En dan blijft de vraag nog, mocht je meer geheugen willen eventueel in de toekomst, heb je dan nog het bedrag over voor 64 bit Windows...
Link naar reactie
Upgraden van 32 bit naar 64 bit kan niet. Daarvoor is altijd een schone installatie nodig.\n\nNu weet ik niet wat kater met de computer wil gaan doen, maar ik beschouw mezelf een meer geavanceerde gebruiker en krijg onder 32 bits Win7 de 3 GB werkgeheugen die ik heb nooit vol. Geheugengebruikt schommelt meestal tussen 1 en 2 GB, afhankelijk van wat ik doe.
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;620364]Upgraden van 32 bit naar 64 bit kan niet. Daarvoor is altijd een schone installatie nodig.\r\n\r\nNu weet ik niet wat kater met de computer wil gaan doen, maar ik beschouw mezelf een meer geavanceerde gebruiker en krijg onder 32 bits Win7 de 3 GB werkgeheugen die ik heb nooit vol. Geheugengebruikt schommelt meestal tussen 1 en 2 GB, afhankelijk van wat ik doe.[/QUOTE]\r\n\r\nWat ik er mee doe:\r\nGames, bijvoorbeeld Diablo 3\r\nFoto\'s o.a. boekjes maken\r\nInternet\r\nExcel / Word\r\nE-mail\r\nDus geen grote spannende dingen, die geheugen vreten.\r\n\r\nDus ik hou het op 32 bits, scheelt weer een 90 euro.\r\n\r\nMijn dank is groot.
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;620486]Vermoedelijk gaat alles vanzelf m.b.t. activatie. Zoniet dan bel je het gratis nummer van Microsoft (staat dan op je scherm) Je vult een heleboal cijfers is en hij is geactiveerd.\r\nHet is toch dezelfde pc waar de ssd in gaat?\r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nok bedankt.\r\nInderdaad het is dezelfde PC.\r\n\r\nEn dus installeren zonder andere HD\'s.\r\nAls ik daar de voeding vanaf haalt, is dat voldoende?\r\nEn na installatie de voeding pluggen er weer in.\r\n\r\nMijn dank is groot.
Link naar reactie
[QUOTE=kater;620490]ok bedankt.\r\nInderdaad het is dezelfde PC.\r\n\r\nEn dus installeren zonder andere HD\'s.\r\nAls ik daar de voeding vanaf haalt, is dat voldoende?\r\nEn na installatie de voeding pluggen er weer in.\r\n\r\nMijn dank is groot.[/QUOTE]\r\n\r\n\r\n\r\n Spanningplug [ stekker ] uit de voeding halen , en even op de startknop drukken..\r\n\r\n Dan kun je veilig aan je Computer werken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...