Ga naar inhoud

Android op netbook wik niet "booten"


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,\r\nIk heb de workshop van de FAQman (computeridee laatste nummer) uitgevoerd om Android op een oud (nou ja, 2009) netbook te zetten.\r\nOmdat ik geen externe cd/dvd speler/brander heb, heb ik een virtuele CD speler aangemaakt en daarop het bestand gezet van een Android versie, geschikt voor netbooks. Met het programma Lili USB creator heb ik een bootable USB-stick gemaakt en daarop de Android versie die op de virtuele CD staat. Verder de workshop gevolgd en Android op het netbook gezet. Ik heb daarbij alle oude partities verwijderd en de enige nieuwe geschikt gemaakt voor Linux. \r\nEr wordt bij de installatie steeds gevraagd of ik ook \"Grub\" wil installeren en dat ook gedaan. \r\nDaarmee zou het systeem moeten kunnen booten heb ik begrepen. \r\nHet lukt me echter niet om het netbook op te starten met Android. \r\nIk krijg na het opstarten steeds de melding:\"Non-system disk Pres any key to reboot\"\r\nAls ik dan op een toets druk krijg ik: \"Reboot and Select proper Boot device or insert Boot media in selected Boot device and press a key\" Als ik dan weer een toets indruk krijg ik weer de eerste melding etc. etc.\r\nAls ik het netbook opstart met de usb-stick er in krijg ik dezelfde melding maar als ik dan op de \"tabtoets\" druk kom ik in een scherm van de intallatie CD met de mogelijkheden om:\r\n\r\n1) Android-x86 without installation te laten lopen\r\n2) Vesa mode\r\n3) Debug mode\r\n4) installation installeren op de harddisk\r\n\r\nMaar ik heb Andriod al geinstalleerd en als ik de eerste optie neem kom ik op een geheel schone Android versie, waar alle eerdere instellingen weer zijn verdwenen.\r\nDat is natuurlijk niet mijn bedoeling. Ik wil kunnen opstarten en terechtkomen op de door mij ingestelde versie van Android.\r\nIk heb ongetwijfeld ergens iets fout gedaan maar heb geen idee wat. Het Bios staat goed ingesteld, dus daar ligt het niet aan. Ik weet te weinig van Linux om verder te zoeken/experimenteren.\r\n\r\nHeeft iemand een idee hoe het netbook normaal naar Android kan booten?\r\nBij voorbaat dank voor de hulp en/of het meedenken!\r\n\r\nKingLear
Link naar reactie
Hallo Niek,\r\n\r\nIk heb voor de zekerheid de bestaande partitie gewist en een nieuwe aangemaakt.\r\nBij de keuze voor primary of logical heb ik deze keer logical aangegeven, hoewel ik dacht dat dat niet de goede keuze was (gewoon om te proberen) en Android daarna opnieuw geinstalleerd, inclusief GRUB.\r\nEn geloof het of niet, het loopt nu als een zonnetje.\r\nAndroid start via GRUB netjes op van de harde schijf en de instellingen die ik aanbreng blijven gewoon in stand. \r\nIk moet kennelijk toch mijn kennis over het indelen van harde schijven weer eens opfrissen, want ik dacht dat een besturingssyteem op een primary (deel van een) partitie moest staan.\r\nHoewel ik me nog steeds afvraag hoe dit nu kan, profiteer ik er voorlopig van.\r\nNog bedankt voor het meedenken!\r\n\r\nGroet,\r\n\r\nKinglear
Link naar reactie
Thnx.... Ik doe er ook mn voordeel mee hoop ik, want ik ben zaterdag met hetzelfde probleem bezig geweest (Android op een oud laptopje proberen) maar wilde dat niet noemen, want dan krijg je weer een probleem binnen een ander probleem.\nIk ga het komende week ook zo eens proberen, met de \"logical\" partitie.\nIk weet vrij weinig van Linux, dus het is voor mij puur hobby.\n\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...