Ga naar inhoud

BSOD Error code


Anoniem2

Aanbevolen berichten

[QUOTE=ricky1;619804][B]Bug Check 0x3B: SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION[/B] : This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem.\n\n\n [url]http://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/hardware/ff558949(v=vs.85).aspx[/url][/QUOTE]\n\nOok na een schone installatie?\n\n/E\n\nLijkt me sterk
Link naar reactie
  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[QUOTE=bashoogers;619805]Ook na een schone installatie?\r\n\r\n/E\r\n\r\nLijkt me sterk[/QUOTE]\r\n\r\nMij ook. Met geheugenproblemen krijg je zo\'n beetje alle BSOD die mogelijk zijn. En na een schone installatie nog steeds het zelfde probleem duid op een hardware fout. Het is ook onwaarschijnlijk dat het aan driver interference ligt, aangezien alle drivers voor alle hardware meteen in een keer goed wordt geïnstalleerd.
Link naar reactie
Twee modules apart testen in het eerste slot, en met de goede (als die er is) Windows installeren, dan heb je meer zekerheid, maar dit lijkt mij al duidelijk in de memtest resultaten. \nWel lullig dat de falende adressen precies boven- en onder 2048 MB liggen. waardoor het blijkbaar allebei de modulen zijn. En dat is niet voor de hand liggend natuurlijk. Dan zou er ook een kans zijn dat er een ander defect is.\n\nWanneer heb je die module voor het eerst in dat andere slot geplaatst ?
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;619809]Twee modules apart testen in het eerste slot, en met de goede (als die er is) Windows installeren, dan heb je meer zekerheid, maar dit lijkt mij al duidelijk in de memtest resultaten. \r\nWel lullig dat de falende adressen precies boven- en onder 2048 MB liggen. waardoor het blijkbaar allebei de modulen zijn. En dat is niet voor de hand liggend natuurlijk. Dan zou er ook een kans zijn dat er een ander defect is.\r\n\r\nWanneer heb je die module voor het eerst in dat andere slot geplaatst ?[/QUOTE]\r\nNadat ik vóór de schone installatie ook een bluescreen kreeg. Inmiddels weer een memtest laten lopen en nu geeft ie het volgende aan bij Failing Adres: 2178.3MB\r\n\r\nTst: 8\r\nPass: 5\r\nCount chan: 1\r\n\r\nZegt dit iets?
Link naar reactie
Het zegt mij niet meer dan ik al wist, maar ik vind het inmiddels niet meer zo voor de hand liggen dat het geheugen zelf defect is, er zou ook iets met de voeding kunnen zijn omdat sommige fouten zich bij \'pass\' 2 of 5 of 7 voordoen, dus pas bij meerdere keren de test wel goed doorstaan te hebben.\r\n\r\nMaar levert het nou iets op als je er maar één gebruikt of test ? Dat is belangrijk om uit te vinden.
Link naar reactie
Die tweede erin geeft óók geen errors. In combinatie wel, maar de modules hebben al verschillende bankjes mogen betreden voor de test. Wellicht a.s dagen 3x2GB kopen: [url]http://www.salland.eu/product/232607/kingston-hyperx-triple-channel-6-gb-pc3-12800-1600-mhz-9-non-ecc-kit-of-3-khx1600c9d3k3-6gx.html[/url]\n\nNIEUWE BCCODE: 24 :-(
Link naar reactie
[QUOTE=bashoogers;619827]Die tweede erin geeft óók geen errors. In combinatie wel, maar de modules hebben al verschillende bankjes mogen betreden voor de test. Wellicht a.s dagen 3x2GB kopen: [url]http://www.salland.eu/product/232607/kingston-hyperx-triple-channel-6-gb-pc3-12800-1600-mhz-9-non-ecc-kit-of-3-khx1600c9d3k3-6gx.html[/url]\r\n\r\nNIEUWE BCCODE: 24 :-([/QUOTE]\r\n\r\nHeb je ze ook in verschillende geheugenslots op het moederbord geplaatst? Als alle twee de geheugenmodules in hetzelfde slot geen errors geven maar wel in een ander slot is je moederbord kapot en heeft het weinig zit nieuw geheugen te kopen.
Link naar reactie
[QUOTE=Jeroentje94;619888]Heb je ze ook in verschillende geheugenslots op het moederbord geplaatst? Als alle twee de geheugenmodules in hetzelfde slot geen errors geven maar wel in een ander slot is je moederbord kapot en heeft het weinig zit nieuw geheugen te kopen.[/QUOTE]\r\n\r\nHeb ze getest op verschillende bankjes maar dan geeft 1 geen error. Als ik er 2 doe dan wel. Alsof het elkaar tegenwerkt ofzo.
Link naar reactie
[QUOTE=bashoogers;619889]Heb ze getest op verschillende bankjes maar dan geeft 1 geen error. Als ik er 2 doe dan wel. Alsof het elkaar tegenwerkt ofzo.[/QUOTE]Zoiets had ik verwacht gezien de adressen waar de fout optreedt, namelijk net [I]boven[/I] en net [I]onder[/I] 2048 MB, en het lijkt mij niet aannemelijk dat zo maar twee modules op het zelfde moment kapot gaan.\n\nDaarom kwam ik met het idee dat ook de voeding defect kan zijn (maar het moederbord kan ook) want de voeding moet de spanning leveren (1,1 tot 2 Volt dacht ik), en dat werkt heel kritisch voor wat betreft het geheugen. Als die spanning te ver afwijkt dan faalt het geheugen, en eerder i.c.m. een andere module want twee modules trekken meer stroom dan één.\nHet zou ook een timing probleem kunnen zijn, maar daar weet ik niet genoeg van.\n\nVoor wat betreft de spanning voor het geheugen, als je een uitgebreide BIOS hebt dan is die ook in te stellen of af te lezen.\nHeb je het BIOS al eens op default gezet, nadat je de stekker van de PC er eerst even uit hebt gehaald, en de aan/uit schakelaar een flinke keer hebt ingedrukt ?\nOok het batterijtje er tegelijkertijd even uithalen kan best een idee zijn.\n\nHet zou goed zijn als je een andere voeding had om te proberen (hoeft geen zware te zijn, alleen voor de memtest86 met twee modules), dat is voorlopig een makkelijker stap dan een ander moederbord.
Link naar reactie
Een computervoeding (PSU) levert een aantal verschillende Voltages en Ampères, die vrij nauw luisteren. De Voltages zijn 12V, 5V en 3.3 V. De Amperes die de PSU levert op deze spanningrails zijn afhankelijk van het Wattage dat een voeding kan leveren. Als er bv maar een condensator of weerstand of spoel stuk is kan het Voltage op een van deze 3 spanningsbereiken zover afwijken dat de elektronica op het moederbord ook fouten kan gaan vertonen. Dit wil niet zeggen dat de PC dan niet meer functioneert, maar wel dat dat minder goed is. De PSU is dan wel degelijk defect, ondanks dat je PC gewoon lijkt te werken, met hier en daar dus een BSOD als gevolg.
Link naar reactie
Dank je Anacho, zo wilde ik het wel zeggen maar ach... zag door de warmte de puf niet meer :D\n\nHet is niet gezegd dat dat het is, het is een logische stap in het vinden van het probleem.\n\n(Overigens wordt de voedingsspanning voor de RAM modules op het moederbord nogmaals apart omlaag gebracht vanuit waarschijnlijk een 5 Volt rail)\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...