Ga naar inhoud

BSOD Error code


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo,\n\nSinds kort ben ik geschokt door een onverwachte restart van mijn Gaming Systeem... jawel; de BSOD. Ik zat even te twijfelen of mijn PC nog wel aan zou gaan, maar dat was in ieder geval geen probleem. Nu heb ik op Internet rond gekeken en gezocht op de BCCode 3b, echter levert dit zeer weinig oplossingen op. Ik ben al een tijdje een ComputerIdee lezer en wist dat ze een forum hadden, dus dan post ik hier hier even. \n\nIk heb vanaf zaterdag de BSOD al mogen zien, met diverse codes. Ik heb geprobeerd mijn systeem volledig opnieuw te installeren (Windows 7 opnieuw) maar dit baat geen resultaat. De 3b code is voor mij nieuw na de installatie van een schone Windows. Er zitten totaal 7 Casefans in de computer dus het feit dat het een warmte probleem is, is het waarschijnlijk niet. Ik hoop dat het zsm opgelost kan worden, dan kan ik de BSOD op vakantie sturen naar Verweggistan.\n\nMvg,\nBas Hoogers\n\nFoto\'s van memtest86 hieronder als afbeelding!\n[url]http://i46.tinypic.com/17d5qt.jpg[/url]\n[url]http://i50.tinypic.com/2ugcp6u.jpg[/url]\n\n--WhoCrashed resultaat--\n\nOn Sun 12-8-2012 22:26:09 GMT your computer crashed\ncrash dump file: C:\\Windows\\Minidump\\081312-33072-01.dmp\nThis was probably caused by the following module: ntoskrnl.exe (nt+0x70040) \nBugcheck code: 0x3B (0xC0000005, 0xFFFFF80002ACE170, 0xFFFFF88002974FA0, 0x0)\nError: SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION\nfile path: C:\\Windows\\system32\\ntoskrnl.exe\nproduct: Microsoft® Windows® Operating System\ncompany: Microsoft Corporation\ndescription: NT Kernel & System\nBug check description: This indicates that an exception happened while executing a routine that transitions from non-privileged code to privileged code. \nThis appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem. \nThe crash took place in the Windows kernel. Possibly this problem is caused by another driver which cannot be identified at this time. \n\n\nOn Sun 12-8-2012 22:26:09 GMT your computer crashed\ncrash dump file: C:\\Windows\\memory.dmp\nThis was probably caused by the following module: ntkrnlmp.exe (nt!KeBugCheckEx+0x0) \nBugcheck code: 0x3B (0xC0000005, 0xFFFFF80002ACE170, 0xFFFFF88002974FA0, 0x0)\nError: SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION\nBug check description: This indicates that an exception happened while executing a routine that transitions from non-privileged code to privileged code. \nThis appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem. \nThe crash took place in the Windows kernel. Possibly this problem is caused by another driver which cannot be identified at this time.
Link naar reactie
  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[url]http://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/hardware/ff558949%28v=vs.85%29.aspx[/url]\n\"\nCause\n\nThis error has been linked to excessive paged pool usage and may occur due to user-mode graphics drivers crossing over and passing bad data to the kernel code.\"\n\nDownload [URL=\"http://majorgeeks.com/downloadget.php?id=5896&file=15&evp=1c9834610af5c8ae2ef2f0b5a5f5d7e0\"]dit[/URL] programma en laat het draaien op de aanbevolen instellingen. Dit programma test je videokaart geheugen op errors. Ook kan je de ingebouwde \'Windows Memory Diagnostic\' laten draaien om je werkgeheugen te testen, al testen veel mensen liever met [URL=\"http://www.memtest.org/download/4.20/memtest86+-4.20.iso.zip\"]Memtest86+[/URL]. Als je het vanaf een USB wilt laten draaien neem dan [URL=\"http://www.memtest.org/download/4.20/memtest86+-4.20.usb.installer.zip\"]dit[/URL] programma van dezelfde maker mee.
Link naar reactie
Ik zal je over 2 uur het resultaat doorgeven van Video Memory stress test. Tot nu toe geen errors gevonden bij \"Walking zero bit\"\n\nOverigens heb ik 4 ram sloten op mijn moederbord, de blauwe en de zwarte (asus). Nu heb ik het ram in het zwarte slot geplaatst in een blauwe. Had ooit ergens gelezen dat dit meer resultaat zou hebben aangezien dan al het ram wordt gebruikt. Misschien was dan de zwarte kapot, en dan heb ik geluk. Ik zal die memtest over 1:50:00 doen aangezien die test zo lang duurt =(
Link naar reactie
[QUOTE=bashoogers;619736]Ik zal je over 2 uur het resultaat doorgeven van Video Memory stress test. Tot nu toe geen errors gevonden bij \"Walking zero bit\"\n\nOverigens heb ik 4 ram sloten op mijn moederbord, de blauwe en de zwarte (asus). Nu heb ik het ram in het zwarte slot geplaatst in een blauwe. Had ooit ergens gelezen dat dit meer resultaat zou hebben aangezien dan al het ram wordt gebruikt. Misschien was dan de zwarte kapot, en dan heb ik geluk. Ik zal die memtest over 1:50:00 doen aangezien die test zo lang duurt =([/QUOTE]\n\nWat je waarschijnlijk bedoeld is \'Dual Channel\'. Het is niet zo dat je dan meer geheugen hebt, het is zo dat het individueel tegelijkertijd kan worden gebruikt en überhaupt tegelijkertijd samenwerkend kan worden gebruikt, de snelheid verhogend. In het algemeen is de bandbreedte verdubbeld van 64bit naar 128bit.\nIn de handleiding van het moederbord staat hoe je het moet plaatsen voor optimale benutting.\nMemtest duurt inderdaad wel even, maar neem de tijd.
Link naar reactie
Je kan Memtest in principe elk moment onderbreken zonder schadelijke gevolgen, het blijft draaien zolang je het zelf niet onderbreekt\n\nMaar is ook het beste om Memtest 86 minstens een uur of 8-12 te laten draaien (een hele nacht dus, ga lekker slapen intussen:)) voor het beste resultaat. Het precieze waarom heeft \'erikdenhouter\' eens goed beschreven, herinner ik mij, ik kan alleen de betreffende post niet zo gauw vinden, maar erik misschien wel.
Link naar reactie
[QUOTE=bashoogers;619763]Dan is nog de vraag; ligt het wel of niet aan het RAM geheugen.[/QUOTE]Daarom is het dus belangrijk dat je Memtest de tijd geeft om een aantal keer de routine te doorlopen en dat doe je dus het best door \'m gewoon een nacht door te laten gaan. Zijn er dan geen fouten, dan zal er hoogst waarschijnlijk niets mis zijn met het RAM. Meten is Weten!
Link naar reactie
[QUOTE=bashoogers;619736]...Overigens heb ik 4 ram sloten op mijn moederbord, [B]de blauwe en de zwart[/B]e (asus). Nu heb ik het ram i[B]n het zwarte slot geplaatst in een blauwe[/B].\n[/QUOTE]\nDit is tegenstrijdig, en nogal onbegrijpelijk.\nHoeveel modules heb je ?\n* Als je er 2 hebt, kijk dan naar het eerste slot op je moederbord (staat er naast geprint).\nDoe daar een module in, en doe de tweede in het slot met [I]dezelfde[/I] kleur.\n* Mocht je 4 modules hebben (2x 2 verschillenden) doe dan dezelfde modules in sloten van dezelfde kleur.\n\nAls je twee modules hebt, en één in een blauw slot, en één in een zwart slot hebt gestopt, kan dat misschien je probleem zijn.\nOf een module is defect geraakt ?\n\n[QUOTE=bashoogers;619743]....Ik zie wel aan de onderkant van de test 9 \"codes??\" in het rood. Geen idee wat dat betekend maar het ziet er niet goed uit.[/QUOTE]\nIk denk dat dit al fouten aangeeft.\n[QUOTE=bashoogers;619722]\n\nIk heb vanaf zaterdag de [B]BSOD[/B] al mogen zien, [B]met diverse codes[/B]. Ik heb geprobeerd mijn systeem volledig opnieuw te installeren (Windows 7 opnieuw) maar dit baat geen resultaat. [B]De 3b code is voor mij nieuw na de installatie van een schone Windows[/B].[/QUOTE]\nDit duidt ook al met steeds grotere zekerheid op een geheugenprobleem. Windows installeren met slecht functionerend geheugen kan nieuwe errors veroorzaken naast wat er al aan gevarieerde codes was.\n\nWanneer heb je die modules veranderd ? Zie dat de temperatuurstijging van deze week een verschuiving van de eigenschappen van zo\'n module kan veroorzaken.\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR]
Link naar reactie
@Erik\n\nEr zitten nu 2 modules in de blauwe, dit heb ik geprobeerd na de 3b error maar dat gaf geen resultaat. Ik heb verder geen temeratuurveranderingen gemerkt, heb Speccy altijd aanstaan. Ik ga a.s dagen wellicht nieuwe modules kopen, waarschijnlijk 2x2GB, van Crosair. Crash report van WhoCrashed toegevoegd. Laat dit dan aub de oplossing zijn :/\n\n--WhoCrashed resultaat--\n\nOn Sun 12-8-2012 22:26:09 GMT your computer crashed\ncrash dump file: C:\\Windows\\Minidump\\081312-33072-01.dmp\nThis was probably caused by the following module: ntoskrnl.exe (nt+0x70040) \nBugcheck code: 0x3B (0xC0000005, 0xFFFFF80002ACE170, 0xFFFFF88002974FA0, 0x0)\nError: SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION\n[B]file path: C:\\Windows\\system32\\ntoskrnl.exe\nproduct: Microsoft® Windows® Operating System\ncompany: Microsoft Corporation\ndescription: NT Kernel & System[/B]\nBug check description: This indicates that an exception happened while executing a routine that transitions from non-privileged code to privileged code. \nThis appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem. \nThe crash took place in the Windows kernel. Possibly this problem is caused by another driver which cannot be identified at this time. \n\n\nOn Sun 12-8-2012 22:26:09 GMT your computer crashed\ncrash dump file: C:\\Windows\\memory.dmp\n[B]This was probably caused by the following module: ntkrnlmp.exe (nt!KeBugCheckEx+0x0) \nBugcheck code: 0x3B (0xC0000005, 0xFFFFF80002ACE170, 0xFFFFF88002974FA0, 0x0)\nError: SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION[/B]\nBug check description: This indicates that an exception happened while executing a routine that transitions from non-privileged code to privileged code. \nThis appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem. \nThe crash took place in the Windows kernel. Possibly this problem is caused by another driver which cannot be identified at this time.
Link naar reactie
Alles in het rood is een fout, je zou de test moeten uitvoeren met maar 1 van de geheugenmodules tegelijk. Dan kan je i.i.g. vaststellen of er 1 module van de 2 stuk is, of toch allebei. Maar aangezien je het had over nieuw geheugen aanschaffen, lijkt mij dat de beste oplossing, koop dan een \'Dual Channel kit\' van het geheugen dat jouw moederbord ondersteund.
Link naar reactie
[QUOTE=Anacho;619796]Alles in het rood is een fout, je zou de test moeten uitvoeren met maar 1 van de geheugenmodules tegelijk. Dan kan je i.i.g. vaststellen of er 1 module van de 2 stuk is, of toch allebei. Maar aangezien je het had over nieuw geheugen aanschaffen, lijkt mij dat de beste oplossing, koop dan een \'Dual Channel kit\' van het geheugen dat jouw moederbord ondersteund.[/QUOTE]\r\n\r\nMet dat laatste bedoel je toch qua DDR3 etc? Ik ga de test eens doen met 1 module ja. Kunnen ze direct de prullenbak in waarschijnlijk.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...