Ga naar inhoud

Opstarttijd verkorten


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Nu eens geen vraag maar een oplossing:\r\n\r\nNa verloop van tijd was de opstarttijd van mijn laptop opgelopen tot bijna 5 minuten.\r\nNa enig zoekwerk kwam ik bij een berichtje van NIEKIE30 :\r\n\r\n\"Kijk eens met \" msconfig\" op de regel \"programma\'s en bestanden zoeken\" net boven de start knop. Vink bij het derde tabblad van het schermpje wat je krijgt even aan dat je Microsoft services \" wilt verbergen en kijk wat je overhoud op het 3e en 4e tabblad. In principe kan je dat allemaal uitvinken op je antivirus programma na. Dan zullen een aantal dingen misschien even niet werken, maar die kan je later weer aanvinken. \r\nKijk of het met (bijna alles uitgevink) wel sneller gaat.\r\n\r\nNiek \"\r\n\r\nNa uitschakelen van alle services, op die van het antivirus programma na, en (tot nu toe) 2/3 van de programma\'s bij opstarten (ik doe het voorzichtig aan) duurt het opstarten minder dan 2 minuten.\r\n\r\nDus duurt het opstarten erg lang probeer deze oplossing eens, ik ben er erg blij mee.\r\n\r\nMet vriendelijke groet,\r\n\r\nJos
Link naar reactie
[QUOTE=couch_potato;619132]Lukraak uitschakelen van programma\'s en services is wel een kamikaze actie. Diverse - mogelijk noodzakelijke - onderdelen van windows zullen dan niet meer werken. Maar als dat je die tien, twintig seconden tijdwinst waard is...[/QUOTE]\n\nEr staat dat je eerst de Microsoft services moet verbergen, die blijven dan dus onaangetast.\n\n*Botsing met jola.
Link naar reactie
Als een laptop langer gebruikt wordt, worden steeds meer programma\'s geïnstalleerd, waarvan delen (onnodig) mee opstarten. Dit kost tijd en werk geheugen. Dat is een beetje de basis van dit verhaal. \nDoor die uit te schakelen kan de opstart verkort worden. \nAls je de programma\'s dan daarna gebruikt, duurt de opstart van die programma\'s soms een fractie langer, maar dat merk je amper.\nEn thnx Jos.:-)\n\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...