Ga naar inhoud

Doordraaien van startprogramma


Aanbevolen berichten

Hallo forumleden,\r\nIk hoop dat jullie het volgende mysterie kunnen oplossen.\r\nIk heb de harde schijf van mijn XP-Home in twee partities verdeeld, respect in C- en D die ik afzonderlijk kan gebruiken, en dus ook appart moet opstarten.\r\nTerwiijl C met de minste capaciteit en te benutten ruimte dat probleemloos doet, is D ineens bij het opstarten gaan doordraaien. \r\nHet vreemde daaraan is, dat na het hele opstartprogramma, er een paar seconden een A7V8X. Vsus beeld verschijnt, waarna het doordraaien begint.\r\nOpmerkelijk is, dat dit vreemde beeld niet verschijnt bij het opstarten van de C-partitie.\r\nZodat ik de indruk heb gekregen dat dit de oorzaak is van het doordraaien.\r\nVia het herstelpunt van een week geleden verschijnt dat vreemde beeld maar een seconde, en start de computer wel een keer op.\r\nBij de volgende opstartpoging verschijnt dat echter weer enige seconden, en begint het doordraaien opnieuw.\r\nWie kan mijn helpen? bij voorbaat mijn dank.
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;617955]Wat is \"doordraaien\"? Ik ken dat alleen uit de voedselindustrie, maar dat zul je hier niet bedoelen.[/QUOTE]\r\n\r\nHallo FooBar,\r\nDaarmee bedoel ik dat inplaats van de opstart te voltooien, het programma zich - na aandiening van het A7V8X/Vsus beeld - eindeloos gaat herhalen. Komt dus niet aan de volledige opstart toe.\r\n\r\nvast bedankt voor je vlotte reactie, Weetgraag\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n.
Link naar reactie
Kies bij de xp die op D: staat de systeemherstel van een week terug en doe direct een schijfcontrole door die partitie met rechts aan te klikken dan > Eigenschappen. Tabblad Extra en dan \"controleren\". Dan krijg je een melding dat zoiets niet kan en dat je opnieuw moet opstarten. Kies bij die opstart weer voor D: en laat de controle zijn werk doen. \nLees nadien het resultaat in de logboeken van Windows uit en post dat even hier als je wilt.\n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;617995]Kies bij de xp die op D: staat de systeemherstel van een week terug en doe direct een schijfcontrole door die partitie met rechts aan te klikken dan > Eigenschappen. Tabblad Extra en dan \"controleren\". Dan krijg je een melding dat zoiets niet kan en dat je opnieuw moet opstarten. Kies bij die opstart weer voor D: en laat de controle zijn werk doen. \r\nLees nadien het resultaat in de logboeken van Windows uit en post dat even hier als je wilt.\r\nNiek[/QUOTE]\r\nHallo Obelix71 en Niekie30;617995,\r\nHartstikke bedankt voor jullie reacties,\r\nHet is inderdaad de software van het moederbord.\r\nNiekie bracht me op het idee om - ondanks dat de C-partitie goed functioneerde - ook het systeemherstelpunt van een week geleden aan te spreken.\r\nToen zich dat herstelproces had voltrokken, bleek ook de D-partitie hersteld te zijn..\r\nEn werd te kennen gegeven \"uw computer is van een ernstige fout hersteld\".\r\nAldus van harte bedankt voor jullie advies , Weetgraag.
Link naar reactie
Die fout werd ergens door veroorzaakt.\nKlik met rechts op \"Deze Computer\" en kies \"Beheren\" \nIn het volgende scherm zie je o.a. de logboeken staan.\nZoek logboek \"Windows toepassingen\" en klik daar op.\nNa even wachten zie je de meldingen.\nZoek op het tijdstip van beëindiging schijfcontrole, naar een melding genaamd \"Winlogon\" en dubbel klik daarop. \nDan lees je het resultaat van de schijfcontrole. Dat mag je hier posten als je wilt.\n\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...