Ga naar inhoud

Toetsenbordprobleem: "" en ^^


Aanbevolen berichten

Waar dit aan ligt weet ik niet, maar ik verwacht dat het een instelling in Windows is.\r\nAls ik Shift en 6 indruk, dan krijg ik het volgende ^^\r\nHet teken verschijnt dus dubbel als je maar 1x drukt, en je hebt geen mogelijkheid meer om ô enz. te typen.\r\nIets soortgelijks gebeurt met het enkele aanhalingsteken zonder shift \'\' en met shift \"\"\r\nHeeft iemand een idee hoe dit komt, en hoe ik het weer goed kan maken?\r\nIk heb een screenshot van de toetsenbordinstelling bijgevoegd.\r\nAlvast bedankt!\r\n\r\nEdit: screenshot was erg verkleind, hier zie je het beter: [url]http://i48.tinypic.com/j14sg3.png[/url]
Link naar reactie
Wanneer (aanhalings-)tekens dubbel verschijnen, terwijl je ze slechts 1 x hebt getypt, kan dat wijzen op de aanwezigheid van malware, bijvoorbeeld een keylogger.\r\nMijn advies: download en installeer de gratis versie van MBAM (Malwarebytes Anti-Malware), laat een scan uitvoeren en zorg ervoor dat alles wat gevonden wordt, ook verwijderd wordt door MBAM.\r\nMBAM is hier te downloaden: [url]http://www.malwarebytes.org/products/malwarebytes_free[/url].\r\nEen zeer uitgebreide handleiding over de installatie en het gebruik van MBAM vind je hier: [url]http://www.nationaalcomputerforum.nl/showthread.php?t=40142[/url]
Link naar reactie
Werd er inderdaad een keylogger aangetroffen door MBAM?\n\nAls je de namen van de malware niet meer weet, kun je die terughalen: open MBAM. Klik in de menubalk van dat programma op het tabblad \"Logbestanden\". Waarschijnlijk heb jij nog maar één logbestand, wanneer je MBAM net geïnstalleerd hebt.\nDubbelklik op de naam van dat log; dan wordt het geopend in Kladblok.\nAls je wilt, dan kun je de inhoud van dat logbestand selecteren (Ctrl+A), kopiëren (Ctrl+C) en daarna plakken (Ctrl+V) in een nieuwe reactie.\nAls het werkelijk om een keylogger gaat, dan moet je ervan uit gaan dat er gegevens doorgestuurd zijn...\nDat betekent dus dat je alle wachtwoorden moet gaan wijzigen voor social media (LinkedIn; Facebook e.d.), je e-mailprogramma, forums en voor alle webwinkels waar je wel eens wat gekocht hebt. Natuurlijk ook voor internetbankieren wanneer je daarvoor een vast wachtwoord nodig hebt. Check ook de afschrijvingen op je bankrekening wanneer je de laatste tijd gebankierd hebt via internet. Vervelend allemaal, maar zekerheid gaat voor alles.
Link naar reactie
Eerst een snelle scan uitgevoerd en Spyware.Zbot.Gen laten verwijderen, toen was het probleem opgelost.\r\n\r\nLater werden er met een volledige scan nog een paar gevonden:\r\nMalware.Packer.Gen\r\nRiskWare.Tool.HCK\r\nJoke.Xmas\r\nTrojan.Dropper.PGen\r\nRiskWare.Tool.CK\r\n\r\nVreemd trouwens, want de Windows antivirus staat gewoon aan!
Link naar reactie
\"Trojan-Spy.Win32.Zbot.gen (fs) is a generalized description of a password-stealing Trojan horse program with many versions.\"\r\nEn \"A trojan that secretly installs spy programs, such as keyloggers.\"\r\n\r\nDus ja, de kans is groot dat er wachtwoorden gestolen zijn.\r\n\r\nJe schrijft dat je het vreemd vindt dat er malware op je pc is gekomen, terwijl de Windows antivirus aan staat. Bedoel je daarmee MSE (= Microsoft Security Essentials)? Deze antivirus software is de laatste tijd niet zo goed meer. Nogal wat malware wordt niet herkend/tegengehouden door MSE. \r\nEr zijn verschillende websites waar je vergelijkende tests van antivirus software kunt bekijken. In een test van maart 2012 door AV-comparatives blijkt Microsoft Security Essentials het slechtst te scoren van alle onderzochte producten: [url]http://www.av-comparatives.org/images/docs/avc_fdt_201203_en.pdf[/url] (kijk op blz 6)\r\nAan de andere kant sloeg MSE weer het minst vaak vals alarm, maar ik heb eigenlijk nog liever dat een antivirus programma een keer vals alarm slaat, dan dat er narigheid wordt doorgelaten!
Link naar reactie
Dat moet je niet te hard zeggen, er bestaat wel degelijk malware die zich zonder actie van jouw kant zich in je PC kan nestelen, een zgn \'Drive-by virus\' ed. Hiervoor hoef je alleen maar even op de site te komen. Besmette sites zijn juist vaak die van gerenommeerde en veel bezochte bedrijven en aangezien geen enkele scanner 100% safe is, zou je dus zomaar een koutje te pakken kunnen hebben.
Link naar reactie
[QUOTE=JPW;617738]Eerst een snelle scan uitgevoerd en Spyware.Zbot.Gen laten verwijderen, toen was het probleem opgelost.\r\n\r\nLater werden er met een volledige scan nog een paar gevonden:\r\nMalware.Packer.Gen\r\nRiskWare.Tool.HCK\r\nJoke.Xmas\r\nTrojan.Dropper.PGen\r\nRiskWare.Tool.CK\r\n\r\nVreemd trouwens, want de Windows antivirus staat gewoon aan![/QUOTE]\r\n...........\r\nMSE indien gebruikt wat strakker instellen , bij instellingen.\r\n\r\n [ATTACH]17025[/ATTACH]
Link naar reactie
Ik kom op veel gerenommeerde sites binnenlands en buitenlands, maar ook op zeer schimmige sites uit binnen buitenland en download torrent\'s en van nieuws servers en pak soms wel eens een verkeerd bestand maar dat word altijd door AVG, MBam of SUPERAntiSpyware opgepakt en dan heb ik Windows helemaal openstaan, omdat ik vind dat ik anders beperkt word in mijn surf gedrag, maar ik moet wel erbij vertellen dat ik al een hele poos IPFuck als addon in Firefox lopen wat betekend dat ik steeds random via een andere Proxy draai.\n\nMaar er zullen \"Drive-by virussen\" proberen op mijn PC proberen te komen, die dan onopgemerkt worden veiliggesteld door een van de virus/mallware scanners.
Link naar reactie
@FooBar, porrelaar en Anacho: bedankt voor jullie hulp!\r\nHet toetsenbord werkt weer vlekkeloos :-)\r\nVerder heb ik inmiddels Microsoft Security verwijderd en weer Avast geïnstalleerd, zoals ik vroeger ook had.\r\nAvast staat nu aan, samen met Malwarebytes, dus ik hoop in de toekomst beter beschermd te zijn.
Link naar reactie
[QUOTE=stroke33;617817]Download en installeer ook [URL=\"http://www.superantispyware.com/download.html/\"]SUPERAntiSpyware[/URL] want ook Malwarebytes laat steekjes vallen.[/QUOTE]\nZou ik dus niet doen, niet dat MBAM onfeilbaar zou zijn, maar gewoon omdat meerdere malwarescanners tegelijk geïnstaleerd elkaar kunnen tegen werken. De gesuggereerde scanner gebruik je dan dus alleen als je een vermoeden hebt dat je een infectie hebt en MBAM deze niet lijkt te verhelpen. Je kan \'m natuurlijk wel alvast downloaden en opslaan in een map waar je \'m makkelijk terugvindt, zodat \'ie binnen handbereik is als de nood aan de man komt. Installeren doe je dus pas als je \'m nodig hebt. Dit kan trouwens ook gelden voor MBAM, zeker als je al een realtimescanner hebt draaien.
Link naar reactie
@ Anacho, er is geen enkel probleem, wanneer je kiest voor de [U]gratis[/U] (free) versies van MBAM en SUPERAntiSpyware. Die draaien niet continu, maar enkel op aanvraag (on demand). Ze zitten elkaar dan ook niet in de weg.\r\nWanneer ik een programma download van internet, dan sla ik dat op op mijn bureaublad. Alvorens het programma te installeren, klik op het .exe bestand met de rechtermuisknop en laat ik het scannen door MBAM en mijn virusscanner (in mijn geval is dat Avast 7 Free). Pas als die niets vinden, ga ik over tot installatie.\r\nDaarnaast laat ik MBAM en Avast circa 1 x per week (soms per 2 weken, ja, ook ik ben soms wat laks) een snelle scan uitvoeren van de gehele C: schijf. Het kan immers altijd zo zijn dat er malware door de mazen is geglipt, omdat Avast, MBAM en SUPERantiSpyware op dat moment nog niet op de hoogte waren van de malware, en dat de definitie voor die malware in een latere update wel is opgenomen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...