Ga naar inhoud

Herinstallatie Windows vista


Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nIk heb gisteren een nieuwe SSD (Crucial M4) geinstalleerd, heb al mijn bestanden van mijn oude primare harde schijf naar mijn data schijf gekopieerd, en wilde de volgende procedure uitvoeren:\r\n\r\n-Booten met linux en mijn huidige primaire schijf formatteren. (Dit gaat in mijn ervaring altijd een stuk soepeler).\r\n-Booten vanaf de HP restore CD (waar ik er 3 van heb), en windows opnieuw installeren op mijn Crucial M4\r\n-Booten vanaf de installatie op de M4 en alles installeren enz.\r\n\r\nIn het verleden weet ik zeker dat ik een windows herinstallatie (Dus niet de \"fabrieksherstel van HP, een echte verse installatie van Windows!) heb kunnen doen met die 3 boot CD\'s. Nu heb ik dus mijn schijf geformatteerd maar heb ik geen idee hoe ik in het windows bootmenu terecht kom! Ik kom altijd op die irritante HP utility uit, en die laat me alleen op mijn oude primare schijf opnieuw installeren!\r\n\r\nWeet iemand hoe ik dit op kan lossen? Ik heb gewoon een geldige OEM productcode, als ik ergens een Vista home premium 64-bit DVD vandaan tover, (downloaden waarschijnlijk), kan ik dan gewoon herinstalleren met deze? Zo ja, kan iemand me legaal links geven waar ik deze dan vandaan kan halen? \r\nOf weet iemand anders de manier die ik ooit gebruikt heb om te herinstalleren vanaf mijn recovery CD\'s. Hierin kreeg ik dus gewoon het windows menu (waarin de bestanden 1 voor 1 ingeladen worden, iedereen kent het waarschijnlijk wel). Het was in mijn ervaring hetzelfde als een gewone Windows CD.\r\n\r\nAlvast hartelijk dank voor eventuele reacties!\r\n\r\nMvg,\r\nBanaan
Link naar reactie
Koppel sowieso je oude hd\'s af en sluit de ssd aan op de eerste sata poort. Stel in je bios de sata in op AHCI en start op vanaf de dvd van Vista. \nJe kunt zo\'n dvd gewoon lenen van iemand die hem in bezit heeft. je moet alleen je eigen serial invoeren vanaf de sticker op de pc kast. \nBij Vista moet je soms na 3 maanden nogmaals activeren, omdat ze dan door hebben, dat je iets hebt gewijzigd in de pc. Soms moet je gelijk al telefonisch activeren, maar dat gaat altijd perfect.\n\nMogelijk ben je één van de vorige keren (per ongeluk) niet vanaf de eerste DVD geboot. Waarbij ik er even vanuit ga dat bijv. op de eerste dvd alle tools van hp zouden kunnen staan en op de 2e dvd Vista. Op de derde dvd zouden dan de drivers voor de hardware kunnen staan? \n\nmaar het simpelst is een Vista dvd lenen. \n\nVerder kan je na de installatievan Vista en drivers voor de hardware, je oude schijf weer aansluiten en daar Windows van verwijderen en hem opschonen.\n\nEnne formatteren via Linux is totaal overbodig. Vista kan dat ook voor de installatie bij de schijfopties. \n\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...