Ga naar inhoud

Trillende scherm


Aanbevolen berichten

Trillende beeld\r\n\r\nSinds kort gebeurd dit; het beeld begint hevig te trillen en de Pc valt volledig uit. Soms verschijnt een blauw scherm ; Om schade te voorkomen wordt uw computer uit gechakeld. Er is een Hardware of Software verkeerd geinstalleerd .Herstart de computer.Ik heb helemaal geen nieuw programma geinstalleerd. Dit fenomeen treed willekeurig op.Ik heb met MALware Bytes / Avira scanner en Spybot gescand maar niets gevonden,ook heb ik de laatste Windows updates geinstall. en de PakardBell (Pc) updates geinstall.\r\nVoor mij een groot raadsel. Wie helpt ???\r\n Ricardo 38
Link naar reactie
Oververhitting zal de oorzaak zijn, dit is begonnen met de paar warme dagen die wij net hebben gehad schat ik.\nDe videokaart in de Packard Bell zit op een rot plaats met de koelplaat/Fan tegen de bodem met gaatje.\n\nMaak de Computer aan de binnenkant schoon met perslucht, stofzuiger en kwast (letop fans tegenhouden i.v.b met generator werking en wel de kast open maken) draai de kast om, op zijn kop dus en zuig de gaatjes goed uit (eventueel even de Videokaart eruit halen en apart schoonmaken).\n\nJe komt bij de videokaart als je de plaat waar de voeding aanzit aan de voorkant van de computer iets optilt, je kunt dan de gehele plaat met voeding net vergenoeg uittillen om makkelijk bij de videokaart te kunnen, maar ook bij de ventilator vaan de processor.
Link naar reactie
[QUOTE](letop fans tegenhouden i.v.b met generator werking en wel de kast open maken)[/QUOTE]Ik heb dit altijd al onzin gevonden, fans in je PC werken niet met permanente magneten, maar geheel op door de aangeleverde stroom gegenereerde magnetische velden. Het is uiteraard wel makkelijker aangekoekt stof van de rotorbladen af te kwasten als deze stilstaat, maar schade aan het moederbord of andere componenten door een draaiende fan gebeurt niet.\n\n[QUOTE][B]Begin dusting[/B]. Use your compressed air to blow out the inside of the your machine. It is usually a good idea to start on the upper region of the computer, then work your way down. In this manner you can sweep out all the dust that settles on lower components in one run.[B] Do not worry if you cause the blades of internal fans to spin. This is expected and it is important to keep these components clean.[/B] Be thorough, but do not press on cords or components. Also keep your air source a moderate distance from the component you\'re working on. [/QUOTE]
Link naar reactie
[QUOTE=stroke33;617005]Oververhitting zal de oorzaak zijn, dit is begonnen met de paar warme dagen die wij net hebben gehad schat ik.\r\nDe videokaart in de Packard Bell zit op een rot plaats met de koelplaat/Fan tegen de bodem met gaatje.\r\n\r\nMaak de Computer aan de binnenkant schoon met perslucht, stofzuiger en kwast (letop fans tegenhouden i.v.b met generator werking en wel de kast open maken) draai de kast om, op zijn kop dus en zuig de gaatjes goed uit (eventueel even de Videokaart eruit halen en apart schoonmaken).\r\n\r\nJe komt bij de videokaart als je de plaat waar de voeding aanzit aan de voorkant van de computer iets optilt, je kunt dan de gehele plaat met voeding net vergenoeg uittillen om makkelijk bij de videokaart te kunnen, maar ook bij de ventilator vaan de processor.[/QUOTE]\r\n\r\nDe Videokaart zit gewoon op het moederbord\r\nEn de Voeding boven in de kast .\r\n\r\nMaar omdat de enige afzuiging van Warmte ook via de voeding gebeurt ,loopt vooral met warm weer dit soort Computers snel warm, ook Acer en Medions hebben hier vaak problemen mee.\r\n\r\nOplossing een Extra Fan plaatsen in het zijpaneel wat verwijderd kan worden, ergens anders is er bij in ieder geval de Imedia\'s van Packard Bell zo tussen 2008 tot 2010 geen mogelijkheid.\r\n\r\nDus de kans dat de videokaart het heeft begeven is gewoon aanwezig.
Link naar reactie
H.Dank,\r\n ik heb het hele binnenwerk met kwastje en stofzuiger gereinigd. Videokaart goed aan gedrukt en nu zit ik alweer ca. 2uur voor de Pc en hij valt niet meer uit.\r\n ik heb inderdaad de \"Blue screen dump\", waarschuwing gehad. Ik weet nu dus dat het aan de koeling heeft gelegen of de Videokaart.\r\nNogmaals mijn gemeende dank.\r\n ricardo38
Link naar reactie
De error is van tcpip.sys en dit programmaatje houd zich bezig met je internet, meer specifiek je ip adres en internet protocol. Om te kijken of deze niet is beschadigd open cmd als administrator en typ: sfc /scannow\n\nHerinstalleer ook even je videokaart drivers. Zorg dat je ze goed verwijderd, er blijft zelfs na deïnstallatie veel zooi achter! Controleer je Appdata folder en gooi (in het geval van AMD) ook de C:\\AMD folder weg.\n\n[url]http://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/hardware/ff560244%28v=vs.85%29.aspx[/url]
Link naar reactie
Start- Apparaten/Printers . Ik heb hierna de beschikbare stuurprogrammas geinstalleerd. Krijg dan bericht : \r\n Stuurprogramma voor Coprocessor is niet geinstalleerd. Klik op; StuurProgramma Installeren. Deze optie toepassen en krijg dan bericht: Coprocessor heeft geen Stuurprogramma.\r\n Wat moet ik nu doen ???? De Pc werkt overigens goed en valt niet meer uit.
Link naar reactie
[QUOTE=ricardo38;617233]Start- Apparaten/Printers . Ik heb hierna de beschikbare stuurprogrammas geinstalleerd. Krijg dan bericht : \r\n Stuurprogramma voor Coprocessor is niet geinstalleerd. Klik op; StuurProgramma Installeren. Deze optie toepassen en krijg dan bericht: Coprocessor heeft geen Stuurprogramma.\r\n Wat moet ik nu doen ???? De Pc werkt overigens goed en valt niet meer uit.[/QUOTE]\r\n\r\nNiets, iets wat goed heeft gewerkt en na een schoonmaak beurt weer goed werkt moet je zo laten, waarschijnlijk is het altijd al zo geweest en toen werd het ook niet gemist.
Link naar reactie
Ramon, Was die driehoek er al voordat je het eerste blauwe scherm kreeg?\n\nWerkt de Computer verder wel goed zonder problemen (geen blauwe schermen meer) net als voordien, dan zou ik er nu niets anders aan doen dan even [URL=\"http://www.malwarebytes.org/\"]MBam[/URL], [URL=\"http://www.superantispyware.com/\"]SuperAntiSpyware[/URL] en een online antivirus programma als [URL=\"http://housecall.trendmicro.com/\"]bijvoorbeeld deze[/URL] draaien.\n\nIk ben zelf 2 dagen op zoek geweest naar een geel driehoekje in Apparaten en Printers, op de Canon printer het werd een obsessie, van alles gedaan de nieuwste drivers, op het laatst complete systeem back-up gemaakt, de PC opnieuw geïnstalleerd de driehoek bleef, dus back-up terug en er niet meer naar gekeken de PC draait goed en de printer doet het ook prima.
Link naar reactie
Ok, ik volg jou advies ,na gescand te hebben met TrendCall /MalWareBytes/ Avira ,geen Treads gevonden dus gaan we over tot de orde van de dag. ThXXXXS;) [QUOTE=stroke33;617367]Ramon, Was die driehoek er al voordat je het eerste blauwe scherm kreeg?\r\n\r\nWerkt de Computer verder wel goed zonder problemen (geen blauwe schermen meer) net als voordien, dan zou ik er nu niets anders aan doen dan even [URL=\"http://www.malwarebytes.org/\"]MBam[/URL], [URL=\"http://www.superantispyware.com/\"]SuperAntiSpyware[/URL] en een online antivirus programma als [URL=\"http://housecall.trendmicro.com/\"]bijvoorbeeld deze[/URL] draaien.\r\n\r\nIk ben zelf 2 dagen op zoek geweest naar een geel driehoekje in Apparaten en Printers, op de Canon printer het werd een obsessie, van alles gedaan de nieuwste drivers, op het laatst complete systeem back-up gemaakt, de PC opnieuw geïnstalleerd de driehoek bleef, dus back-up terug en er niet meer naar gekeken de PC draait goed en de printer doet het ook prima.[/QUOTE]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...